Citat:
Ursprungligen postat av
rubin22
Men ha du din åsikt så har jag min.
Nog fan skulle jag känna mig obekväm om en sliskig kille försökte bjuda mig på en tur i sin bil. Men man kanske måste vara kvinna för att förstå?
Du efterfrågat en massa källor, med du vet inte ett skit vad polisen har på C.L, inte jag heller.
Men jag håller det öppet så länge C.L är misstänkt om inget annat framkommer, till skillnad från dig och dissargänget!
Som du mycket väl vet, om du följt tråden, så håller jag många möjligheter öppna samtidigt, tills mera fakta kommer i de olika scenariorna.
Kvinnor som
känt sig antastade har kommit med tips till polisen efter försvinnandet. Jag har inte ifrågasatt deras känsla av att vara antastade.
MEN polisen har
NU INTE sagt att CL har antastat och trakasserat kvinnor, vilket flera här i tråden påstått genom att göra en sammankoppling som ännu inte är klarlagt, det är den saken jag diskuterar.
Säger du att du vet att just CL antastat och trakasserat så ber jag dig att peka på var den uppgiften kommer ifrån, för varken jag eller flera andra har sett något officiellt sådant påstående. Det vore nämligen brottsligt för polisen att påstå något sådant innan det är bevisat.
Jag har flera vänner som sagt att de raggat på stan på den tiden och att ibland sa tjejerna ja och ibland nej. Det var i den här stan ett vedertaget sätt, tjejer som ville åka bil lite och få några supar i baksätet kanske, såg ju till att strosa längs streetan. Och Kotorget var ju ett naturligt stopp på den utflykten, där många bilar samlades och passagerarna skränade och söp. Klart vi var några som kändes oss obekväma kring det beteendet och undvek de områdena på helgerna.
Ovanstående är inte en åsikt, det är en beskrivning av hur det var på den tiden i Mariestad centrum. Nu byggs ett höghus på Kotorget så den tiden är definitivt förbi....
Men som sagt, polisen säger idag att de misstänker att CL "kontaktat" kvinnor från bilen. Och det är tydligt att det här i tråden utvecklats till att just CL antastat och trakasserat. Låt polisen göra sitt jobb och lämna sådana upplysningar om det nu skulle visa sig vara så.