2021-12-08, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skumb4nan
Fast det där stämmer ju helt enkelt inte! Även svenska män blir påverkade av uppfostran och sociala normer! Kvinnor upplever ju också psykisk ohälsa, dåligt umgänge och trauman under uppväxten, men ändå begår inte kvinnor sånna här brott, utom ett litet undantag personer! Ända gemensamma nämnare för sånna här grova brott är män, oavsett vart de kommer ifrån så är det så sällan en kvinna som gjort det!

Du använder dig av variabeln kön för att poängtera att män är kraftigt överrepresenterade vid, i det här fallet, grova våldsbrott. Och det har du helt rätt i.

Men varför stannar du analysen där? Variabeln etnicitet förklarar andra variationer vid grova våldsbrott också. Precis som könstillhörighet gör.

1. Personer som säger att män är överepresenterade i fall som dessa har korrekt.
2. Personer som säger att utomeuropeiska invandrare är överepresenterade i fall som dessa har korrekt.
3. Personer som säger att män med utomeuropeisk bakgrund är mest överepresenterade i fall som dessa
har mer korrekt än 1 & 2.
Citera
2021-12-08, 14:57
Medlem
Protienpulvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PutaDeMadre
Du använder dig av variabeln kön för att poängtera att män är kraftigt överrepresenterade vid, i det här fallet, grova våldsbrott. Och det har du helt rätt i.

Men varför stannar du analysen där? Variabeln etnicitet förklarar andra variationer vid grova våldsbrott också. Precis som könstillhörighet gör.

1. Personer som säger att män är överepresenterade i fall som dessa har korrekt.
2. Personer som säger att utomeuropeiska invandrare är överepresenterade i fall som dessa har korrekt.
3. Personer som säger att män med utomeuropeisk bakgrund är mest överepresenterade i fall som dessa
har mer korrekt än 1 & 2.

När du får fram det man försöker få fram, tack 🙏
Senast redigerad av Protienpulver 2021-12-08 kl. 15:03.
Citera
2021-12-09, 10:40
Medlem
NamnlosBarns avatar
Finnns de fyp på hur lägenheten såg ut ?
Citera
2021-12-09, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NamnlosBarn
Inte hela lägenheter men del av lägenheten
Citera
2021-12-09, 19:52
Medlem
HazzeHandgranats avatar
"Om ett barn har tillgång till näringsriktig kost
under sina första två levnadsår leder det till
att hjärnan utvecklas bättre"

Förklarar ju alla kebabbars minnesförluster.
Gäller ju allt från å veta när/var man e född
till att ha mördat nån.

Ruben verkar ha klarat sig hyfsat.
Ba 1 timmes minneslucka...

Källa
Citat ovan: SvD 2020-08-13
Citera
2021-12-10, 07:25
Medlem
Någon som vet varför jag inte kan öppna filerna på förundersökningen på mobilen?
Citera
2021-12-10, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OKURR
Någon som vet varför jag inte kan öppna filerna på förundersökningen på mobilen?

För mig fungerar det. Tar dock lite längre än vanligt att ladda, troligtvis pga stora dokument.
Citera
2021-12-10, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NamnlosBarn

Citat:
Ursprungligen postat av Gt88
Inte hela lägenheter men del av lägenheten

Beror på vad man anser är hela lägenheten. Man ser inte hela lägenheten i detaljbilder eftersom det är specifikt i sovrum, badrum och hall där bevis i form av blod funnits. Men man kan se hela lägenheten + uteplats i fup både med planritning och i bilder.
Citera
2021-12-10, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OKURR
jag lyckas inte öppna dom på datorn
Citera
2021-12-10, 20:52
Medlem
När är rättegångens planerade sista dag?
Citera
2021-12-10, 21:14
Medlem
kungenslillapigas avatar
Straffet lär väl bli blygsamt eftersom målet avgörs i Nacka tingsrätt. Livstid tror jag absolut inte på i tr. Att kvinnan är ung och hade hela livet framför sig och en liten baby var närvarande tror jag inte kommer påverka, tyvärr
Citera
2021-12-10, 23:11
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Straffet lär väl bli blygsamt eftersom målet avgörs i Nacka tingsrätt. Livstid tror jag absolut inte på i tr. Att kvinnan är ung och hade hela livet framför sig och en liten baby var närvarande tror jag inte kommer påverka, tyvärr

Självklart kommer försvårande omständigheter att påverka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in