Citat:
Ursprungligen postat av
Ola Schubert
Jo, jag var var mobbad i början av 70-talet, det var t.o.m en lärarinna som var behjälplig med det, tills morsan röt till om att farsan satt i skolstyrelsen, (vilket inte morsan berättade för mig förrän långt senare, förmodligen för att jag inte skulle bli bortkelad).
Men grejen är att jag hela livet varit inriktad på personlig utveckling. Utan att gå in på detaljer så har jag utvecklats av en massa andra saker också. Inte för att jag varit skyddad ifrån allt skit, utan för att jag processat allt skit som kommit in och omvandlat det till "guld" istället.
Tänk om du och andra vaccinmotståndare skulle kunna passa på att lära er något av vaccinpassen, istället för att bara skrika högt? Personlig utveckling är något man tjänar på i längden!
Jag är för det första inte någon "vaccinmotståndare". Jag är bara emot att man stigmatiserar och skuldbelägger den som av olika skäl inte är bekväm med att ta ett nödvaccin. Det riskerar att allvarligt skada den personens psykiska hälsa. Det förstör den människans släkt- och vänskapsrelationer, hans självkänsla och hans tilltro till andra människor.
Att säga "väx upp och ändra på dig" eller "utveckla din personlighet" är ett typiskt svar från en mobbare som konfronteras. Om du själv varit med om det borde du kunna relatera.
Det är inte mig personligen det är synd om. Jag ser ju igenom upplägget och skakar mest på huvudet över att behöva leva mitt i ett historiskt spektakel. Att jag engagerar mig är för att jag begriper att man inte bara kan knäppa med fingrarna och tro att alla människor ska ändra sig. Den här gruppen ovaccinerade kommer bli mindre och mer marginaliserad, parallellt med att majoriteten inte begriper att de utsätter dem för ett trauma. Jag förstår inte vad samhällets långsiktiga plan är, för jag ser inte hur det här ska sluta på ett bra sätt. Jag har inte en enda gång under det här hört någon formulera en idé om vad det här ska leda någonstans.