2021-12-05, 10:47
Bannlyst
Calle visar världsklass och får väl anses kört in sig på en 2:a sträcka i OS. Leo Johansson gör ett mycket bra lopp ett svårt läge. Anser att han stärkt sig enormt att köra en 3:e sträcka i OS.

Däremot Poromaa visar inga formtecken. Tappar 45 sekunder på sista sträckan mot täten.

Johan Häggström, Oskar Svensson, Jens Burman och William Poromaa får kämpa om de resterande sträckorna.
Citera
2021-12-05, 10:58
Avslutad
Calle Balle lyckas för en gångs skull prestera. Vilken sensation.
Citera
2021-12-05, 11:42
Bannlyst
Lite orolig för Emma Ribom på 1:a sträckan. Varit förkyld innan Lillehammer. Kör nu 3: e loppet på 3 dagar.. kan ha trötta ben. Hoppas min oro är obefogad.
Citera
2021-12-05, 13:00
Medlem
nobbenss avatar
Skulle inte förvåna mig ett dugg ifall Helene Fossesholm förstörde sin säsong med denna andraprisspurtuppgörelse. Såg ju riktigt obehagligt ut det där på prispallen. Var det därför TV6 slängde in intervjun med Frida å avbröt prisutdelningsbilderna eller är de så väck i sin produktion?
Citera
2021-12-05, 13:52
Medlem
Calle-Burman-Porris-Oskar..bästa OS uppställningen.
Citera
2021-12-05, 13:56
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Jo, visst är det så. Men man kan inte anta att något av de tre topplagen skall göra en dålig stafett när man diskuterar vilka som är favoriter till medaljerna. När det gäller Finland, USA och Tyskland tycker jag de inte har fyra (tillräckligt) bra åkare för att de skall kunna slåss om medaljerna.
Jag förstår hur du menar.

Finland är inte helt borta dock. Jag tycker Joensuu ser väldigt fin ut och hon kan faktiskt hänga med de flesta på sträcka 1. Matintalo är duktig men visst svårt att se att hon ska klara gå med de bästa på sträcka 2. Niskanen kommer nog överprestera på sträcka 3 och Pärmä kan göra det bra på sista.
Citera
2021-12-05, 15:05
Medlem
Moa var på god väg att bli avhängd. Av Stepanova. Emma - Frida - Ebba - Maja / Jonna. Nöff said.
Citera
2021-12-05, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Calle-Burman-Porris-Oskar..bästa OS uppställningen.

Och bra med en Leo som joker ifall skador eller formdipp inträffar
Citera
2021-12-05, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hankypanky14
Det är bara vem Sverige skall ha på en sista sträcka. Är Jonna Sundling lika formtoppad som i VM så kär hon ett mycket intressant alternativ. Fossleholm har ingen spurt att tala om. Svårt att köra ifrån på bara 5 km. Det många alternativ för Sverige.

Enig - och Jonna är en riktigt bra hängåkare. Kommer ihåg en SM-stafett för några år sedan när hon mötte en fortfarande potent Kalla på sista-sträckan. Var en katts lek med råttan.
Citera
2021-12-05, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Tror faktiskt att vi behöver få tillbaka en Charlotte Kalla i något som liknar form för att vi skall ha en realistisk janne på Norge i en OS stafett.
Möjligen så fortsätter Moa Olsson att överraska,men hittar Kalla formen så tror jag att Charlotte fortsatt är en bättre skidåkare än Olsson.Vi behöver det lilla extra för att slå Norge.

Efter idag tror jag att det är kört för Kalla. Hon gjorde ett försök på första varvet men det är något som inte stämmer överhuvudtaget. Trots hennes ytterst lojala inställning till tränarna så tror jag felet ligger där. Hon är feltränad sedan många år tillbaka. Börjar bli alltmer rveksam till den filosofi som gäller i Piteå (och i landslaget?)
Citera
2021-12-05, 15:59
Medlem
Jag hoppas dom ställer över Kalla nu till Davos, alternativt att hon tackar nej själv. Hon har fått chanser så det räcker och det finns flera på hemmaplan som skulle gjort det bättre.
Citera
2021-12-05, 16:06
Medlem
Nu är det dags att ta ledigt för Lindström efter tre intensiva helger.

Sprint: Dahlqvist, Hagström, Dyvik, Ribom, Hansson, Lundgren
Distans: Karlsson, Andersson, Olsson, Ribom, Lundgren, Dahlqvist
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in