2021-12-07, 21:51
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Vaccinpass bör inkludera även negativa tester och antikroppar, på samma sätt som Belgien har sina covid safe ticket. Det är inte orimligt. Även den sortens covidpass främjar vaccinering, eftersom negativa tester blir krångligt i längden och antikroppar är väl helt enkelt bara obegripligt att Sverige inte använder sig av. Snacka om att diskriminera en grupp som redan har haft covid och som faktiskt är de enda som vi kan vara säkra på har skydd.

Nej, troligen är den enda grupp som vi kan vara säkra på är skyddade mot alla varianter av SARS-COV2 som vi känner till, de som har hybridimmunitet. Så har du haft covid-19, gå och vaccinera dig för bästa möjliga skydd! Och är du redan vaccinerad och åker på en genombrottsinfektion. Var inte ledsen för det: du har just fått det bästa möjliga skyddet emot SARS-COV2!

Ps. Glöm inte munskydd vid trängsel i kollektivtrafiken i morgon, och håll avstånd för guds skull! Ds
Citera
2021-12-07, 21:52
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det får man ju ställa i relation till hur många som dött av viruset och fått allvarliga komplikationer av det i den åldersgruppen. Det ser ju ut att vara stor skillnad mellan Pfizer och Moderna, kan bero på dosen kanske? Pfizer 30 μg vs Moderna 100 μg. Det verkar ju inte vara några problem att blanda doser heller enligt de senaste undersökningarna. Sen har vi ju den lilla brasklappen:

Edit:
Läste någonstans att av dem som vaccinerats så visade sig att när de testade dem som fått komplikationer så visade det sig att en del av dem infekterats av viruset kort efter vaccination.

Ja. Jag skrev "sannolika" därför, eftersom de försöker spela ner sambandet samtidigt som de erkänner det. Och jag gissar på samma siffror där som i Sverige - att i stort sett ingen utanför extrem riskgrupp i åldern 12-29 dör av viruset.

Och ja, det verkar som att en mycket stor andel "ovaccinerade" som smittas, smittas inom 14 dagar efter att de tagit vaccinet, då de kallas för ovaccinerade trots att de tagit sprutan. Det är ett argument på min sida.
Citera
2021-12-07, 21:53
Medlem
Dubbelvaccinerade kan i lugn och ro ha glöggmingel i jul enligt Tegmark Wisell.
Citera
2021-12-07, 21:54
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Ajdå, kan bli dyrt för Moderna när stämningarna rullar in!

Skojar bara...

Smärtan man måste känna när ens barn dör av ett vaccin, som staten pressat dig att ge ditt barn, och påstår att det är helt ofarligt.
Citera
2021-12-07, 21:56
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noooooo
Pandemin är alla tjockisars fel. Istället för vaccindiktatur borde man införa bootcamp för alla fetton. Nu förstår man varför det e 75-90% feta på IVA.

https://www.nature.com/articles/s41366-021-01016-9

I Sydafrika är de väl hyfsat feta, visserligen siffor från 2017, men finns väl ingen anledning att tro att det har förändrats särskilt mycket, åtminstone inte till det bättre.

Citat:
Under debatten framkom också att Sydafrika är den nation söder om Sahara med högst andel invånarna som lider av fetma. Sifforna varierar i olika undersökningar men omkring 70 procent av kvinnorna och 40 procent av männen räknas antingen som överviktiga eller feta. Värst drabbade är vita män och svarta kvinnor.

Källa:www.ui.se

Kan fetma vara en orsak till den snabba smittspridningen i Sydafrika?
Citera
2021-12-07, 21:56
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Ja. Jag skrev "sannolika" därför, eftersom de försöker spela ner sambandet samtidigt som de erkänner det. Och jag gissar på samma siffror där som i Sverige - att i stort sett ingen utanför extrem riskgrupp i åldern 12-29 dör av viruset.

Och ja, det verkar som att en mycket stor andel "ovaccinerade" som smittas, smittas inom 14 dagar efter att de tagit vaccinet, då de kallas för ovaccinerade trots att de tagit sprutan. Det är ett argument på min sida.

Man är ju inte fullvaccinerad förrän 14 dagar efter spruta 2. Att bete sig som vaccinerad då är ju rent ut sagt dumt.
Citera
2021-12-07, 21:58
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Kolla även mitt inlägg här om smittspridning. Jag tror att vi lyckats få en jämn vaccinering medan andra länder har problem med det och stora grupper/regioner har låg vaccinering.

Det är lätt att smittan får fäste i sådana grupper. Bryssel t.ex. har verkligen låga siffror.

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

Ja, geografiskt, och därmed i praktiken för olika etniska grupper så kan Sverige ha en jämn vaccintäckning, vilket kan försvårar för kluster att uppstå och att nya bildas ifrån dessa. Detta, tillsammans med en upptill 40 procent hybridimmunitet, utom för de yngsta och äldsta kan försvåra både för Delta-varianten och omikronvarianten.
Citera
2021-12-07, 21:58
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Skulle jag påstå något så idiotiskt som du gjorde hade jag såklart argumenterat för min sak. Men nu gör jag ju inte det utan det var du som gjorde.

Att viruset är farligare än vaccinet är väl ganska uppenbart?
Citera
2021-12-07, 22:00
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noooooo
Pandemin är alla tjockisars fel. Istället för vaccindiktatur borde man införa bootcamp för alla fetton. Nu förstår man varför det e 75-90% feta på IVA.

https://www.nature.com/articles/s41366-021-01016-9

Be careful what you wish for. Hälsopasset ska integreras i vårt kommande Social Credit-system, om man får tro planerna som ska leda till Agenda 2030-samhället.

Här är rapport om glada testobjekt i Storbritannien:

Citat:
A new app to help people make positive changes to their diet and physical activity will launch next year, the government has announced today.

From January 2022, a pilot will see users wear wrist-worn devices that can generate personalised health recommendations, such as increasing their step count, eating more fruit and vegetables and decreasing portion size.

Users will collect points for these healthy behaviours which will unlock rewards, which could include gym passes, clothes or food vouchers and discounts for shops, cinema or theme park tickets.

https://www.gov.uk/government/news/new-pilot-to-help-people-eat-better-and-exercise-more
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robocrap
Då är frågan om det är någon skillnad i immunitet mellan alt 1 och 2?

Nej, det borde det inte vara. Men det har inte forskats mycket om den saken.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Socialministern och chefen FHM står och blåljuger i Aktuellt 21.00 idag.

- Ovaccinerade har större chans att smittas
- Ovaccinerade är oftare smittade
- Ovaccinerade blir oftare svårt sjuka
- Ned till 12 års ålder bör vaccineras
- Äldre vaccinerade har ett bra skydd

https://www.svtplay.se/video/31743526/aktuellt/aktuellt-7-dec-21-00-4?position=245&id=K5Rwvr3

De vaccinerade är de som dör, men det säger man inte.

De behöver snart en lastbil med släp för att flytta runt på den långa näsan.

Det stämmer ju, vad är det som är felaktigt tycker du?
Citera
2021-12-07, 22:01
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Okej, nu ska vi tydligen harva den här skiten ett år till. Hoppas på lite färre syltnackar och lite mer civil olydnad i år.

Först införs nya restriktioner som tar grundläggande rättigheter ifrån oss. När dessa inte visar sig bromsa smittkurvorna görs de striktare och striktare. När ingenting händer blir vanligt folk skuldbelagda för att vi slarvar. Alla variabler hålls konstanta ett halvår tills smittan går ner, vilket är hur säsongsbetonade sjukdomar fungerar. När vädret äntligen gjort sitt kan regeringen suga av sig själva (med svt:s hjälp) för att ha hanterat allting så professionellt, medan vårt vinterhalvår tagits ifrån oss.

Sug kuk så ses vi i sommar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in