2021-12-07, 20:53
Medlem
Franz.Biberkopfs avatar
Det jobbas väl intensivt med att hitta något på Magdalena A, hoppas jag.
Citera
2021-12-07, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlmfinest93
Ida "Nazi" Karkiainen:

– Det var fest ibland. Det spelades musik av många som ville styra låtlistan. Musik som jag inte står för. Vad andra spelade kan jag inte ta ansvar för. Jag brukade stänga av om jag märkte att det förekom vit makt-musik, men det gjorde jag förmodligen inte alla gånger.

Haha vilken citatmaskin hon är, har hon gjort sitt tror ni? Enligt magdalena andersson verkar hon ha fullt förtroende för henne. Men det säger en del om henne med

Om nu någon satte på gasugnen vilket förekom så stängde jag oftast av den. Men eventuellt så minns jag inte.
Citera
2021-12-07, 20:56
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Tack för att du inger oss alla lite hopp om framtiden. Vi får verkligen hoppas att Åkesson inte inlåter sig med S som har en civilminister som gör hitlerhälsning.

Ja SD har ju nolltolerans mot sådant här så hur skulle de kunna samarbeta med S när deras partiledare accepterar detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Franz.Biberkopf
Det jobbas väl intensivt med att hitta något på Magdalena A, hoppas jag.

Räcker det inte med att hon har knarkat och blåst sönder hjärnan?
Citera
2021-12-07, 21:03
Medlem
Har yes- flaskan på bilden daterats än ?
Citera
2021-12-07, 21:05
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Jag ser bara en vimsig och kär tonårsbrud. Testat att sätta händelser i sitt sammanhang? Det kommer att vidga vyerna.
Nja, nu är det väl ett tag sedan Nazi-Ida var tonåring. Hon har passerat 30 med marginal. Men sambons sydstatsflaggor ville hon fram till idag inte ha synpunkter på. Idag insåg hon att det är en rasistisk symbol som hon inte gillar. Fram till igår såg hon det som en inredningsdetalj som hon inte ville lägga sig i. Frågan är vad hon tycker imorgon, om det kommer fram nya uppgifter.
Citera
2021-12-07, 21:05
Medlem
Hon slåss för sitt liv nu, att behålla sin position. Det märks på hennes Instagraminlägg.
Citera
2021-12-07, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Jag är också inne på att Magda vill inte brunsmeta sig fram i hela valrörelsen och i det perspektivet så är det ett bra val att behålla Ida.

Förhoppningvis så ser vi att färre och färre socialdemokrater brunsmetar. Men samtidigt så tog ändå Magda chansen att säga SD har nazistiska rötter som de ALDRIG överger.

Så blev inte direkt att hon banade vägen för samarbete med SD utan snarare hoppas hon väl att väljarna ska komma tillbaka till S.
Magdalena vill framstå sig som stark på utsidan. Hon vet nu att hela S måste hålla ihop helst utan trassel eller skandaler för att lyfta dit dom ska komma. Att Magdalena försvarar civilministern är som sagt lite överraskande men lite väntat vad som har sagts om Magdalena. Vad Magdalena riskerar sen är brunsmetningar av utländsk media och hennes förtroende kan bli skadat, så hon tar en stor risk genom att försvara någon som har gjort heilhälsningar. Vi alla vet att det är ett löjligt bustreck men som det ser ut i dagens läge är det karaktärsmässigt självmord att bli förknippad med sånt här oavsett hur gammal var man när man gjorde det.
Citera
2021-12-07, 21:13
Medlem
ceyifam2s avatar
Jag har sett folk heila sitt fotbollslag, det berättades judeskämt i skolan, och första gången jag såg en svart person arbeta (i verkligheten, på McDonalds, inte på film/TV etc) var jag nog 25 år. Ja, jag växte upp i en håla. Överlag en ganska fördomsfri miljö trots allt. Alla umgicks, då vi alla gick i samma skola. Rik som fattig, adopterad, oäkting eller flykting från Chile. Självklart hängde det nån sydstatsflagga i nåt hörn nånstans. Ingen som brydde sig om det, den stod inte för rasism.

Kritiken mot Karkiainen handlar om klassförakt först och främst, och inskränkthet hos (kultur)journalisterna.

Rätt sätt att hantera det, utan ursäkter - bara förklaring: "Jag har ingen aning vad jag gör där. Har aldrig heilat Hitler."

Dyker det upp fler liknande bilder håller inte ovanstående förklaring, givetvis.
Citera
2021-12-07, 21:17
Medlem
Homoaktivists avatar
Alltså om hon tog avstånd redan då, varför festade hon då med nassar?
Citera
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Ja, 24 timmar har gått och hon är fortfarande kvar. Jag är förvånad över att Magdalena Andersson gick all-in och försvarade henne på presskonferensen. Det omöjliggör ju allt brunsmetande av oppositionen i valrörelsen.

Kanske förbereder hon en samarbetsinvit till SD efter valet, om förutsättningarna finns?

Jag tror det har att göra med Magdalenas personlighet. Hon är inte den som kommer att ge efter för mediedrev. Skulle tro att hon är väldigt tävlingsinriktad, envis inte ser brister i sina egna bedömningar och utnämningar.

Faller MP ur riksdagen vid detta valet, och det fortsätter så i valet 2026, ja då måste S hitta en samarbetspartner ifall de vill sitta i regering - och detta vill S såklart göra.

Genom att samarbeta med SD skulle S kunna få igenom mycket mera S politik än med MP och C.
Citera
Medlem
LepraHunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Förmodligen föräldrarna.
Det är mycket ”förmodligen” när rödbruna Ida ska ursäktas. Slutsatsen vi kan dra är att det är okej att heila när man är ung och inte blivit hjärntvättad av propagandamaskinen än
Citera
Det största problemet som jag ser det är inte vad hon gjorde. Stora problemet är dels att hon inte kunde erkänna vad hon gjort trotts fotot på henne när hon gör Hitler hälsningen, och dels att hon skyller på någon annan. Detta trotts att bevis finns. Det är ju helt knäppt, är hon alltså galen då, blir ju en naturlig fråga? Högst opassande egenskaper hos en civilminister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in