2021-12-07, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Nån annan borde ju dessutom veta att han spred företagshemligheter om det stämde... Även så borde någon veta om ängeln som partner om dom träffats så mycket även på lunch. Men ingen verkar veta om nåt som hon skrivit om. Ingen annan har heller bekräftat att han hade ett hett humör/väldigt svartsjuk och kontrollerande som ängelen påstår.
Kontot 'Yngrebarnsmamma" ger åtminstone mig ett mycket helgjutet intryck och jag beklagar den förlust hon och barnen gjort iom att Lydia Barth brutalt, hänsynslöst och med berått mod mördade Emil.
För det förtjänar Lydia Barth livstids fängelse! Om Svea HR väljer att ge henne ett annat straff än livstid, är det att beklaga för om någon förtjänar ett livstidsstraff, så är det Lydia Barth, inte tu tal om den saken!
Den afghanske knivskäraren i Vimmerby dömdes nyligen till livstids fängelse och där dog ingen människa. Det var ett vansinnesdåd, fast utan dödsoffer, här talar vi om ett medvetet val att mörda.
Lydia Barth ville se Emil död för att han valde att vilja bli av med henne ur sitt liv och ur sitt hus. Hon sköt för att döda; eller om jag skall vara "snäll" mot Lydia Barth kan jag konstatera att om hon inte ville (= hade uppsåtet att) mörda Emil, så var hon i alla fall likgiltig inför möjligheten att han kunde dö av hagelskottet i bröstet på kort avstånd.

Jag ämnar inte spekulera i vem eller vad som kan dölja sig bakom nicket "Kärleksängeln".
Jag kan däremot konstatera att jag ännu inte fått svar på min enkla fråga gällande vilka problem det kontot hade med att kunna ta sig in på Flashback, något som h*n skrivit om mer än en gång.

Orsaken till att det kontot skulle ha dröjt så länge med att komma in här i diskussionen, skylldes på att h*n inte lyckades öppna ett konto här. Ett barn i nedersta tonåren, skulle inte ha några problem med att regga ett konto må sen vara att här gäller en 18-årsgräns.
Men "Kärleksängeln" gick bet..

2021-12-07, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det hon vill ÄR ATT HAN SKALL SLUTA FILMA!

Det skulle jag gjort. Slutat filma.
För om din man hade valt att filma dig mot din vilja, då hade du slängt ut honom i snödrivan, så tror jag du skrivit för ett tag sedan.
Man kan dö om man blir liggande i en snödriva..

Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
från hennes förhör i fupen.. fast du kanske vet vad hon vill utan att hon själv vet det?

FL: Nej men sen så säger du att han ska sluta. Och när han sitter där ute på uterummet. Vad
är det han ska sluta med då?
MT: Sluta säg att jag ska åka därifrån precis där och nu

FL: Ja. Men är det du vill att han ska sluta med, filma att…?
MT: Nej jag vill att han ska sluta säga att jag ska åka därifrån. Sluta typ säga. Alltså att han
kan berätta för mig vad jag har gjort honom
Ja där i det fetade anger ju Lydia Barth ett, av flera här i tråden aktiva intensivt efterfrågat, "motiv" för för henne att mörda Emil. Hon tålde inte att höra att hennes sötebrödsdagar var över och att hon var på väg att hamna på gatan.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hon uppger att hon kontaktat polis. Polisen förhör och tar in de uppgifter dom anser relevanta för brottet.
Om polis och åklagare anser informationen ointressant hamnar den i sk slasken.

Vänd dig till polis eller åklagare!
Ang det fetade och där du syftar på kontot Loveangelie:
H*n påstår det ja, fast utan att på minsta vis styrka det.

Vi vet ju å andra sidan att det kontot också påstår att h*n haft stora problem med att lyckas regga ett konto här, men inte heller i den delen har kontot kunnat/velat berätta mer..

Flashback handlar, märkligt nog mtp att det är ett anonymt skvallerforum, till stor del om kontons trovärdighet.
På en 10-gradig skala tänkt att illustrera trovärdighet, var placerar du då ovanstående konto?
2021-12-07, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Ca 3 veckor efter, när jag kom hem till Sverige igen. Han svarade inte på mobilen, så jag försökte hitta ett annat nummer till honom, så fick jag reda på det, samt från en vän till mig.

Om ni hade en relation (som du påstår) så kan ni inte ha, träffats speciellt ofta.
Du var borta i en månad.. Sen såg ni inte eller hördes på 3 veckor.
Och du påstår att ni hade en relation och planerade en framtid ihop? Ni sågs slltså inte på minst 7 veckor
Det tycker jag verkligen är att överdriva en relation.
Senast redigerad av Vemdalen62 2021-12-07 kl. 08:16.
2021-12-07, 08:19
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Om ni hade en relation (som du påstår) så kan ni inte ha, träffats speciellt ofta.
Du var borta i en månad.. Sen såg ni inte eller hördes på 3 veckor.
Och du påstår att ni hade en relation och planerade en framtid ihop? Ni sågs inte på minst 7 veckor
Det tycker jag verkligen är att överdriva en relation.

På vilket vis har en eventuell överdrift relevans för brottet, förkla gärna för mig vart du vill komma för jag förstår inte.

Har det någon betydelse öht om vederbörande hade en relation med den avlidne, och har det någon betydelse vem som hade mest relation med offret?
2021-12-07, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
På vilket vis har en eventuell överdrift relevans för brottet, förkla gärna för mig vart du vill komma för jag förstår inte.

Har det någon betydelse öht om vederbörande hade en relation med den avlidne, och har det någon betydelse vem som hade mest relation med offret?
Efter allt hon berättat om Emil som inte går att påvisa så ifrågasätter jag hennes trovärdighet. Hon har ju påstått ganska allvarliga, saker om honom. Som om det stämde skulle kunna vara tänkbara motiv.
Senast redigerad av Vemdalen62 2021-12-07 kl. 08:36.
2021-12-07, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yngrebarnsmamma
Kan du utveckla " så när jag försökte hitta ett annat nummer till honom"?

Ja det finns inget att utveckla. Jag försökte nå honom, men han svarade inte. Och jag visste att han hade fler mobiltelefoner.

Men din story stämmer lite dåligt med vad Emil berättade. Enligt honom så låg du med Per efter att Emil slutade på B, att du var hos honom från lör-sön. Emil ringde mig på måndagen liksom. Och då är vi i mars-april.
Han berättade då att du hade legat med Per, hans förra chef. En som hans "kusin Lydia" hade träffat under hösten dessutom.

Nej jag kände inget i luften när jag träffade Lydia förstå gången. Varför skulle jag göra det?

Hur skulle jag kunna veta att "han köpt bil och mc" till Lydia, när han själv stod som ägare till dessa?
Jag var heller inte borta från honom i 7 veckor. Har redan sagt att jag var utomlands på jobb i en månad. Ja jag trodde alla förstod då att jag åkte ungefär en vecka innan detta hände. 7 veckor, kan du räkna över huvud taget.
Angående Emils läckande av företagshemligheter, så känner säkert jurister på B till detta.
Jag tror att mer sanning kommer att komma ut, kanske även från Emils fd arbetskollegor på B när det gäller de andra "aktiviteter", och kanske även hur han jobbade innan han fick lämna.
2021-12-07, 10:05
Avslutad
Citat:
Ja det finns inget att utveckla. Jag försökte nå honom, men han svarade inte. Och jag visste att han hade fler mobiltelefoner.

Men din story stämmer lite dåligt med vad Emil berättade. Enligt honom så låg du med Per efter att Emil slutade på B, att du var hos honom från lör-sön. Emil ringde mig på måndagen liksom. Och då är vi i mars-april.
Han berättade då att du hade legat med Per, hans förra chef. En som hans "kusin Lydia" hade träffat under hösten dessutom.

Nej jag kände inget i luften när jag träffade Lydia förstå gången. Varför skulle jag göra det?

Hur skulle jag kunna veta att "han köpt bil och mc" till Lydia, när han själv stod som ägare till dessa?
Jag var heller inte borta från honom i 7 veckor. Har redan sagt att jag var utomlands på jobb i en månad. Ja jag trodde alla förstod då att jag åkte ungefär en vecka innan detta hände. 7 veckor, kan du räkna över huvud taget.
Angående Emils läckande av företagshemligheter, så känner säkert jurister på B till detta.
Jag tror att mer sanning kommer att komma ut, kanske även från Emils fd arbetskollegor på B när det gäller de andra "aktiviteter", och kanske även hur han jobbade innan han fick lämna.
Men du fortsätter att insinuera att du är väl insatt i företagshemligheter/sabotage.
Det vore väl konstigt om Lidas försvarsadvokat inte skulle dragit det i rätten, det skulle verkligen kunna kasta skugga på Emil och förmildra Lidas handlande. Hur kommer det sig, tror du att det inte nämnts överhuvudtaget?
Hur presenterade Emil dig för Lida? Eftersom ni när hon kom in i bilden varit ett par/KK i 8 månader?
Har Emil möjligen köpt en moppebil till dig?
Det finns hittills ingenting som styrker ditt påstående, snarare så verkar det som om du vill att Emil ska framstå som en brottsling? Förklara hur du tänker?
2021-12-07, 10:27
Medlem
Citat:

Intressant. Så var det den här Per som Lydia var otrogen med när hon levde med sin förra man? Och sen träffade hon E? Och både P och E jobbade på B*llmans? Låter som en riktig relationssoppa om allt detta stämmer.
2021-12-07, 10:35
Avslutad
Citat:

Men du, det är lite osmakligt, det börjar bli väldigt rörigt. Sluta ljug
2021-12-07, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Men du fortsätter att insinuera att du är väl insatt i företagshemligheter/sabotage.
Det vore väl konstigt om Lidas försvarsadvokat inte skulle dragit det i rätten, det skulle verkligen kunna kasta skugga på Emil och förmildra Lidas handlande. Hur kommer det sig, tror du att det inte nämnts överhuvudtaget?
Hur presenterade Emil dig för Lida? Eftersom ni när hon kom in i bilden varit ett par/KK i 8 månader?
Har Emil möjligen köpt en moppebil till dig?
Det finns hittills ingenting som styrker ditt påstående, snarare så verkar det som om du vill att Emil ska framstå som en brottsling? Förklara hur du tänker?

Ge mig en anledning till varför jag skulle vilja att Lydia skulle få förmildrande omständigheter. Jag har sagt femtioelva gånger nu att jag hatar henne för vad hon gjort.
Och jag kan heller inte se hur vissa kan se något motiv, för att Emil avslöjat företagshemligheter. Det var ju hans hemåt mot B och inget annat som jag förstod det.
Hur ska jag veta hur Emil presenterade mig för Lydia.
Jag presenterade mig själv för Lydia med mitt namn och hon för mig med sitt namn.
Nä, jag har absolut ingen mopedbil Jag har en vanlig bil, som jag har köpt själv. ???
2021-12-07, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt
Intressant. Så var det den här Per som Lydia var otrogen med när hon levde med sin förra man? Och sen träffade hon E? Och både P och E jobbade på B*llmans? Låter som en riktig relationssoppa om allt detta stämmer.

Jag läste att hon hade egen lägenhet under hösten vilket får mig att tro att hon och hennes ex separerat då.
Men du kanske vet något mer?
2021-12-07, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Men du, det är lite osmakligt, det börjar bli väldigt rörigt. Sluta ljug

Inte alls rörigt, så till vida att man inte fantiserar ihop en massa annat som inte är sant.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in