2021-12-08, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
För vilka vaccin, menar du?

Vilka tror du?
Citera
2021-12-08, 10:55
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Om man får influensa då?

Då har man troligtvis inte följt folkhälsomyndighetens rekommendationer att vaccinera sig om man är äldre. Är man 60 får man betala själv, från 65 är det gratis och ändå tar bara ca: 50-60% vaccinet, inte konstigt att folk dör i influensa. Men det är ett fritt val, precis som nu, fast det är gratis för alla.
Citera
2021-12-08, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Så nu flyttade du målstolpen? Nu ska den vara statistiskt säkerställd också, det nämnde du inte från början. Några fler målstolpar du vill flytta på? Det är ju du som har panik?
Nej det är ni sprutfascister som flyttar målstolparna precis hela tiden/varje dag. Du ljuger för dig själv & är jätterädd för en förkylning. Varför inte bara erkänna detta? Detta är en stor orkestrerad nothingburger. Inget annat…
Citera
2021-12-08, 10:58
Medlem
Citat:
Då har man troligtvis inte följt folkhälsomyndighetens rekommendationer att vaccinera sig om man är äldre. Är man 60 får man betala själv, från 65 är det gratis och ändå tar bara ca: 50-60% vaccinet, inte konstigt att folk dör i influensa. Men det är ett fritt val, precis som nu, fast det är gratis för alla.
Men allt skall väl stängas ned, barn skall besprutas & id-kontrolleras då med?
Citera
2021-12-08, 11:01
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Nej det är ni sprutfascister som flyttar målstolparna precis hela tiden/varje dag. Du ljuger för dig själv & är jätterädd för en förkylning. Varför inte bara erkänna detta? Detta är en stor orkestrerad nothingburger. Inget annat…

Nej jag är vaccinerad, vad ska jag vara rädd för, att jag inte får gå på hockey, på dansstället eller vad? Känns snarare som du är rädd för när du står där och förklarar för polisen varför du har begått urkundsförfalskning på det lokala dansstället, kanske tar du livet av din familj av ren skam. Vi andra normala gör inte sånt.
Citera
2021-12-08, 11:02
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Vilka tror du?
Vad jag tror spelar mindre roll, jag frågar dig som påstod att vi "saknar en medicinsk term för dessa vaccin". Vilka vaccin är det vi saknar en medicinsk term för?

Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Känns som vi saknar en medicinsk term för dessa vaccin.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Men allt skall väl stängas ned, barn skall besprutas & id-kontrolleras då med?

Vi vaccinerar barn ner 12, det räcker. Stängt ner skulle vi gjort i början av pandemin.
Citera
Medlem
Citat:
Nej jag är vaccinerad, vad ska jag vara rädd för, att jag inte får gå på hockey, på dansstället eller vad? Känns snarare som du är rädd för när du står där och förklarar för polisen varför du har begått urkundsförfalskning på det lokala dansstället, kanske tar du livet av din familj av ren skam. Vi andra normala gör inte sånt.
Att ”gå på lokal & åka finlandsbåt” ligger inte direkt på min priolista…
Citera
2021-12-08, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Vad jag tror spelar mindre roll, jag frågar dig som påstod att vi "saknar en medicinsk term för dessa vaccin". Vilka vaccin är det vi saknar en medicinsk term för?

Ja, vad handlar diskussion om? Tänk efter.
Och jag påstår inget, ytterligare ett av dina hjärnspöken.
Citera
2021-12-08, 11:05
Medlem
Citat:
Vi vaccinerar barn ner 12, det räcker. Stängt ner skulle vi gjort i början av pandemin.
Varför räcker det? Dagisbarn verkar ju smitta likväl. Varför skall just de klara sig undan? Hur många barn dör av covid i sverige förresten?
Citera
2021-12-08, 11:07
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Att ”gå på lokal & åka finlandsbåt” ligger inte direkt på min priolista…

Vad bra, då behöver du inget vaccinpass heller.
Citera
2021-12-08, 11:08
Medlem
Citat:
Varför räcker det? Dagisbarn verkar ju smitta likväl. Varför skall just de klara sig undan? Hur många barn dör av covid i sverige förresten?

I Sverige så verkar man gå på att de som tar vaccinet ska göra det för sin egna säkerhet.

När man t ex tog beslut för att vaccinera 12-15 år så gjorde man prognoser och kom fram till att eventuella effekter av ökad smittspridning i gruppen var värre än eventuella bieffekter av vaccinet.

Man ska inte vaccinera en åldersgrupp bara för att skydda en annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in