2021-12-07, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jo, men tittar man på siffror från andra länder skiljer de sig inte så mycket från Sverige både vad gäller tidigare smittspridning och vaccin. Ändå har de nu fått ytterligare svår våg där Sverige klarat sig. Man undrar varför.

Spanien har 82% vaccinationstäckning, Norge 78%, Sverige 75%, Tyskland 71%, Lettland 69%.

Inget som dom som tagit injektionen vill förmå sig förstå. Det betyder såklart att vi har många fler immuna människor och framförallt att vaccinet är skit. Om vaccinet fungerade hade andra länder med samma vaccintäckning som oss haft ungefär samma summa på sjukhus per 1 miljon människor. Tycker synd om alla dessa människor som lurats till att ta sprutan med alla biverkningar den ger den på kort som lång sikt. En stor skandal. Kanske den största i modern tid.
Citera
2021-12-07, 09:29
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Folkhälsomyndighetens frågor och svar:

Kan jag ta ett antikropptest mot covid-19 istället för att vaccinera mig?

Nej. Vi saknar ännu kunskap om hur länge skyddet håller i sig efter att man varit sjuk i covid-19.
Därför kan ett positivt resultat från antikropptest inte ersätta vaccination. Vaccinerna mot covid-19 ger ett gott skydd mot svår covid-19. Du får ett visst skydd efter en dos och ett långvarigt skydd efter 2 doser

Lite märkligt att kunskap om hur länge skyddet håller i sig efter att man haft covid-19 fortfarande saknas. Måste det gå ett antal 10-tals år innan man får den kunskapen och kan erkänner att naturlig immunitet ger ett bättre och långvarigare skydd än vaccin?

Om man får ett långvarigt skydd efter 2 doser vaccin varför behövs då booster-doser inom ett halvår efter att den senaste dosen vaccin sprutats in?

Varför är naturlig immunitet hos ovaccinerade ett sådant tabubelagt ämne hos folkhälsomyndigheten?

Sverige är ett av de länderna i Europa som klarar sig allra bäst nu . Beror det på att vi är extra duktiga på att vaccinera oss? Nej så är inte fallet. Beror det på att vi inte stängde ner samhället i början av pandemin som de flesta andra länder gjorde och då fick naturlig immunitet hos en större del av befolkningen. Högst troligt även om folkhälsomyndigheten och deras experter har svårt för att erkänna det.

...skillnaderna är svåra att förklara , men det är möjligt att vi har någon typ av populationsimmunitet sedan dess...

Självklart är det så.
Det vet man ganska väl redan. 6 månader i genomsnitt vilket är sämre än för övriga HCoV:s:

The durability of immunity against reinfection by SARS-CoV-2: a comparative evolutionary study

https://www.thelancet.com/journals/lanmic/article/PIIS2666-5247(21)00219-6/fulltext
Citera
2021-12-07, 09:31
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
75,4 resp. 72,9 så några höga siffror har de inte. Och ja, jag tror det finns en magisk gräns. De aktuella siffrorna för Sverige är faktiskt 79,5%. Ser ut som att vaccinpassen har haft en god effekt.

Edit: Ser ut som de andra länderna nått ett tak och att Sverige sprungit om p.g.a. nya regler kanske. Jag tror att vi kommer att se ännu högre siffror från Sverige om någon vecka bara.

Enligt https://ourworldindata.org är 70% av befolkningen i Sverige fullvaccinerad. Motsvarande siffror för Belgien är 75% och 74%. Möjligt att det florerar andra siffror eller förekommer någon eftersläpning. Vet inte om de siffrorna du anger möjligen anger personer över 16 år?
Citera
2021-12-07, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Folkhälsomyndighetens frågor och svar:

Kan jag ta ett antikropptest mot covid-19 istället för att vaccinera mig?

Nej. Vi saknar ännu kunskap om hur länge skyddet håller i sig efter att man varit sjuk i covid-19.
Därför kan ett positivt resultat från antikropptest inte ersätta vaccination. Vaccinerna mot covid-19 ger ett gott skydd mot svår covid-19. Du får ett visst skydd efter en dos och ett långvarigt skydd efter 2 doser

Lite märkligt att kunskap om hur länge skyddet håller i sig efter att man haft covid-19 fortfarande saknas. Måste det gå ett antal 10-tals år innan man får den kunskapen och kan erkänner att naturlig immunitet ger ett bättre och långvarigare skydd än vaccin?

Om man får ett långvarigt skydd efter 2 doser vaccin varför behövs då booster-doser inom ett halvår efter att den senaste dosen vaccin sprutats in?

Varför är naturlig immunitet hos ovaccinerade ett sådant tabubelagt ämne hos folkhälsomyndigheten?

Sverige är ett av de länderna i Europa som klarar sig allra bäst nu . Beror det på att vi är extra duktiga på att vaccinera oss? Nej så är inte fallet. Beror det på att vi inte stängde ner samhället i början av pandemin som de flesta andra länder gjorde och då fick naturlig immunitet hos en större del av befolkningen. Högst troligt även om folkhälsomyndigheten och deras experter har svårt för att erkänna det.

...skillnaderna är svåra att förklara , men det är möjligt att vi har någon typ av populationsimmunitet sedan dess...

Självklart är det så.

Man saknar inte kunskap om att effekt av vaccin har sjunkit drastiskt efter 6 månader men man får ändå pass
Alla ska medicineras konstant helt enkelt.
Citera
2021-12-07, 09:33
Medlem
Citat:
Du menar att det i Sveriges fina siffror enbart döljer sig ett massivt mörkertal?
Har vi hittat alla fall i Sverige? Garanterat nej.. Jag ser dock inte problemet, de enda siffrorna som är intressant är antalet döda och inlagda på sjukhus . Vi kommer hitta covidfall så länge vi testar, det gäller nu, det gäller nästa år, och det gäller 10 år framåt, det är den nya influensan.
Citera
2021-12-07, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det vet man ganska väl redan. 6 månader i genomsnitt vilket är sämre än för övriga HCoV:s:

The durability of immunity against reinfection by SARS-CoV-2: a comparative evolutionary study

https://www.thelancet.com/journals/lanmic/article/PIIS2666-5247(21)00219-6/fulltext

De vet man! Vet du varför? De står skrivet på internet! Höhöh för allt som står skrivet är sant. Eller !?
Citera
2021-12-07, 09:34
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Enligt https://ourworldindata.org är 70% av befolkningen i Sverige fullvaccinerad. Motsvarande siffror för Belgien är 75% och 74%. Möjligt att det florerar andra siffror eller förekommer någon eftersläpning. Vet inte om de siffrorna du anger möjligen anger personer över 16 år?
Ja, men n u har Sverige infört vaccinpass vilket har fått iväg folk. 79,5% är de aktuella siffrorna.

Jag tror att de något lägre siffrorna i vissa andra länder indikerar att man har stora grupper där vaccintäckningen är låg. Detta är utslagsgivande mer om någon random människa inte är vaccinerad. Där ligger skillnaden. I Nederländerna och i Belgien invandrare, i Tyskland i det gamla Östtyskland.
Citera
2021-12-07, 09:35
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Den siffran säger ingenting. Det är det absoluta antalet smittade som har betydelse och framförallt trycket dessa sätter på sjukvården. Om 100 av 120 som smittas är fullvaccinerade så innebär det bara att 100 av 120 är smittade istället för att 480 av 480 ovaccinerade är smittade.

Jag syftar självklart på den famösa julbordsfesten, där alla var fullvaccinerade och dessutom testade negativt. Senaste uppgiften jag såg, så är de uppe i att 100 av de 120 som var involverade i kvällen blev smittade.
Citera
2021-12-07, 09:35
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jolter
Inget som dom som tagit injektionen vill förmå sig förstå. Det betyder såklart att vi har många fler immuna människor och framförallt att vaccinet är skit. Om vaccinet fungerade hade andra länder med samma vaccintäckning som oss haft ungefär samma summa på sjukhus per 1 miljon människor. Tycker synd om alla dessa människor som lurats till att ta sprutan med alla biverkningar den ger den på kort som lång sikt. En stor skandal. Kanske den största i modern tid.

Förstår inte hur du kan dra den slutsatsen faktiskt.
Om jag får gissa tror jag snarare det beror på andra livsmönster, hur man förhåller sig till naturlig social distansering (vilket många är duktiga på i Sverige). Sedan kan tur även spela in. Länderna har aldrig gått i takt. Om en månad kan situationen var den omvända och ingen kommer fatta någonting.
Tror det har mindre att göra med grad av tidigare nedsmittning eller vaccinationstäckning. Skillnaderna efter 1,5 års pandemi är faktiskt inte så stora som en del vill göra gällande. Om man har 75% eller 78% vaccinationstäckning är nog inte speciellt avgörande.
Citera
2021-12-07, 09:36
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jolter
De vet man! Vet du varför? De står skrivet på internet! Höhöh för allt som står skrivet är sant. Eller !?
Hö, hö det vet du efter att ha tittat på Bitchute.

The Lancet, är en auktoriserad kanal där man släpper peer-reviewed studier och inte någon random webbsida.
Citera
2021-12-07, 09:39
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Du menar väl att Pelle ALDRIG får gå på några kalas, eftersom man ALLTID tror att han har mässlingen?

Det var väl i och för sig så barnkalasen fungerade på 70-talet. Det var ju innan "rör inte min kompis" och andra initiativ för att stävja mobbing.

Jo, jag var var mobbad i början av 70-talet, det var t.o.m en lärarinna som var behjälplig med det, tills morsan röt till om att farsan satt i skolstyrelsen, (vilket inte morsan berättade för mig förrän långt senare, förmodligen för att jag inte skulle bli bortkelad).

Men grejen är att jag hela livet varit inriktad på personlig utveckling. Utan att gå in på detaljer så har jag utvecklats av en massa andra saker också. Inte för att jag varit skyddad ifrån allt skit, utan för att jag processat allt skit som kommit in och omvandlat det till "guld" istället.

Tänk om du och andra vaccinmotståndare skulle kunna passa på att lära er något av vaccinpassen, istället för att bara skrika högt? Personlig utveckling är något man tjänar på i längden!
Citera
2021-12-07, 09:41
Medlem
Citat:
Förstår inte hur du kan dra den slutsatsen faktiskt.
Om jag får gissa tror jag snarare det beror på andra livsmönster, hur man förhåller sig till naturlig social distansering (vilket många är duktiga på i Sverige). Sedan kan tur även spela in. Länderna har aldrig gått i takt. Om en månad kan situationen var den omvända och ingen kommer fatta någonting.
Tror det har mindre att göra med grad av tidigare nedsmittning eller vaccinationstäckning. Skillnaderna efter 1,5 års pandemi är faktiskt inte så stora som en del vill göra gällande. Om man har 75% eller 78% vaccinationstäckning är nog inte speciellt avgörande.

” livsmönster” ? Ja vi i Sverige lever ju TOTALT annorlunda än våra nordiska grannländer? Sämsta förklaringen någonsin . Finns bara en förklaring och den är där mitt framför ögonen. Endast infektion ger skydd! Inget annat! Tyvärr!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in