2021-12-06, 21:47
Medlem
Strossels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Japp, borde nog skrivit det. Har provat alla inställningar som bilen har, inget hjälper. Bara fotfläkt, fotfläkt + mitten, fotfläkt + mitten + huvudfläkt i osv. Defroster osv. Inga utblås ger någon varm luft.

Då är det fel på elementet inne i bilen, har själv en V-70 -99 och den ger hur bra värme som helst i alla utblås, du får nog försöka testa spola igenom det.
Citera
2021-12-06, 21:47
Avstängd
sommarlovs avatar
De flesta moderna bilar är usla med fotvärmen!
Funderar själv på en knäpp lösning, dra ett rör från ett annat ställe ner till fötterna, för så här kan jag inte ha det!
Citera
2021-12-06, 21:56
Medlem
TheNightTrippers avatar
Vilken årsmodell på V70 har du? Har du den första generationen så sitter det väl en ventilationslucka vid benen, stäng den i så fall…
Men jag kan ha blandat ihop den med 940!
Citera
2021-12-06, 22:08
Medlem
Polarn fick byta elementet 2008 v70...kranen hade beckat ihop..svindyrt byta får lossa hela instrumenbrädan...försök lossa kranen fram å tillbaka när du spolar igenom elementet.
Citera
2021-12-06, 22:15
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Polarn fick byta elementet 2008 v70...kranen hade beckat ihop..svindyrt byta får lossa hela instrumenbrädan...försök lossa kranen fram å tillbaka när du spolar igenom elementet.

Det är tidsödande och låter komplicerat men det är faktiskt inte svårt.
Inte gjort det på just V70 men många andra bilar.

Man gör det på en dag om man aldrig gjort det förr. Bilar jag kan tar det mig bara typ 2 timmar (inte för att det hjälper TS).
Citera
2021-12-06, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Det är tidsödande och låter komplicerat men det är faktiskt inte svårt.
Inte gjort det på just V70 men många andra bilar.

Man gör det på en dag om man aldrig gjort det förr. Bilar jag kan tar det mig bara typ 2 timmar (inte för att det hjälper TS).
Ja mycket jobb då....hans var servad på volvo i alla år ,,,köpt den ny. efter bytet blev det värme igen...har för mig det gick på 12000.
Citera
2021-12-06, 22:25
Medlem
Narutoshippchops avatar
Strumpor med värmeslingor i!
Citera
2021-12-06, 22:35
Medlem
solstrålars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Känner igen det. Det jag brukar göra är att lossa bägge slangarna som går in i torped väggen och kom ihåg vilken som sitter var. Ha 2 st 1.5 meter trädgårds slang där dom andra satt, spola åt bägge håll med en vatten slang.

Ha gärna en hink eller en tom liten dunk så du ser hur vattnet ser ut när det kommer ut när du spolar och det är oftast mängder av skit som kommer ut, spola åt andra hållet och vänd tillbaka tills vattnet ser rent ut.

Har gjort så i alla år och fått rejäl värme efteråt

Gjorde precis denn proceduren i höstas med trädgårdsslang efter att ha läst om det. Vattnet som kom ut såg dock rätt rent ut. Det blev marginellt varmare efteråt, men knappt någon skillnad.
Citera
2021-12-06, 22:37
Medlem
solstrålars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strossel
Då är det fel på elementet inne i bilen, har själv en V-70 -99 och den ger hur bra värme som helst i alla utblås, du får nog försöka testa spola igenom det.

Redan gjort, ingen märkbar skillnad.
Citera
2021-12-06, 22:41
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Gjorde precis denn proceduren i höstas med trädgårdsslang efter att ha läst om det. Vattnet som kom ut såg dock rätt rent ut. Det blev marginellt varmare efteråt, men knappt någon skillnad.
Hmm ska klura vidare om jag kan komma på något man måste ju ha värme i bilen
Citera
2021-12-06, 22:48
Medlem
Försök komma åt kranen...tror kranen bestämmer hur mycket kylarvatten som går igenom elementet...fel på den så går det nog direkt till motorn bara.
Citera
2021-12-06, 22:49
Medlem
Facades avatar
Citat:
Redan gjort, ingen märkbar skillnad.

Sitter det någon termostat innan värmepaketet som har säckat ihop på dom där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in