Citat:
Ursprungligen postat av
painkiler
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jamtland/kindbergs-erkannande-om-grovt-bedrageri-som-senare-togs-tillbaka-pengarna-skulle-ga-till-ofk
Så man behöver inte lyssna på några förhör, det råder inga tvivel om att han erkände initialt.
Kindberg en förlorare ändå för han fastna med handen i kakburken när han på ett lagligt(enligt HR) sätt slösade med Östersundshems pengar för att rädda ÖFK
Hovrätten slog ju fast att Kindberg blåst Östersundhem på ett lagligt sätt, en liten seger men i det stora är han en förlorare ändå.
SVT är i särklass det mest vänstervridna mediet vi har i sverige, och slår expressen och aftonbladet med hästlängder i denna kategori. Så absolut, om man prompt söker en modifierad sanning för något är detta graalen att gå till - där e jag enig.
Men ingen verkar förstå vad jag syftar på. Att LYSSNA SJÄLV på ett förhör utgör stor skillnad mot att läsa om det på (S)VT. Ett uttalande från någon i ett pressat läge kan tolkas på många olika nyanser om man eftersöker en specifik infallsvinkel / ett visst syfte.
Fundera på varför förhör inte kan användas utifrån omedelbarhetsprincipen. Fundera därefter vidare på hur det är att sitta i ett svenskt häkte. Jag har ingen erfarenhet av det, men har hört historier om hur det är, från individer som själva återgett det.
Att då säga vad fan som helst för att ta sig därifrån, prata obegripligt som skall lämnas utan avseende i efterhand, gör inte någon flashbackare till ett ljushuvud som sitter på sanningen om ett ”tidigt erkännande” för att hen läst detta på vänstermedia.
Och med alla dessa länkar hit och dit samt referenser på vad jag skall läsa på mig om:
Läs själva om falska erkännanden vid dödsstraff. Det är till skillnad från dessa värdelösa jävla tidningsartiklar inte en reporters uppfattning som skildras, utan det görs med hänvisningar till vetenskaplig forskningen och tillika dess publikationer.