2021-12-08, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
https://omni.se/kristersson-kritisk-vill-se-bredare-krav-pa-vaccinbevis/a/G3ee0J

Är ni ovaccinerade högerkonservativa benägna att rösta på M-KD-SD i nästa val trots att ni kommer bli av med er frihet? Är ni benägna att rösta på S istället i nästa val just pga denna fråga?

Vad anser SD om covidbevis och kommer de låta Kristersson införa vaccinpass betydligt bredare när han väl sitter i regering?

Med den frågeställningen träffade du en väldigt öm punkt hos mig.

Personlig frihet är för mig det absolut viktigaste. I följande ordning;
1 Min kropp
2 Min ekonomi. Frihet från övervakning av mina transaktioner och likvida medel.

På plats 3 kommer avveckling av massinvandring, och återvandring.

Men att rösta S är HELT uteslutet.
Isf blir det blankt eller en röst på vilket litet parti som helst som har samma värderingar enl punkt 1 o 2 som jag har.

Kristerssons uttlande kan bli en game changer för första gången.
Senast redigerad av MrStreamer 2021-12-08 kl. 11:07.
Citera
2021-12-08, 11:57
Medlem
2n00b4Us avatar
Tittade runt på Filmstadens hemsida, Ghostbusters Afterlife på Heron City kräver vaccinationsbevis då salongen kan ta in 359 personer, men endast 10 platser resp. 6 platser sålda på dagens visning. Kommer de verkligen kolla vaccinationsbevis på dessa människor då? Låter ju urdumt.
Citera
2021-12-08, 13:24
Medlem
shaktas avatar
Jag kommer rösta på det parti som värnar om mänskliga rättigheter (Helt sjukt att vi är där nu)

Blir nog väldigt svårt att rösta detta kommande val.
Citera
2021-12-08, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2n00b4U
Tittade runt på Filmstadens hemsida, Ghostbusters Afterlife på Heron City kräver vaccinationsbevis då salongen kan ta in 359 personer, men endast 10 platser resp. 6 platser sålda på dagens visning. Kommer de verkligen kolla vaccinationsbevis på dessa människor då? Låter ju urdumt.
Hoppas folk bojkottar. Är väl ändå mest orchungar som går på bio numera?
Citera
2021-12-08, 17:32
Medlem
Covid-pandemin har verkligen fått människor att bekänna färg. Nu blir jag inte ett dugg förvånad över hur ett helt folk kunde hjärntvättas under 2:a världskriget. Så skört det är, det mänskliga psyket. Nuvarande covid-hysteri liknar Nazityskland. Människor blir hemska mot varandra.
Citera
2021-12-08, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballgag
Hoppas folk bojkottar. Är väl ändå mest orchungar som går på bio numera?
Nä, jag älskar bio. Får snällt hålla till godo med de små salongerna. Gör inget.
Citera
2021-12-08, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Med den frågeställningen träffade du en väldigt öm punkt hos mig.

Personlig frihet är för mig det absolut viktigaste. I följande ordning;
1 Min kropp
2 Min ekonomi. Frihet från övervakning av mina transaktioner och likvida medel.

På plats 3 kommer avveckling av massinvandring, och återvandring.

Men att rösta S är HELT uteslutet.
Isf blir det blankt eller en röst på vilket litet parti som helst som har samma värderingar enl punkt 1 o 2 som jag har.

Kristerssons uttlande kan bli en game changer för första gången.

AFS är det parti som står dig närmast på alla 3 punkterna.
Citera
2021-12-08, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Den som gillade tvång var Löven! Kommer så väl ihåg hur han tvingade och hotade kommuner att ta emot flyktingar! Annars!!! De är lika dåliga alla åtta partier som finns i riksdagen just nu. De blir vara fetare och fetare. De lever gott på svenska folkets pengar..

Det blir AFS för mig med..

Visst S gillar också tvång, de är ju sossar trots allt som tvingar folk att betala absurda skatter. Frågan är dock vilka som är värst när det kommer till kritan? Jämför liksom med M som hetsar just nu i covidfrågan och framstår långt värre än S, och SD sparkade ut sitt eget ungdomsförbund och hetsat om förbud mot NMR. Så SD känns knappast stabila och inte ett parti jag skulle vilja se i regeringsställning ärligt talat, och med tanke på Ms idioti i covidfrågan vill jag inte se dem i regeringsställning heller. Hela situationen är pissig.
Citera
2021-12-08, 19:05
Medlem
En nära anhöring skickade nedanstående fråga till info@sd.se

"Hej,
Jag undrar hur ni ställer er till vaccinpass och andra åtgärder/restriktioner gällande covid.
Jag letade på hemsidan men hittade bara information om ett vaccinationsregister.
Med vänliga hälsningar
xxx"

Svar:
"Gällande vår inställning till vaccinationspass:
Vi anser och har framfört till regeringen att vi, till skillnad från dem, anser att ett s.k. ”vaccinationspass” bör utgå ifrån att medborgarna enbart behöver uppvisa ett negativt antigentest, PCR-test eller bevis på antikroppar för att kunna ta del av hela samhället.

Med vårt tillägg skulle det innebära att alla medborgare skulle kunna uppvisa ett bevis och delta såtillvida att man inte är sjuk, och att det inte innebär några begränsningar för personer som ej är vaccinerade

Vår utgångspunkt i sakfrågan har hela tiden varit att vaccination ska bygga på frivillighet, inte tvång, vilket regeringens förslag riskerar att resultera i då ovaccinerade medborgare får sina grundlagsstadgade fri- och rättigheter begränsade.

Med vänliga hälsningar,
yyy
Informationsassistent"

Rimlig ståndpunkt tycker jag, bevisa att du inte är eller kan bli sjuk så får du deltaga i samhället utan begränsningar. Obs, gäller både vaccinerade och ovaccinerade.
Citera
2021-12-08, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
AFS är det parti som står dig närmast på alla 3 punkterna.

Inget är uteslutet. Förutom sjuklövern.
Citera
2021-12-08, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hodak
En nära anhöring skickade nedanstående fråga till info@sd.se

"Hej,
Jag undrar hur ni ställer er till vaccinpass och andra åtgärder/restriktioner gällande covid.
Jag letade på hemsidan men hittade bara information om ett vaccinationsregister.
Med vänliga hälsningar
xxx"

Svar:
"Gällande vår inställning till vaccinationspass:
Vi anser och har framfört till regeringen att vi, till skillnad från dem, anser att ett s.k. ”vaccinationspass” bör utgå ifrån att medborgarna enbart behöver uppvisa ett negativt antigentest, PCR-test eller bevis på antikroppar för att kunna ta del av hela samhället.

Med vårt tillägg skulle det innebära att alla medborgare skulle kunna uppvisa ett bevis och delta såtillvida att man inte är sjuk, och att det inte innebär några begränsningar för personer som ej är vaccinerade

Vår utgångspunkt i sakfrågan har hela tiden varit att vaccination ska bygga på frivillighet, inte tvång, vilket regeringens förslag riskerar att resultera i då ovaccinerade medborgare får sina grundlagsstadgade fri- och rättigheter begränsade.

Med vänliga hälsningar,
yyy
Informationsassistent"

Rimlig ståndpunkt tycker jag, bevisa att du inte är eller kan bli sjuk så får du deltaga i samhället utan begränsningar. Obs, gäller både vaccinerade och ovaccinerade.

En rimligare ståndpunkt, men ändå inte rimlig.
Citera
2021-12-09, 10:53
Medlem
Alanas avatar
Nu blir det vaccinkrav även i Kalmar, för både nyanställda och studenter. Därmed blir även jag drabbad av detta då jag skulle ut på VFU nästa termin.

https://sverigesradio.se/artikel/kalmar-kommun-jo-anmals-efter-vaccinkrav-pa-vardpersonal
https://sverigesradio.se/artikel/vaccinationskrav-infors-for-anstallda-inom-varden-i-kalmar-kommun
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in