2021-11-20, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Det är bara skönt. Springa borde inte finnas alls i ett fps.
Om jag minns rätt så ger sprint bara en 10% ökning i hastighet, ett val 343 gjorde för att det inte skulle vara för lätt att bara sprinta sig ur farliga situationer men fortfarande ha möjligheten att sprinta. Ser hellre att det är som det är nu än hur H5 funkade.
Citera
2021-11-20, 21:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kingmeister
Om jag minns rätt så ger sprint bara en 10% ökning i hastighet, ett val 343 gjorde för att det inte skulle vara för lätt att bara sprinta sig ur farliga situationer men fortfarande ha möjligheten att sprinta. Ser hellre att det är som det är nu än hur H5 funkade.

Kommer sakna ground pound iaf, det var skönt att få till dom. Kommer nog inte köra mer på betan då jag vill lira team slayer mest.
Citera
2021-11-20, 21:19
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zarrelito
Tycker multiplayern är rolig so far... Känner dock att man sprintar lite väl segt, känns typ inte som nån skillnad mot att man går.

Bara bra. Tycker de borde ta bort sprint helt, väck med aiming down sights också. Tycker generellt mer om äldre spels frånvaro av "funktioner" än en massa apkonster där folk slänger sig längs marken, sprintar 4km i 120km/h, klättrar på väggar etc. Änterhaken borde dock också gå bort i multiplayerdelen åtminstone.
Senast redigerad av MrMario 2021-11-20 kl. 21:21.
Citera
2021-11-21, 10:50
Medlem
Fina Gubbens avatar
Vilken kontroll setup kör ni? Nya moderna eller klassiska??

Har kört klassiska på MC collection hittills men kanske är bäst att köra på moderna framåt?

PTT knapp finns inte på kontroll för voice chat va? Endast open mic får jag att funka.
Citera
2021-11-22, 06:56
Medlem
Nihennas avatar
Hoppas de gör så att man kan välja spelläge vid full releasen, för redan efter en dag är jag trött på idioter som springer Rambo och inte gör något för att nå målet. Vet inte hur många gånger jag förlorade capture the flag igår för att idioter sprang en och en och blev nermejade medans motståndarna sprang i grupp om tre för att hämta den >.>

Annars känns det verkligen som att Halo är tillbaka!

Jag kommer dock, helt ärligt, sakna Warzone eller vad det hette, från 5an. Det var ett riktigt kul spelläge.
Citera
2021-11-22, 10:26
Moderator
^Eazs avatar
Aldrig lirat Halo tidigare men efter besvikelsen som var BF2042 så laddade jag ner det efter lite tjat från polare och fasen vad skoj jag har haft. Väckt gamla Q2 minnen.

Måste dock vänja mig med att använda melee när man är nära någon fiende istället för att försöka spraya ned dem.
Citera
2021-11-22, 23:33
Medlem
zarrelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Bara bra. Tycker de borde ta bort sprint helt, väck med aiming down sights också. Tycker generellt mer om äldre spels frånvaro av "funktioner" än en massa apkonster där folk slänger sig längs marken, sprintar 4km i 120km/h, klättrar på väggar etc. Änterhaken borde dock också gå bort i multiplayerdelen åtminstone.

i guess smaken är som baken, jag gillar att man ska kunna springa lite snabbare. håller med om övriga punkter dock
Citera
2021-12-03, 16:47
Medlem
Installerade betan igår och hafsade igenom alla inställningar så har säkert missat något men kan störa mig otroligt mycket på att scoreboarden är press to show/hide istället för hold på MnK. Var ett flertal tillfällen då jag sprang in i väggar eller till och med sprang av banan för att jag glömde trycka på tab en gång till så scoreboarden blockade resterande inputs.

Har inga planer på att spela rankat igen så längtar till det kommer lite mer social playlists.
Citera
2021-12-07, 00:01
Medlem
trallexs avatar
Ska man ha spelat Halo 5 inför detta? Det känns liiite som om man missar saker utav de få filmsnuttar jag sett av Halo 5.
Citera
2021-12-07, 03:18
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trallex
Ska man ha spelat Halo 5 inför detta? Det känns liiite som om man missar saker utav de få filmsnuttar jag sett av Halo 5.
det hoppas jag inte för rövfittorna släpper inte halo 5 till pc
Citera
2021-12-07, 10:27
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trallex
Alltså... Jag vet inte. Rent tekniskt ska det ju vara avslutningen av reclaimer-trilogin, samtidigt verkar ju 5an ha fått så himla mycket skit att de verkar ha gjort nån form av mjuk reboot med fokus på en mer klassisk fiende.

Förstår inte det. Problemet med 5an var inte storyn. Problemet med 5an var att man bara fick spela Master Chief i 3 uppdrag, att man fick möta samma boss typ 5 gånger och att vissa av banorna var lite väl linjära.

Jag gillade storyn i 5an skarpt. Jag tyckte den var jätteintressant och jag hoppas att den får ett avslut i Infinite, även om det inte ser ut att bli så.
Citera
2021-12-07, 13:40
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Alltså... Jag vet inte. Rent tekniskt ska det ju vara avslutningen av reclaimer-trilogin, samtidigt verkar ju 5an ha fått så himla mycket skit att de verkar ha gjort nån form av mjuk reboot med fokus på en mer klassisk fiende.

Förstår inte det. Problemet med 5an var inte storyn. Problemet med 5an var att man bara fick spela Master Chief i 3 uppdrag, att man fick möta samma boss typ 5 gånger och att vissa av banorna var lite väl linjära.

Jag gillade storyn i 5an skarpt. Jag tyckte den var jätteintressant och jag hoppas att den får ett avslut i Infinite, även om det inte ser ut att bli så.

Nä med infinite så är det som 4 och 5 knappt existerar. Dock är kampanjen i Infinite den roligast och bästa på många många år. 60 GB är nedladdningen på förresten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in