Citat:
Ursprungligen postat av
revodneb
Det får man ju ställa i relation till hur många som dött av viruset och fått allvarliga komplikationer av det i den åldersgruppen. Det ser ju ut att vara stor skillnad mellan Pfizer och Moderna, kan bero på dosen kanske? Pfizer 30 μg vs Moderna 100 μg. Det verkar ju inte vara några problem att blanda doser heller enligt de senaste undersökningarna. Sen har vi ju den lilla brasklappen:
Edit:
Läste någonstans att av dem som vaccinerats så visade sig att när de testade dem som fått komplikationer så visade det sig att en del av dem infekterats av viruset kort efter vaccination.
Ja. Jag skrev "sannolika" därför, eftersom de försöker spela ner sambandet samtidigt som de erkänner det. Och jag gissar på samma siffror där som i Sverige - att i stort sett ingen utanför extrem riskgrupp i åldern 12-29 dör av viruset.
Och ja, det verkar som att en mycket stor andel "ovaccinerade" som smittas, smittas inom 14 dagar efter att de tagit vaccinet, då de kallas för ovaccinerade trots att de tagit sprutan. Det är ett argument på min sida.