Citat:
Ursprungligen postat av
Bombaclap
Liverpool visar återigen att de är den största klubben i England

Lite väl provokativt och arrogant men finns en poäng bakom - Liverpool blir första engelska klubb att vinna alla matcher i gruppspelet någonsin. CL har haft gruppspel sen 1991 och formatet med åtta grupper sen 2003.
6 raka vinster i ”dödens grupp” med Milan, Porto, Atletico. När Liverpool är klar etta efter fyra matcher och spelar B-betonade elvor sista två matcherna. Man möter igår ett Milan med kniven på strupen och vinner ändå på bortaplan.
Vad kan man dra för slutsats här då? Är denna Liverpool-upplaga det bästa engelska lag som någonsin skådats i CL? Vinner man turneringen lätt nu?
Nej, det vore hybris att påstå (men jag är osäker på om jag använder ordet rätt

). Men vad det säger är att Liverpool är riktigt jävla bra med ett grundspel och en trupp som kommer göra det jobbigt för sämre lag att vinna över dem, även om man mönstrar reserverna.
Tyvärr hjälpte man med segern igår även Atletico till slutspel. Men men, förhoppningsvis kan de grisa bort någon av titelutmanarna då, även om jag tror årets Atletico är för dåliga för att på allvar utmana typ City, PSG, Bayern.