2021-12-06, 11:37
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsoxLucius81
Någon som vet om det blir någon pressträff idag?

Brukar inte vara på måndagar då alla är så bakis efter helgen. Heller inga pressträffar på fredagar då alla "jobbar hemma" då....
Citera
2021-12-06, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag undrar när regeringen avser att vidta åtgärder för att stoppa det nya viruset Omikron. Jag tycker det är dags att stänga ned nu INNAN situationen kukar ur fullständigt IGEN.

Sen undrar jag när jag kan få min tredje dos vaccin. Har gått över ett halvår sedan jag fick min andra dos och har därmed inget skydd. Varför går allt så långsamt i det här landet?

Eftersom IVA och bårhus är fulla med 12 åringar så prioriterar vi att vaccinera dom framför att boosta äldre.
Så måste det väl förhålla sig?
Citera
2021-12-06, 11:43
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Eftersom IVA och bårhus är fulla med 12 åringar så prioriterar vi att vaccinera dom framför att boosta äldre.
Så måste det väl förhålla sig?

Närmare 1000 barn ja. Men det var den gamla varianten. Nu blir det värre.
Citera
2021-12-06, 11:47
Medlem
Citat:
Närmare 1000 barn ja. Men det var den gamla varianten. Nu blir det värre.

Eller bättre, ingen vet än.
Inte heller om vaccin hjälper.
Men det påstås att genomgången infektion ej hjälper, stämmer det blir jag väldigt överraskad om vaccin hjälper.

Förutom det så kan du ta dig till en säker zon, bio tex där bara friska får befinna sig.
Du kan leva på Ahlgrens bilar och popcorn tills du kan få din boost.
Citera
2021-12-06, 11:49
Medlem
Citat:
Jag undrar när regeringen avser att vidta åtgärder för att stoppa det nya viruset Omikron. Jag tycker det är dags att stänga ned nu INNAN situationen kukar ur fullständigt IGEN.

Sen undrar jag när jag kan få min tredje dos vaccin. Har gått över ett halvår sedan jag fick min andra dos och har därmed inget skydd. Varför går allt så långsamt i det här landet?

Har du inte ännu insett att viruset är här för att stanna? Det kommer aldrig att försvinna från världen. Du kommer se nya varianter komma och gå och ökningar varje vinter. Precis som säsongsinfluensa, RS och de övriga endemiska coronavirusen. De har vi hanterat utan några nedstängningar varje vinter.
Citera
2021-12-06, 11:55
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:

Upphör skyddet automatiskt efter exakt 6 månader?
Citera
2021-12-06, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Har du inte ännu insett att viruset är här för att stanna? Det kommer aldrig att försvinna från världen. Du kommer se nya varianter komma och gå och ökningar varje vinter. Precis som säsongsinfluensa, RS och de övriga endemiska coronavirusen. De har vi hanterat utan några nedstängningar varje vinter.

Vi ska stänga ner men vi ska ändå vaccinera oss hahahaha. Covid är här för att stanna ja.
Citera
2021-12-06, 12:03
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Upphör skyddet automatiskt efter exakt 6 månader?

Det minskar gradvis från 14 dagar efter andra dosen för att vara helt borta 6 månader senare. Allt enligt expertisen.
Citera
2021-12-06, 12:09
Medlem
Citat:

Se till att ta den 4e boostern samtidigt. Nu är det riktigt bråttom! Döden lurar runt hörnet!
Citera
2021-12-06, 12:11
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Vi ligger på ungefär 30 döda/vecka MED covid sista halvåret.
Hur kan detta fortfarande vara intressant? Inte fler döda än vanliga influensan längre.
Ge fan i att vaccinera några fler utanför gamla och riskgrupperna bara så kan vi lägga det här bakom oss.
Citera
2021-12-06, 12:13
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Det minskar gradvis från 14 dagar efter andra dosen för att vara helt borta 6 månader senare. Allt enligt expertisen.

Vilket ”skydd” är det du talar om?
Citera
2021-12-06, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jag räknar en legitimerad läkare som primärt riktar sig mot andra läkare som trovärdig källa.
Fast nu var ju inte han originalkällan utan en kinesisk studie som man nog inte kan ta på allvar!
Så vi avfärdar härmed ditt påstående att delta skulle producera mer än 1000 gånger fler viruspartiklar. Sanningen är nog att sånt beror mer på individ än på viruset i sig
Senast redigerad av Nibiru2011 2021-12-06 kl. 12:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in