Citat:
Är du det mot dig själv?
Citat:
Jag skrev:"Jag vet inte om det finns någon Bibeltroende som hävdar att de kan bevisa Bibeln utifrån en ateistisk förklaringsmall. Jag vet inte av att jag sett det någonstans faktiskt."
Till vilket du svarade:
"Du menar en objektiv förklaringsmall? Eller en rationell eller faktisk sådan? Någonting alls som inte är undvikande eller baseras på logikfel?"
Då svarade jag:
"Att du likställer en ateistisk förklaringsmall med objektiv, rationell och faktisk, säger egentligen allt."
Det fick du till:
"Det är du som gör den likställelsen. Talande."
Och nu påstår du att jag hade fel om att du likställt en ateistisk förklaringsmall med en "objektiv, rationell och faktisk"
Jag förstår inte hur du kan krångla till något så enkelt!
Citat:
Vad är då din definition för vetskap?
Citat:
Du behöver bara bevisa något valfritt som du menar är bevisat i frågan om Bibeln är sann!
Citat:
All etablerad vetenskap, även sådan som behandlar ursprungsförklaringar, utgår från att naturalismen är sann eftersom man bara accepterar hypoteser och förklaringar i termer av just naturliga orsaker.Det är inget fel med det i sig. Att undersöka observationer I realtid på det sätter är naturligtvis det enda gångbara.
Men att applicera samma praxis när man vill undersöka sanningshalten i Bibeln och dess ursprungsförklaring är varje svar som ger Bibeln underkänt eftersom den inte stämmer med en naturalistisk förklaring - ett cirkelresonemang.
Förstår du det? Försök sätta dig in i mitt resonemang och stirra dig inte blind på dina förutfattade meningar.
Citat:
Man kan hävda att man vet utan att du ska gå bananas. Fel igen. De uttalat troende på det här forumet vägrar ofta erkänna att de 'bara' tror. De hävdar gång på gång vetskap.
Min slutats är att de inte vet. Jag skulle inte kalla det min egen vetskap eftesom det är att se på situationen från fel håll. Jag har demonstrerat det i textform åt dig dussintals gånger nu.
Min slutats är att de inte vet. Jag skulle inte kalla det min egen vetskap eftesom det är att se på situationen från fel håll. Jag har demonstrerat det i textform åt dig dussintals gånger nu.
Jag undrar om du jämställer vetskap med vetenskap? Jag får inte ihop din överreaktion annars.
Citat:
Man kan veta saker utan att kunna bevisa dem. Man kan hävda saker utan att kunna bevisa dem.Teisten påstår sig veta att Gud finns.
Jag säger att de har fel. De har inga bevis att presentera för att stödja sitt påstående.
Det är inte jag som sagt att Gud inte finns. Det är jag som säger att de hittar på för att de inte har något att komma med som bevis för sina påståenden.
Jag säger att de har fel. De har inga bevis att presentera för att stödja sitt påstående.
Det är inte jag som sagt att Gud inte finns. Det är jag som säger att de hittar på för att de inte har något att komma med som bevis för sina påståenden.
Ser ingen anledning till att överreagera på sånt.
Du hävdar att de har fel. På vilja grunder? Att de inte kan frambringa en bevisning som du godtar. Eller hur?
Det är här jag för ett resonemang du inte verkar förstå. För kan du själv bevisa något i det du är övertygad om angående alltings ursprung?
Du kritiserar andra för att inte prestera något jag tvivlar på att du själv kan prestera.
Du gav ett exempel tidigare på att många ateister vet att Guds existens är ytterst osannolik. Hur vet du då att Guds existens är ytterst osannolik?