2021-12-04, 14:23
Medlem
Duvlorts avatar
Är det bara jag men det där med "Vintermästarna" känns så malplacerat, en vinterstudio ska ju innehålla livesport. Går fetbort för mig...
Citera
2021-12-04, 14:31
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Bengt Grive har varit död i 18 år, så det hade nog blivit lite stelt med honom på plats i studion.

Troligen är det inte ens rigor mortis kvar. Jag åt middag med Grive två år innan han dog. Då var han i högsta grad briljerande.

Om någon undrar varför jag åt lunch med honom så är sanningen att han med sällskap satt vid bordet bredvid vårt bord. Vi kunde dock utan problem höra vad de diskuterade och det var sport, sport och åter sport.

Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Jag hade iofs föredragit en stendöd Grive framför sopan Forsberg. Klappusel är han.

Menar du Per Forsberg? Håller med om att han borde hålla käften. Han verkar tro att han är konferencier vid någon auktion där det ska pratas oupphörligt.

Kollade lite snabbt på Vinterstudion i SVT. Yvette är fan bättre än Ojala.
Citera
2021-12-04, 14:56
Avslutad
Jaha, kommer Clara Henry lyckas bättre den här gången?
Citera
2021-12-04, 15:24
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Troligen är det inte ens rigor mortis kvar. Jag åt middag med Grive två år innan han dog. Då var han i högsta grad briljerande.

Om någon undrar varför jag åt lunch med honom så är sanningen att han med sällskap satt vid bordet bredvid vårt bord. Vi kunde dock utan problem höra vad de diskuterade och det var sport, sport och åter sport.

Menar du Per Forsberg? Håller med om att han borde hålla käften. Han verkar tro att han är konferencier vid någon auktion där det ska pratas oupphörligt.

Kollade lite snabbt på Vinterstudion i SVT. Yvette är fan bättre än Ojala.
Yvette bättre än Ojala i vilken flaska har du nu varit och tullat på, Yvette är klart sämsta programledaren som SVT besitter just nu klarar inte av hennes attityd och sätt att prata!
Citera
2021-12-04, 15:51
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Yvette bättre än Ojala i vilken flaska har du nu varit och tullat på, Yvette är klart sämsta programledaren som SVT besitter just nu klarar inte av hennes attityd och sätt att prata!

Ja jag trodde i min enfald att Yvette petats för gott när Pops körde tre helger i rad. Föredrar till och med Hultling före Jihde när de nu verkar envisas med två programledare i NENT-studion.
Citera
2021-12-04, 16:18
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:

Ingen flaska, dricker aldrig.

Yvette är bättre som programledare. Hon hanterar det otvunget medan Ojala beter sig likt en gymnasieelev som ska göra en presentation. Det är inget flyt. Programledarrollen och expertrollen ska hållas skilda. Jag ser inget plus med att Ojala ska axla något mellanting. Det blir inget annat än just ett mellanting. Jag tycker att Johan Olsson är mycket bättre som expert än Ojala någonsin var. Hennes ambition att vara bra blir bara överarbetad.
Citera
2021-12-05, 11:30
Medlem
bcdefgs avatar
Är inte Ojala Klüft 2.0 som programledare? Dvs en person som har en massa expertkunskap/erfarenhet och sätter som en programledare som ibland ska leda mindre kunniga i samtalet. Glömmer aldrig när Klüft intervjuade en materialförvaltare om skillnaden mellan OS och vanliga tävlingar …
Ojala är väl inte lika stort felutnyttjande, men hon är ju klart bättre som expert än som programledare.
Per F är på samma sätt Blomman 2.0 - pratar en massa utan att ha koll på vad som visas på TV-skärmen så jag som tittare enkelt ser att de pratar i nattmössan.
Citera
2021-12-05, 11:32
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Är inte Ojala Klüft 2.0 som programledare? Dvs en person som har en massa expertkunskap/erfarenhet och sätter som en programledare som ibland ska leda mindre kunniga i samtalet. Glömmer aldrig när Klüft intervjuade en materialförvaltare om skillnaden mellan OS och vanliga tävlingar …
Ojala är väl inte lika stort felutnyttjande, men hon är ju klart bättre som expert än som programledare.
Per F är på samma sätt Blomman 2.0 - pratar en massa utan att ha koll på vad som visas på TV-skärmen så jag som tittare enkelt ser att de pratar i nattmössan.

Jag tycker tvärtom, jag tycker Ojala är bättre som programledare än expert.
Citera
2021-12-05, 17:05
Medlem
Intervjuades någon ryss/ryska i Viasat?
Citera
2021-12-05, 17:25
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Intervjuades någon ryss/ryska i Viasat?
Behövdes inte då FIS egna reporter som gjorde det och det gick ut i Viaplay!
Citera
2021-12-05, 17:31
Medlem
Citat:
Behövdes inte då FIS egna reporter som gjorde det och det gick ut i Viaplay!

Hehe, NENT skulle fan komma undan med mord, om det så fanns på video, om du var den som skulle avgöra saken.
Citera
2021-12-05, 17:44
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Jag tycker tvärtom, jag tycker Ojala är bättre som programledare än expert.

Ja du har låga krav på programledare i så fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in