2021-12-05, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlitos
Det är precis dit jag ville komma. Du har inte förmågan att diskutera Stickan ur ett vittnesperspektiv.
Att Anna H är på platsen då Stickan kommer fram ger en tid på uppåt kanske 30 sekunder.

Du tror tydligen att Engström kan gå från Skandia till brottsplatsen o vara där 30sek efter skotten ?

Hör då hur Engström beskriver vad han ser o hör på vägen dit innan han snubblar in i Olof...
Citera
2021-12-05, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Ur ett vittnesperspektiv så ljuger han ju så vad ska jag diskutera ?

Med den logiken så har du problem flera lögnaktiga vittnen.
Citera
2021-12-05, 19:43
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Det är precis dit jag ville komma. Du har inte förmågan att diskutera Stickan ur ett vittnesperspektiv.
Att Anna H är på platsen då Stickan kommer fram ger en tid på uppåt kanske 30 sekunder.

Fast om SE är 30 sekunder sen till mordplatsen, så hann SE prata med HO i några minuter och "experterna" här i tråden har redan slagit fast att HO ljuger om detta samtal, så det går ju inte ihop!

Kanske HO inte kom ihåg fel ändå och inte ljög i sitt förhör så blir det enklare att förklara hur SE kom 30 sek sent fram till mordplatsen som vittne.

Men så får man nog kanske inte resonera i denna tråd enligt TS.
Citera
2021-12-05, 19:47
Medlem
Citat:
Du tror tydligen att Engström kan gå från Skandia till brottsplatsen o vara där 30sek efter skotten ?

Hör då hur Engström beskriver vad han ser o hör på vägen dit innan han snubblar in i Olof...

Självklart! Som vittne funkar det ju inte med 5-7 sekunder vilket du själv borde fatta.
Lyft blicken.

Tror exemplet kommer här ifrån, men förklara gärna varför Ljunqvist påstår att han kastar sig ur bilen direkt efter sin U-sväng när vi vet att han sitter med luren i örat och ringer till 90 000

Gällande Stickans uppfattning om avgasknall och 5-7 sekunder finns lättare förklaringar.

Eller tappade Stickan räkningen på hur många skott han sköt eller?!
Citera
2021-12-05, 19:47
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Inte bara tycker sig se, Jeppsson är säker på keps! Talande för hur svagt detta är när KP måste ljuga.

Jag tyckte att KPs värdighet och trovärdighet sänktes rejält när han talade om hur det gick till när SE stämplade ut och uppenbarligen ljög om hur det gick till där också. KP ljög på pressträffen helt enkelt.

"KP ljuger som en häst travar" enligt gängse TP-logik!
Citera
2021-12-05, 19:52
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Menar du att KP var lättpåverkad ?

Jag tror att TPs teori o bok är långt bättre än din egen teori..

Jag tror KP har bättre koll än du..

Om inte så får du gärna bevisa motsatsen...

Svensk rättsordning gör att en oskyldig aldrig måste bevisa sin oskuld. TPs guldspadeförnedrade bok "bevisar" inte SEs skuld på något sätt, så vi som inte tror på SE som GM behöver inte bevisa något alls!

Det finns redan en troligare hypotes presenterad i tråden än att SE var GM.
Citera
2021-12-05, 19:59
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:

Carlitos, det senare resonemanget är nog lika svårt för Problem2020 att försöka förstå som att se SE som ett vittne.

Att SE inte är framme på mordplatsen förrän efter 30 sekunder inses lätt av oss andra i tråden.
Citera
2021-12-05, 20:02
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ur ett vittnesperspektiv så ljuger han ju så vad ska jag diskutera ?

SE ljuger för att göra sig till ett mer intressant vittne än han var. Du glömmer P2020 eller har svårt att acceptera att människor ljuger utan att vara mördare om massor med triviala saker hela tiden.
Citera
2021-12-05, 20:18
Medlem
Citat:
Självklart! Som vittne funkar det ju inte med 5-7 sekunder vilket du själv borde fatta.
Lyft blicken.

Tror exemplet kommer här ifrån, men förklara gärna varför Ljunqvist påstår att han kastar sig ur bilen direkt efter sin U-sväng när vi vet att han sitter med luren i örat och ringer till 90 000

Gällande Stickans uppfattning om avgasknall och 5-7 sekunder finns lättare förklaringar.

Eller tappade Stickan räkningen på hur många skott han sköt eller?!

Kan du förklara då vad Engström ser o hör på vägen från Skandia till brottsplatsen om han anländer ca 30sek efter skotten ...!
Citera
2021-12-05, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
SE ljuger för att göra sig till ett mer intressant vittne än han var. Du glömmer P2020 eller har svårt att acceptera att människor ljuger utan att vara mördare om massor med triviala saker hela tiden.

Nu misstänker jag att Engström kan vara GM..

Du får helt enkelt leva med det..!
Citera
2021-12-05, 20:25
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Nu misstänker jag att Engström kan vara GM..

Du får helt enkelt leva med det..!

Du bygger ju hela misstanken på SE som GM att SE ljuger. Att SE ljuger bevisar ingenting. Det är därför många fnyser åt teorin SE som GM. Det finns ju inga bevis överhuvud taget för SE som GM.
Citera
2021-12-05, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Du bygger ju hela misstanken på SE som GM att SE ljuger. Att SE ljuger bevisar ingenting. Det är därför många fnyser åt teorin SE som GM. Det finns ju inga bevis överhuvud taget för SE som GM.

Spelar ingen roll...om jag får känslan att ett vittne ljuger i en sådan viktig utredning så ska han misstänkas innan jag skriver av honom...!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in