2021-12-08, 11:35
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Jo det som är grejen och gör det samtidigt ännu vackrare att man blir lite tårögd. Kommer från en liten skitstad med minst majoritet och erövrar Europa så det smäller om det. Best in the business Liverpool FC! Allez allez allez
Tja, vet inte riktigt om jag vill ta och kalla Liverpool för en liten skitstad. Liverpool är faktiskt en ganska så vacker stad med mkt kultur.

Dock så är det ju speciellt att ”Englands största klubb” inte ens är den största klubben bland lokalbefolkningen i det aktuella området. Vilken klubb tror du att det är som är den mest populära FCn bland folket i London och/eller Manchester?
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Håll inte på att fjanta dig nu. Du vet mycket väl att det inte var antalet lokala fans som åsyftades.
Är det fjanterier att poängtera fakta?
Citera
2021-12-08, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Tja, vet inte riktigt om jag vill ta och kalla Liverpool för en liten skitstad. Liverpool är faktiskt en ganska så vacker stad med mkt kultur.

Dock så är det ju speciellt att ”Englands största klubb” inte ens är den största klubben bland lokalbefolkningen i det aktuella området. Vilken klubb tror du att det är som är den mest populära FCn bland folket i London och/eller Manchester?

Är det fjanterier att poängtera fakta?
Visst är den vacker men ingen riktig storstad som jag då syftade på.
Sen om Liverpool är störst bland lokalbefolkningen skiter jag faktiskt fullständigt i utan det är den största klubben överlag och det vet du mycket väl också.
Snackas ju t.ex om att Gunners har mest fans i London, men är samtidigt ett riktigt knattelag i stan och överlag. Så vad spelar det för roll?
Senast redigerad av Bombaclap 2021-12-08 kl. 11:45.
Citera
2021-12-08, 11:54
Medlem
Citat:
Fascinerande att ”Englands största klubb” inte ens är den mest populära klubben bland lokalbefolkningen i staden/området som de kommer från, lol.

En majoritet av scousers är Everton fans. Medans en stor majoritet av Liverpool’s fanskara är turister, huvudsakligen från Irland, Norden, USA och övriga UK.

Oxford University’s Internet Institute did a fantastic bit of work on localised football support.

[...]

Tottenham saw off the opposition in 11 boroughs and around 60 postcodes, whereas the supposed rulers of North London managed a measly three boroughs, only twio of which are in the North.

This isn’t to say it’s all doom and gloom for the Gunners – they are the most popular team in 25 of London’s postcode areas. Unfortunately, this leaves them third place in a two-team game, coming behind their north London derby rivals Spurs, and east London’s West Ham.

[...]
Citera
2021-12-08, 11:56
Medlem
På tal om störst i London så lär det nog inte dröja länge innan självaste West Ham tar kommandot eller vad tror experterna här?
Senast redigerad av EldoradoBakpulver 2021-12-08 kl. 11:59.
Citera
2021-12-08, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Oxford University’s Internet Institute did a fantastic bit of work on localised football support.

[...]

Tottenham saw off the opposition in 11 boroughs and around 60 postcodes, whereas the supposed rulers of North London managed a measly three boroughs, only twio of which are in the North.

This isn’t to say it’s all doom and gloom for the Gunners – they are the most popular team in 25 of London’s postcode areas. Unfortunately, this leaves them third place in a two-team game, coming behind their north London derby rivals Spurs, and east London’s West Ham.

[...]
Oj Gunners är alltså inte ens störst i London
Citera
2021-12-08, 12:01
Medlem
Vissa arsenal fans är så otroligt pinsamma! Bara för att vi vinner mot ett par mediokra lag så tror man att man kniper en fjärdeplats i år. In arteta we trust osv. När sedan verkligheten knackar en på axeln och man förlorar mot ett formsvagt United och ett krisande Everton så är det som att folk glömt att det är så här det brukar se ut. Tror det blir en sjunde plats i åt om man inte värvar tex Zakaria och en striker i Januari.
Citera
2021-12-08, 12:07
Medlem
West ham känns som de laget bland de "mindre" klubbarna som kan slå sig in på längre sikt i toppen av PL,inte vinna kanske,men vad med slåss om CL platserna,samt va ute i Europa spela var säsong,känns som stabil top 8 klubb ,de går aldrig bananas och försöker värva sig till toppen,de värvar smart och de ger de tid för funka,
Citera
2021-12-08, 12:08
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit

[...]

[...]
En ”studie” där man frågade typ 150 pers e.l. LMAO!

Jag växte själv dvs upp i London. Och i NLD, så är det ca 50/50 mellan Arsenal och Tottenham fans. Men över hela London, så är AFC den klart mest populära klubben.
Citera
2021-12-08, 12:16
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Santicazorla92
Vissa arsenal fans är så otroligt pinsamma! Bara för att vi vinner mot ett par mediokra lag så tror man att man kniper en fjärdeplats i år. In arteta we trust osv. När sedan verkligheten knackar en på axeln och man förlorar mot ett formsvagt United och ett krisande Everton så är det som att folk glömt att det är så här det brukar se ut. Tror det blir en sjunde plats i åt om man inte värvar tex Zakaria och en striker i Januari.
Jag har verkligen inte hypat upp Arsenal, trots att vi gick 10 matcher unbeaten. Och jag är allt annat än ngt fan av Legohead (Arteta).

Dock så tror jag att vi fortfarande har goda chanser att knipa 4:e platsen. Håller annars med om att det behövs minst en ny forward, Auba har verkligen tappat det, och Laca ser bara helt omotiverad ut numera.
Citera
2021-12-08, 12:19
Medlem
Citat:

Jag växte själv dvs upp i London. Och i NLD, så är det ca 50/50 mellan Arsenal och Tottenham fans. Men över hela London, så är AFC den klart mest populära klubben.

Nej, man frågade ingen alls, man utgick ifrån data online som kunde knytas till postkoderna, så din magkänsla vs data. Det kan ju vara så att Spurs och West Ham supporters är mer benägna att använda sig av sociala medier etc, men så stor skillnad borde det inte vara.

Men jag slängde mest in det pga din kommentar angående Liverpool, du vet, kasta sten i glashus etc.

Min magkänsla är att Spurs, Arsenal och West Ham är ungefär lika stora i London, men datan visar ju uppenbarligen något annat, vilket jag blev lite förvånad över.

Edit:

Här är en illustration som visar ungefär samma sak.

https://www.1sports1.com/wp-content/uploads/2020/01/citymetric_football_map.png
Senast redigerad av Eaglesandshit 2021-12-08 kl. 12:24.
Citera
2021-12-08, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
West ham känns som de laget bland de "mindre" klubbarna som kan slå sig in på längre sikt i toppen av PL,inte vinna kanske,men vad med slåss om CL platserna,samt va ute i Europa spela var säsong,känns som stabil top 8 klubb ,de går aldrig bananas och försöker värva sig till toppen,de värvar smart och de ger de tid för funka,
Känns faktiskt som det kan hända. West Ham är ändå en historisk klubb och vore trevligt med en annan London klubb än Chelsea som är med i toppen och slåss. Får de behålla sina spelare eller lyckas värva bra så att säga. Kniper West Ham CL platsen i år så finns ju chansen att ett par spelare blir uppköpta och då kanske allt fallerar.
Ryktas däremot om att Spurs ägare ska öppna plånkan och låta Conte bygga vidare. Isåfall blir det nog svårt för West Ham men man hoppas helt klart på West Ham. Vore så mycket roligare överlag!
Citera
2021-12-08, 12:25
Medlem
Citat:

Om inte Gunners ens är störst bland lokalbefolkningen vad är dem då egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in