2021-12-06, 13:08
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Samma damtrupp som jag hade.

Synd att inte Grate kan åka, kändes ju rejält på gång sist.

Dessutom är han redan där:

Citat:
Men delar av truppen har redan tidigare blivit känd: Som sprinttrion Maja Dahlqvist, Marcus Grate och Johanna Hagström som åkte ner till Davos redan i lördags.

https://www.expressen.se/sport/langdskidor/klart-stjarnan-gor-comeback-i-davos/
Citera
2021-12-06, 13:09
Medlem
Nu när Kalla är petad från Davos och måste ta varje tävlingstillfälle kan vi få se Frida, Ebba, Kalla, Ribom, Olsson, Lundgren, Lindström i touren
Citera
2021-12-06, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Dessutom är han redan där:

https://www.expressen.se/sport/langdskidor/klart-stjarnan-gor-comeback-i-davos/

Frågan är om han ändå kanske kan träna lätt och få sina höjddagar. Vara kvar till typ dagen före Dresden kan jag tänka mig var planen för dom tre.
Citera
2021-12-06, 13:20
Medlem
FNLSs avatar
Ingen Frida i sprint om jag tolkar uttagningen rätt
Citera
2021-12-06, 13:30
Moderator
Hjv9s avatar
Press nu på Maja som måste vinna både kvalet och finalen på lördag för att återta den gula ledarvästen från Frida.

Ser ju dock helst att Frida får behålla ledningen inför TdS.
Citera
2021-12-06, 13:51
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Press nu på Maja som måste vinna både kvalet och finalen på lördag för att återta den gula ledarvästen från Frida.

Ser ju dock helst att Frida får behålla ledningen inför TdS.

Fast med Dresden kommer väl Maja göra det ändå? Eller har du räknat med Dresden?
Citera
2021-12-06, 14:42
Medlem
Vilka petas till distansen? Hagström, Hansson och... Maja? Dyvik? Lundgren?

Jag utesluter inte att Kalla får ordning på vad som nu felas, men i hennes "plan" - ingår det någon form av kvalificeringstävling också? När är tanken hon ska visa SOK att hon vill ha en kinabiljett?
Citera
2021-12-06, 14:44
Medlem
MuscleSharks avatar
Hur många tävlingar kommer Frida köra med tanke på OS som inte är allt för långt borta nu.
Stor chans på totalen i år, men frågan är om det är värt att köra allt eller stå över några tävlingar för att vara fräsch inför när det verkligen gäller.
Vi har ju sett hur bla TdS påverkat åkare förr på stora mästerskap.
Citera
2021-12-06, 14:49
Moderator
Dr Kings avatar
Träning på hemmaplan istället för tävling i Davos för Scharrlått alltså. Nu måste hon väl nästan köra Tour de Ski (och lyckas hyfsat där) för att köra till sig en OS-plats. Klockan klämtar verkligen för henne och hennes karriär. Frågan är om hon kan sprattla till en sista gång.
Citera
2021-12-06, 14:53
Moderator
Hjv9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Fast med Dresden kommer väl Maja göra det ändå? Eller har du räknat med Dresden?

Jo, fortsätter säsongen i samma stil blir det så och det var därför jag skrev att jag hellre ser Frida ta hand om ledarvästen före jul. Maja kommer ju ändå inte utnyttja sin friplats för period 2 (TdS). Hoppas som alltid vi skickar fullt lag till touren men kommer vara svårt att få till om flera av våra sprintåkare avstår.

Lindström borde väl kunna fixa en friplats via Skan. Cup nu iaf.
Citera
2021-12-06, 15:05
Moderator
Hjv9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskebein

Jag utesluter inte att Kalla får ordning på vad som nu felas, men i hennes "plan" - ingår det någon form av kvalificeringstävling också? När är tanken hon ska visa SOK att hon vill ha en kinabiljett?

Enligt VK.se ska Lundgren bara åka sprinten så borde bli Frida, Ebba, Moa O, Maja, Emma och Anna på distans.
Citera
2021-12-06, 15:07
Medlem
FNLSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskebein

Touren eller skandinaviska cupen samt Frankrike
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in