2021-12-08, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Ja hon kanske skulle byta en taklampa, eller inte...

Mest troligtvis var det så och den som kommer rasa mest är Greta då lampan inte var ekologiskt odlad:
https://imgur.com/a/onVTDdC
Citera
2021-12-08, 07:35
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av disqus
Skillnaden är att hammaren och skäran inte är en olaglig symbol. Att heila är per definition hets mot folkgrupp och är olagligt, om syftet är att sprida det utanför den privata sfären/offentligt.

Per definition? Det är fullt lagligt att heila hemma i din egen lägenhet med dina egna polare. Du kan jämföra det med att runka. Det är fullt lagligt i din egen lägenhet men kan vara olagligt om du gör det inför främmande människor.
Citera
2021-12-08, 07:39
Medlem
Ganska roligt om hon tror att det är högerextrema som drevar mot henne, tror nog att nationalsocialdemokraterna skålar i champagne över att man fått in en smygfuhrer i regeringen.
Citera
2021-12-08, 07:41
Medlem
Socialdemokrater får göra som de vill, och ständigt komma undan med det. Det är alltid någon annans fel. Nu är det hög tid att alla övriga partier säger stopp och ryter i från emot detta genomkorrupta parti.
Den förbannade arrogansen, det öppna hyckleriet; signalen att ”vi gör som vi vill och vad ska ni göra åt det?” är häpnandsväckande.
Och denne minister avkrävs inte ens en ursäkt.
Citera
2021-12-08, 07:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Per definition? Det är fullt lagligt att heila hemma i din egen lägenhet med dina egna polare. Du kan jämföra det med att runka. Det är fullt lagligt i din egen lägenhet men kan vara olagligt om du gör det inför främmande människor.
Runkandet blir ett problem om du offentligt predikar om synd och att man inte ska spilla sin säd på hälleberget och någon råkar fotografera dig mitt i akten och skickar bilden till media. Då hjälper det inte att säga att du minsann inte är en runkare.
Citera
2021-12-08, 07:52
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:

Om det är olagligt eller inte avgör domstolen men att det är fullt lagligt att vara nazist betyder inte att det är acceptabelt för en riksdagspolitiker. Eller jo, Maggan accepterar nazister i sin regering det vet vi nu.
Citera
2021-12-08, 07:56
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Om det är olagligt eller inte avgör domstolen men att det är fullt lagligt att vara nazist betyder inte att det är acceptabelt för en riksdagspolitiker. Eller jo, Maggan accepterar nazister i sin regering det vet vi nu.

Så enligt dig är man nazist om man heilat lite på nån fyllefest? I så fall har vi JÄVLIGT många nassar i detta land. Jag inkluderad.
Citera
2021-12-08, 08:00
Medlem
Citat:
Så enligt dig är man nazist om man heilat lite på nån fyllefest? I så fall har vi JÄVLIGT många nassar i detta land. Jag inkluderad.

Om man gör det återkommande, lyssnar på nazistmusik, är sambo med en nazist, är känd med att vara det i trakten, ljuger när man blir påkommen så undrar man ju.
Citera
2021-12-08, 08:04
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:

Nu är ju inte det den enda saken hon gjort som du vet.
Citera
2021-12-08, 08:07
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Eftersom du är registrerad i år och förmodligen inte kommer ihåg det glada 90-talet kan jag berätta att vit makt-musik inte alls var så ovanligt på punk- och hårdrocksfester. Det var ett lätt sätt att provocera och visa att man gav fingret åt vuxensamhället. Det är väl som att dagens ungdom lyssnar på gangsterrap eller den där pedofillåten av Mr Cool.

Det kanske stämmer, men det spelar nog ingen större roll hur det var på 90-talet då denna händelse ändå inte inträffade då. Hon är född i Maj 1988 och var således 1 1/2 år när 90-talet började och 11 1/2 år när det tog slut.
Citera
2021-12-08, 08:08
Medlem
Citat:

Nasse och nasse? Nja. Om du heilat och andra fotat heilande när det spelats Pluton Svea och om polarna springer omkring i sydstadsflaggor då får man nog finna sig i att omdömet i alla fall sätter stopp för en karriär som minister i de flesta regeringar.
Senast redigerad av Spritsson 2021-12-08 kl. 08:15.
Citera
2021-12-08, 08:11
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Nu är ju inte det den enda saken hon gjort som du vet.

Vad är det mer ”hon gjort”? Jag har sett en bild när hon är tonåring och ser ut att heila i någon lägenhet. Sitter du på fler bilder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in