Synd att inte Grate kan åka, kändes ju rejält på gång sist.
Dessutom är han redan där:
Citat:
Men delar av truppen har redan tidigare blivit känd: Som sprinttrion Maja Dahlqvist, Marcus Grate och Johanna Hagström som åkte ner till Davos redan i lördags.
Vilka petas till distansen? Hagström, Hansson och... Maja? Dyvik? Lundgren?
Jag utesluter inte att Kalla får ordning på vad som nu felas, men i hennes "plan" - ingår det någon form av kvalificeringstävling också? När är tanken hon ska visa SOK att hon vill ha en kinabiljett?
Hur många tävlingar kommer Frida köra med tanke på OS som inte är allt för långt borta nu.
Stor chans på totalen i år, men frågan är om det är värt att köra allt eller stå över några tävlingar för att vara fräsch inför när det verkligen gäller.
Vi har ju sett hur bla TdS påverkat åkare förr på stora mästerskap.
Träning på hemmaplan istället för tävling i Davos för Scharrlått alltså. Nu måste hon väl nästan köra Tour de Ski (och lyckas hyfsat där) för att köra till sig en OS-plats. Klockan klämtar verkligen för henne och hennes karriär. Frågan är om hon kan sprattla till en sista gång.
Fast med Dresden kommer väl Maja göra det ändå? Eller har du räknat med Dresden?
Jo, fortsätter säsongen i samma stil blir det så och det var därför jag skrev att jag hellre ser Frida ta hand om ledarvästen före jul. Maja kommer ju ändå inte utnyttja sin friplats för period 2 (TdS). Hoppas som alltid vi skickar fullt lag till touren men kommer vara svårt att få till om flera av våra sprintåkare avstår.
Lindström borde väl kunna fixa en friplats via Skan. Cup nu iaf.
Jag utesluter inte att Kalla får ordning på vad som nu felas, men i hennes "plan" - ingår det någon form av kvalificeringstävling också? När är tanken hon ska visa SOK att hon vill ha en kinabiljett?
Enligt VK.se ska Lundgren bara åka sprinten så borde bli Frida, Ebba, Moa O, Maja, Emma och Anna på distans.