2021-12-08, 10:46
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Då måste de alltså räknas som konstant under behandling eftersom sprutandet inte verkar ha nån ände?
Jag antar det. Som epilepsimediciner folk tar för att förhindra eventuella framtida anfall.
Citera
2021-12-08, 10:47
Medlem
qwerty-66s avatar
This episode reviews a previously hidden report by Pfizer to the FDA covering the first 90 days of ‘post authorization’ vaccine safety data. A judge ordered its release and, perhaps not surprisingly, no major news outlet has dared to cover the story.

Within that first 90- day window, over 1,200 deaths were reported, with a significant number appearing to happen within the first 24 hours after vaccination. We can’t say for sure because the report lacks critical details that would allow us to align the specific deaths with the reported observation that the median elapsed time between vaccination and the adverse event was “less than 24 hours” for many types of AEs.

https://www.youtube.com/watch?v=wCbohvmiigY
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Men förstår du inte att dessa två herrar kategoriskt förnekat faran med COVID19 och varit emot åtgärder och nu uppenbarligen vacciner?

Man måste ägna sig åt källkritik. Jämnt! Jag Googlar ofta namnen i studier. Alltid när det gäller pre-prints.

Jag tar helt enkelt inte folk på allvar som menar att vaccinerna inte har haft någon effekt och att fler dör av dem än i COVID19. Och det spelar ingen roll om de så är Gud själva.
Nej, jag kommer aldrig att börja bedöma person före sak.

Professorer som enligt sitt område påtalar brister i det offentliga narrativet är förstås kritiska till detsamma. Att därför avfärda någon som biased är ett argumentationsfel. Det är som att säga att Tegnell har fel därför att han är kopplad till WHO, eller att ingen bör lyssna på uppmaningar att vaccinera sig därför att de som uppmanar till detta alltid uppmanat till detta.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Nej det är inget konstigt om man är gammal & sjuk. Tycker du det?

Det beror ju på hur gammal man är. Man kan vara 60 och ha någon sjukdom och ändå leva till man blir 80, ja om man inte får covid då alltså. Allt är ju relativt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Nej, de COVID-vacciner som används idag är INTE behandlingar. Det finns exempel på vacciner som är s.k. terapeutiska vacciner som alltså ges EFTER att infektion skett. De nuvarande COVID-vaccinerna är immuniserande och INTE terapeutiska.

Jag upprepar: dagens COVID-19 vacciner är INTE behandlingar.

Känns som vi saknar en medicinsk term för dessa vaccin.
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ja den har de ju verkligen lyckats med, verkar som ni som inte får gå in på allmänna tillställningar nu lider av svår psykisk ohälsa, i alla fall om man lyssnar på er retorik.
Tror du min retorik varit annorlunda om jag vaccinerat mig? Vad gör sprutorna egentligen med folks hjärnor?
Citera
2021-12-08, 10:49
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Nej, de COVID-vacciner som används idag är INTE behandlingar. Det finns exempel på vacciner som är s.k. terapeutiska vacciner som alltså ges EFTER att infektion skett. De nuvarande COVID-vaccinerna är immuniserande och INTE terapeutiska.

Jag upprepar: dagens COVID-19 vacciner är INTE behandlingar.
Då kan vi kalla det "under vaccination".
Citera
2021-12-08, 10:49
Medlem
Citat:
Du får gå igenom tråden om du vill läsa om det. Jag tänker inte gå ner i det kaninhålet igen. Enligt SCB så hade vi en överdödlighet om 8,7% 2020, mer än så behöver vi inte veta.
Hahahaha. Ja precis den är ens knappt statistiskt säkerställd. Jaja. Återgå till paniken nu…
Citera
2021-12-08, 10:50
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Tror du min retorik varit annorlunda om jag vaccinerat mig? Vad gör sprutorna egentligen med folks hjärnor?

Jag tror att om du som konvalescent fått ett vaccinpass i handen imorgon så hade du varit nöjd.
Citera
2021-12-08, 10:51
Medlem
Citat:
Det beror ju på hur gammal man är. Man kan vara 60 och ha någon sjukdom och ändå leva till man blir 80, ja om man inte får covid då alltså. Allt är ju relativt.
Om man får influensa då?
Citera
2021-12-08, 10:52
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Hahahaha. Ja precis den är ens knappt statistiskt säkerställd. Jaja. Återgå till paniken nu…

Så nu flyttade du målstolpen? Nu ska den vara statistiskt säkerställd också, det nämnde du inte från början. Några fler målstolpar du vill flytta på? Det är ju du som har panik?
Citera
2021-12-08, 10:52
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Nej, jag kommer aldrig att börja bedöma person före sak.

Professorer som enligt sitt område påtalar brister i det offentliga narrativet är förstås kritiska till detsamma. Att därför avfärda någon som biased är ett argumentationsfel. Det är som att säga att Tegnell har fel därför att han är kopplad till WHO, eller att ingen bör lyssna på uppmaningar att vaccinera sig därför att de som uppmanar till detta alltid uppmanat till detta.
Men det gör jag inte. Inte här. Jag bedömer personernas förmåga att producera valida och reliabla resultat i sina studier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in