Citat:
Ursprungligen postat av
zlikyr
Tycker insatsen var OK, de dominerade spelet fullständigt och skapade nog klara målchanser för både ett och två mål, svårt att klaga på det i en svår bortamatch mot Wolves, som ju sett väldigt stabila ut bakåt hittills. Är riktigt glad över att Thiago börjar se ut som sig själv. Hoppas han får vara hel ett tag nu, han har varit en personlig favorit hos mig i många år.
Jag håller med, svårt att klaga när man spelar ut Wolves på deras hemmaplan och skapar tillräckligt för att vinna men bolluslingen vill inte in. Ingen femplus-insats men väl 3-4 kanske? Sen är det klart man hade varit missnöjd med poängtapp.
Citat:
Ursprungligen postat av
Alex P. Keaton
I truppen finns för tillfället 2 spelare som på sikt kan ses som ersättare. Jota och möjligtvis Elliott om det inte blir det centrala mittfältet. Jota kan precis som du sa spela på alla tre anfallspositoner så oavsett vilken plats Jota tar behövs två ersättare till. Mané är viktig men att ersätta Salah och Firmino blir oerhört svårt. Blir kanske att hoppas på en mer målgörande center forward likt Lewandowski var för Klopp I Dortmund.
Elliott har sett spännande ut men har ju inte riktigt samma spetsegenskaper som Salah (om du tänkte honom på en kant). Blir spännande att se framöver hur han är tänkt. Jota är ju verkligen jack-of-all-trades därframme, kan ersätta vem som helst i trion vid frånvaro. Men får han välja tror jag han vill spela LW, på Manes position.
Ja, det behövs minst 2 anfallare till när det är läge att växla ut Firmino och Salah. Ingen kris än, men visst vore det skönt att få in en till riktig winger som redan nu kan gå in och rotera utan att laget försämras märkvärt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Generalandersson
Syftar enbart på dina tankar kring covid och positionen till Madrid/Barca.
Jag kan inte helt se hur Madrid har tappat deras dragningskraft, annat än att de inte längre är lika bra som det de var mellan 2014-18, + att de har en lite knäckig ekonomi för tillfället.
Barcelona’s decline såg man redan länge innan coronan.
Jag skulle dock påstå att Madrid, Bayern, Paris, Man City och Chelsea är de klubbarna som hamnar i en topp 5 lista över de mest attraktiva klubbarna i världen för spelare.
Och nej, Liverpool är inte i samma liga som dessa klubbar.
Det är ju just de sakerna - ekonomi och sportslig framgång - som minskat deras dragningskraft. De var ändstationen för alla fotbollsspelare - särskilt de från spansktalande länder + sydamerika, den dit alla ville. Real har fortfarande den glansen kvar och verkar ha klarat Covid bättre än Barca som är ett haveri, men...
Jo, Liverpool är absolut i den ligan av klubbar. De hugger på PL och CL. Men det som skiljer Liverpool från nämnda klubbar är transferstrategi och lönestruktur. Man kommer inte värva Grealish för 100m£ och ge honom 300k£ per vecka, det finns inte på kartan. Men om man vore villig att lägga den sortens pengar, då skulle givetvis spelare i den kategorin vara intresserade.
Personligen uppskattar jag Liverpools transfer-hantering sista åren. Man har gjort det mesta rätt, fått ut värde av investeringarna, de spelare som sålts eller gått vidare har som regel släppts i rätt tid. Svårt att klaga på särskilt mycket, annat än smågrejer.
Citat:
Ursprungligen postat av
DidierDrogba02
Kul att du kunde erkänna att Arsenal inte är en av Europas fem mest attraktiva klubbar men du lyckades förstöra ditt inlägg totalt som vanligt genom att inte nämna Liverpool bland dessa fem.
Liverpool har vunnit champions league och PL de två senaste åren och trots allt vill du med din raketforskning hävda att Liverpool inte har topp 5 status. Liverpool ska gå före Bayern på denna lista, jag anser att Europeiska kvällar på Anfield slår att gå till Bayern och Europas mest ensidiga liga bortsett från franska ligan.
Yepp, håller med. Liverpool är up there.
Just nu, ska tilläggas. Det går fort på toppen. Ett Liverpool som misslyckas med generationsväxlingen, där Klopp brinner ut, de kan vara nere i 5-8-status inom 2-3 år igen. Och Liverpools ägare tycks inte, till skillnad från Uniteds, vara villiga att betala överpris för stora namn som ska få tillbaka dem till toppen. Så, om denna... storhetstid är väl att ta i, men vistelse i finrummet om man kan kalla den så? Tar slut, kan det nog bli ökenvandring och renovering ett tag framöver.