2021-12-05, 17:41
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Och där kom den....är det enda ni knasbollar tenderar ha kvar i argumentation, är att hota.

Enda sättet att undvika "sharia" och alla övriga variationer av förtryck av just kvinnor, exempelvis din egen politik i en nation, är att inte rösta på skiten.

Så slutar folk rösta på socialkonservativ idiotisk ideologi, just så att "starka kvinnor" har möjligheter och juridisk laglig rätt ta sig loss från män vid behov, så slipper vi den skiten.

men så långt tänkte du väl inte i vanlig ordning.

Om lösningen är att "inte rösta på skiten", så funderar man en smula på hur Du som miljökofta avser rösta nästa år? MP, som agerat just i sharias intresse. Jag påminner om den klaninröstade Leila Ali-Elmi. Menar Du på allvar att hon är en "stark kvinna" som är på kvinnors och jämställdhetens sida?

När det gäller den demografiska utvecklingen i Sverige och i Västvärlden, så startade jag nyss en särskild tråd om den saken, så att vi inte behöver spåra iväg åt fel håll i denna.
(FB) Konservatism och Västvärldens, särskilt Sveriges, demografiska utveckling
Citera
2021-12-05, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Om lösningen är att "inte rösta på skiten", så funderar man en smula på hur Du som miljökofta avser rösta nästa år? MP, som agerat just i sharias intresse. Jag påminner om den klaninröstade Leila Ali-Elmi. Menar Du på allvar att hon är en "stark kvinna" som är på kvinnors och jämställdhetens sida?

När det gäller den demografiska utvecklingen i Sverige och i Västvärlden, så startade jag nyss en särskild tråd om den saken, så att vi inte behöver spåra iväg åt fel håll i denna.
(FB) Konservatism och Västvärldens, särskilt Sveriges, demografiska utveckling
Att Miljöpartiet skulle ha agerat i nån "sharias intresse" är ju återigen nått högerextremt trams.
Sharia är ett specifikt lagsystem inom islam. Ett lagsystem vi INTE har i Sverige.
"klanin"? Jag fattar inte ens vad du skriver.

Jag har diskuterat färdigt med dig känna jag.
Finns ingen poäng diskutera med någon som inte svarar på argument annat än med trams.
Precis som du nyss gjorde.
Citera
2021-12-05, 19:48
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Att Miljöpartiet skulle ha agerat i nån "sharias intresse" är ju återigen nått högerextremt trams.
Sharia är ett specifikt lagsystem inom islam. Ett lagsystem vi INTE har i Sverige.
"klanin"? Jag fattar inte ens vad du skriver.

Sharia är på väg. Det börjar med familjerättsliga frågor och går sedan vidare till andra områden.

Elmi kom in i Riksdagen genom klanröstning och är därmed klaninröstad. Det diskuterades ganska utförligt efter valet 2018. T ex här: https://uvell.se/2018/09/18/fragetecknen-kvarstar-kring-leila-ali-elmi/

Citat:
Jag har diskuterat färdigt med dig känna jag.
Finns ingen poäng diskutera med någon som inte svarar på argument annat än med trams.
Precis som du nyss gjorde.

Trams? Det är bokstavligen dödligt allvar för alla de som drabbas av denna utveckling, inte minst kvinnor. Just här borde alla starka kvinnor göra sina insatser och inte hålla på och skrika om mera mångkultur.
Citera
2021-12-05, 22:20
Medlem
Citat:
Sharia är på väg. Det börjar med familjerättsliga frågor och går sedan vidare till andra områden.

Elmi kom in i Riksdagen genom klanröstning och är därmed klaninröstad. Det diskuterades ganska utförligt efter valet 2018. T ex här: https://uvell.se/2018/09/18/fragetecknen-kvarstar-kring-leila-ali-elmi/

Trams? Det är bokstavligen dödligt allvar för alla de som drabbas av denna utveckling, inte minst kvinnor. Just här borde alla starka kvinnor göra sina insatser och inte hålla på och skrika om mera mångkultur.

Verkligen? Ok NÄR kommer Sverige bli muslimskt, somaliskt, "klansamhälle" med sharialagar...hade du tänkt dig?

Vad fan är ens "klanröstning"? Och hur FAN kan en "klan" i vadå? Angered? ensamma personrösta fram en riksdagskandidat? Det var nära 300 000 som röstade på MP i riksdagsvalet, om en fet majoritet av dessa INTE kryssade i en person, men alla i den lilla klanen i Angered så well... är det klanen i Angereds fel då? Har de fuskat? varit olagliga?

Ja trams....notera själv hur du svarar på mina argument.
Så fort du inte har ett svar...för du har inga svar...eftersom dina argument inte håller....så väljer du bort att svara....svarar på något helt annat...eller kommer med nån fånigt trams.

Jag har tröttnat helt enkelt, finns inga poäng debattera med någon som inte svarar för sig...
Citera
2021-12-05, 22:32
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Verkligen? Ok NÄR kommer Sverige bli muslimskt, somaliskt, "klansamhälle" med sharialagar...hade du tänkt dig?

Du kan läsa mera här: (FB) Konservatism och Västvärldens, särskilt Sveriges, demografiska utveckling

Citat:
Vad fan är ens "klanröstning"? Och hur FAN kan en "klan" i vadå? Angered? ensamma personrösta fram en riksdagskandidat? Det var nära 300 000 som röstade på MP i riksdagsvalet, om en fet majoritet av dessa INTE kryssade i en person, men alla i den lilla klanen i Angered så well... är det klanen i Angereds fel då? Har de fuskat? varit olagliga?

Du kan läsa mera här: https://timbro.se/smedjan/etnisk-rostning-ar-inget-nytt/

Citat:
Ja trams....notera själv hur du svarar på mina argument.
Så fort du inte har ett svar...för du har inga svar...eftersom dina argument inte håller....så väljer du bort att svara....svarar på något helt annat...eller kommer med nån fånigt trams.

Jag har tröttnat helt enkelt, finns inga poäng debattera med någon som inte svarar för sig...

Du har beskyllt mig i åratal för att inte svara på frågor eller bemöta argument, när det enda Du menar är att jag är oartig som säger emot Dig. Tydliggör Dina argument, så får Du svar på tal. Alltid.
Citera
2021-12-06, 17:10
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Du kan läsa mera här: (FB) Konservatism och Västvärldens, särskilt Sveriges, demografiska utveckling

Du kan läsa mera här: https://timbro.se/smedjan/etnisk-rostning-ar-inget-nytt/

Du har beskyllt mig i åratal för att inte svara på frågor eller bemöta argument, när det enda Du menar är att jag är oartig som säger emot Dig. Tydliggör Dina argument, så får Du svar på tal. Alltid.
Jag beundrar ditt tålamod.
Jag tror faktiskt inte det är någon hemma där.
Det sitter nog en övergiven papegoja där inne och bara repeterar det hon lärt sig utan att se det som mer än ett läte.
Citera
2021-12-07, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Såklart. Men män motarbetar andra mäns utrymme att vara svaga i

Jag vet inte hur du menar. Har själv alltid hört att jag är bland den starkaste människa en del mött. Självfallet är jag svag ofta och ibland mycket mellan varven. Styrka är inte en image. Det är något som driver en till att klara mer än vad man borde

Ja, det är väl nite ovanligt att människor som ligger på samma nivå konkurrerar med varandra.

Det jag menar är ex att svaga män (just då tex pga att de befinner sig i en utsatt situation) inte har rätt eller möjlighet till försörjningsstöd, vård etc på samma villkor som övriga.
Citera
2021-12-07, 01:25
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Ja, det är väl nite ovanligt att människor som ligger på samma nivå konkurrerar med varandra.

Det jag menar är ex att svaga män (just då tex pga att de befinner sig i en utsatt situation) inte har rätt eller möjlighet till försörjningsstöd, vård etc på samma villkor som övriga.
Fast vad är "starka män"? Världen hålls inte upp av maskulin styrka och utsatta män ska inte straffas för deras kön lika lite som någon ska straffas för att de befinner sig i en utsatt position.

Välfärden bygger inte på de resonemangen. Snarare tillkom det pga fruktan inför revolution om alltför många försattes under orättvisa villkor. De du kallar för "svaga" är fortfarande tillräckligt många för att kunna organisera sig och göra revolt. Där blir rollfördelningen inte alls nödvändigtvis efter de ramar andra sätter ner människor genom. Då blir det på liv och död om det vill sig illa.

Många begår misstaget att tro att vårt samhälle inte kan skakas om enda ner i grunderna.
Citera
2021-12-07, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Fast vad är "starka män"? Världen hålls inte upp av maskulin styrka och utsatta män ska inte straffas för deras kön lika lite som någon ska straffas för att de befinner sig i en utsatt position.

Välfärden bygger inte på de resonemangen. Snarare tillkom det pga fruktan inför revolution om alltför många försattes under orättvisa villkor. De du kallar för "svaga" är fortfarande tillräckligt många för att kunna organisera sig och göra revolt. Där blir rollfördelningen inte alls nödvändigtvis efter de ramar andra sätter ner människor genom. Då blir det på liv och död om det vill sig illa.

Många begår misstaget att tro att vårt samhälle inte kan skakas om enda ner i grunderna.

Fast jag tolkar nog dig som att du säger att världen/välförden bara kan hållas uppe av "maskulin styrka".

Revulutionen har inte ägt rum.
Citera
2021-12-07, 01:41
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Fast jag tolkar nog dig som att du säger att världen/välförden bara kan hållas uppe av "maskulin styrka".

Revulutionen har inte ägt rum.
Nej välfärden skedde istället.
Citera
2021-12-07, 23:03
Medlem
BigJoeys avatar
Män är kanske rädda för starka kvinnor SOM SER UT SOM MÄN.

Däremot är nog inte många män rädda för starka kvinnor som ser ut som Marylin Monroe.
Citera
2021-12-08, 02:28
Medlem
Akwas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigJoey
Män är kanske rädda för starka kvinnor SOM SER UT SOM MÄN.

Däremot är nog inte många män rädda för starka kvinnor som ser ut som Marylin Monroe.

Det där känns som en förlegad bild från en tid när träning och styrka var en helt manlig värld med några få extrema undantag. Besöker du gym idag är det ofta jämn fördelning mellan könen även bland de fria vikterna och maskinerna. För att inte tala om crossfit-klubbar som helt verkar ha blivit en träningsform för kvinnor likt aerobics och liknande var förr. Jag skräms inte av denna utveckling. Gör du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in