Citat:
Du kanske har rätt men min erfarenhet av fitness24seven är att det mest är män från mellanöstern som tränar där och som har svårt att uppföra sig.
Vill träna på ett trevligare gym och som tar min hälsa på allvar. Funderar på actic eller nordic wellnes, lutar åt det sistnämnda.
Vill träna på ett trevligare gym och som tar min hälsa på allvar. Funderar på actic eller nordic wellnes, lutar åt det sistnämnda.
Haha, känner igen det där. 24/7 blir lätt "Lilla Bagdad" sena kvällar, särskilt inom vissa områden gymmen är placerade på. Själv har jag aldrig upplevt att dessa MENA-män missköter sig, men en del släpps ju in av sina vänner och "chillar" där medan polarna tränar, vilket ger ett mycket oseriöst intryck av gym-kedjan. Det jag däremot kan säga är att absolut INGEN av dessa rengör sin utrustning eller bänkar efter att man använt dem. Hygienen är inte "top notch" hos MENA-klientelet. Självklart finns det några enstaka som rengör efter sig (hehe, skoja). Finns även många svennar som struntar i det här utifrån mina erfarenheter på flera olika gymkedjor. Detta är mer förekommande på kvällar när personalen gått hem.
Nordic Wellness och andra lite "bättre" kedjor än 24/7 har å andra sidan mer fjortisar, gymcels, babbar, spännbögar och babianrövstränande bimbos, och det är ju också lite irriterande. Man får väga för- och nackdelar. Jag har kort på flera ställen och gillar öppettiderna på 24/7, men hade knappast tränat här sen kväll om jag var kvinna, eller om jag var en ung svensk kille som nyligen börjat träna och kör sina pass själv. Men det ska sägas att jag aldrig upplevt något obehag av MENA-klientelet på något gym-ställe. Men sedan väger jag nog en del mer. Merparten är faktiskt ganska seriösa och tränar på och sköter sitt.
Ingen gym-kedja tar din hälsa på allvar. Man hade inte pumpat ut mycket rabatterade öppningserbjudanden för nya kunder under pandemi-tider annars. Målet är att fylla gymmen till bristningsgränsen. Saknar gamla goda tiden när det var jag och två till som körde kvällsträning.

Det du ska göra är att provträna på gymmen och känna efter lite vad som passar dig bäst. Kom dock ihåg att det ofta blir en helt annan upplevelse om du sedan tränar sen kväll och personalen gått hem. Då är det vuxendagis. Kedjorna undviker i regel att stänga av kunder för mindre överträdelser, då en förlorad kund är en förlorad inkomst.
Alla kedjors mål är att få in så mycket nytt folk som möjligt som sedan tröttnar efter ett par månader och slutar gå dit, medan medlemskapet ligger kvar aktivt. Ofta ihop med friskvårdsbidrag.
Senast redigerad av Zuzumba 2021-12-04 kl. 21:01.
Senast redigerad av Zuzumba 2021-12-04 kl. 21:01.