Citat:
Ursprungligen postat av
Henriksen82
Du jämför alltså, på riktigt, Poliovaccin med det sk. Covidvaccinet? För det första är Poliovaccinet ett riktigt vaccin som ger långvarigt skydd. Covidvaxx är inget vaccin utan måste fyllas på var 6:e månad. Ska barn ta vaccin då var 6:e månad hela sitt liv?? Kan det inte komma in någon vettig covid-vaccinförespråkare som faktiskt kommer med ett eller ett par starka argument? Det ni slänger ut er är inte värt vatten….
Nej, det här är fel, helt fel. Vaccinerna mot difteri, stelkramp, kikhosta och polio - som du kallar 'riktiga' - måste också "fyllas på" fyra gånger. första injektion 3 månaders ålder, 5 månader, 12 månader och 5 års ålder, för alla barn. Vaccinerna mot Hepatit, Hib, Rota och Pneumokocker måste också 'fyllas på' 3 gånger (tror jag det är).
Att flera doser behövs är liksom ingen indikation på ett dåligt verkande läkemedel, utan det ingår i den biologiska samverkan mellan människokroppen och vacciner. Det gör det även i Corona-vaccinet, som är en modifiering från det väl beprövade tidigare SARS-vaccinet.
Coronavaccinerna är dock i vissa länder godkända under en slags nöd-juridik, som har något lägre krav. Men Coronavaccinerna är ändå långt långt mer säkra än polio och många av, som i grunden är väldigt gamla vacciner.
Vacciner är dom läkemedel som har högst krav på sig av alla läkemedel. Kolossala krav faktiskt, just på grund av att dom ska administreras till friska människor i stor skala. Gjorde man en tabbe där skulle man kunna utrota halva mänskligheten. Dom kraven har Corona-vaccinerna passerat, även om förbättringar av dom kommer komma mycket snart.
Det jag säger kanske du inte tycker är värt vatten, men den som säger felaktiga saker är faktiskt du i det här fallet. Jag står fortfarande fast vid att om vi vaccinerar små barn mot corona (när gott vaccin finns) så upphör den här totalt onödiga debatten omedelbart, och sjukan hanteras väl.