2022-02-21, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Gym ska vara sunkiga. Kroppsbyggning "isn't for everyone", traditionellt ska det vara en manlig, svettig miljö, gärna i slitna f d industrilokaler en halv trappa under markplan. Det ger den rätta känslan av att tillhöra en liten utvald skara som sysslar med denna hobby. Så var det i alla fall på 70-talet när jag gick på gym. Helst ska det stå en obehaglig f d boxare i receptionen också.

Jag tänkte exakt som du när jag var 20 och tävlade i tyngdlyftning. Men på senare tid föredrar jag en annan typ av träning.
Citera
2022-02-21, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straminsky
Ok men det är ju en väldig skillnad mellan gymmen beroende på vad du är ute efter. The Place verkar ha ett eget unikt koncept medans Pro Gym som nämns i tråden är ett klassiskt byggargym.

Många mindre exklusiva gym tycks köra med nåt slags PT-koncept.

Sturebadet kanske kan vara ett alternativ då både gym och bad ingår.
Det håller jag med om. Får se, det kanske inte är något alls för mig.

Huvudsaken är att jag rör på mig och håller igång kroppen. Sedan om det är med militärpress eller flummigt koncept spelar mindre roll för mig.

Sturebadet är ett alternativ, inte tänkt på det. När man har varit där och badat med sin bättre hälft så gillar jag stället skarpt.
Citera
2022-02-21, 19:31
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Det behöver inte vara så

Ts kan la köpa stadskort o kolla flera gym hos kedjorna , skiljer rätt mycket mellan gymmenas klientel mellan olika områden
Nu verkar det mer ha blivit en lite snobbig överklassport, man ska gå till rätt gym och ha trendiga kläder.
Citera
2022-02-21, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Kanske OT men varför satsar ingen av de stora kedjorna på att vara det dyrare, lite mer exklusiva alternativet?

Borde finnas en målgrupp. Jag ingår i alla fall i den. Skulle kunna betala några hundra mer i månaden utan att kräva en högre standard annat än den som naturligt följer med medlemmar som kan betala för sig.

Tyckte ett tag att Sats hade lite den profilen men nu har de också en jävla massa gratiserbjudanden, ungdomsrabatter och annat som sunkar ned och överbelastar anläggningarna.

Är lite med gym som semesteranläggningar för mig. Kan betala mer utan att få annat för det än frånvaron av dem som inte har råd.

SATS försöker med sitt uppköp av Balance. Men det kanske är lite för billigt för att totalt undvika allmänheten.

Det är nog det som jag kanske ochså siktar på. Att slippa Lisa och Henrik som tar ett telefonmöte på löpbandet.
Citera
2022-02-21, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther
Vilka är premiumgymmen som finns i sthlms området och dess närhet?

Tränat på många gym men upplevde att det var för många samhällsklass tre personer på mitt lokala 24fitness, så tänkte gå upp en nivå vad gäller kostnad till nordic wellness och de hade bättre service och mer folk i samhällsklass två. Såg reklam för premiumgym idag, men vilka tillhör de finare gymmen med bättre service och gärna samhällsklass ett ?

Skulle säga fitness24 seven samhällsklass 3
sats, nordic, actic mer samhällsklass två
och sen finns det några lokala premiumgym men det skiljer sig en del mellan olika gym som sats odenplan och sats farsta.

Rekommenderar varmt Gumse gym i Sollentuna. Skulle säga att en majoritet är män som tar träningen på allvar.
Citera
2022-02-21, 19:49
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Nu verkar det mer ha blivit en lite snobbig överklassport, man ska gå till rätt gym och ha trendiga kläder.

Skiljer en del så det är värt scanna av iaf , välj en kedja med massa gym
Citera
2022-03-10, 20:01
Medlem
Återkommer här med en rapport.

Efter 4st provträningar så landade mitt val på boost. Dyrt men jäklar vilken uppföljning och coachning man får. Började min "inskrivning" med en inbody mätning. Bara det är ju värt pengarna.

Man loggar in på maskinerna med ett armband så loggas allt med automatik i appen. Jäkla smutt må jag säga.

Lite segt att det tar ett tag att ta sig dit. Men det är i vart fall på väg hem från jobbet.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in