2021-12-04, 14:29
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Det var inte dig jag svarade och du klippte ofarligt bort mitt argument i ditt citat av mitt inlägg till någon annan. Jag säger inte att du inte får svara mig ändå, men varför klippte du bort mitt argument?

Till och med präktiga Nya Zeeland drabbades, och dubblade sina dödsiffror efter att vaccinationen påbörjades. Och Gibraltar med sin 140%-iga vaccinationstäckning med.

Dina räkneexempel bör tas med en liten nypa salt eftersom vaccindoser och placebo inte slumpas ut på likvärdiga grupper i en dubbelblindstudie.

Gibraltar har haft 6 döda sen den 11 mars, så nej de har inte dubblat sina dödssiffror.
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/gibraltar/
Citera
2021-12-04, 14:29
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Återigen, jag har visat dig data.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/folkhalsorapportering-statistik/statistik-a-o/sjukdomsstatistik/covid-19/?t=county

Figur 3.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/statistik-och-analyser/antalet-testade-for-covid-19/tidigare-data-8-26-2020/

https://www.folkhalsomyndigheten.se/contentassets/4b4dd8c7e15d48d2be744248794d1438/jamforelse-av-olika-matt-pa-covid-19-dodsfall.pdf

Om du inte förstår att läsa dessa länkar så kan jag inte hjälpa dig.

Även i rapporten du länkar till är FoHM ute och cyklar.
Citat:
”I mitten av april (2020) var smittspridningen som störst för att sedan minska i omfattning och under sommaren rapporterades relativt få fall.”

Smittspridningen toppade högst sannolikt under fjärde vecka i mars (2020).

Citat:
”Även antalet avlidna ökade och nådde en topp i början av april för att sedan minska i takt med lägre smittspridning.”

Det finns ingen logik i att dödsfallen (första vågen) toppade före dödsfallen toppade. Verkligheten ser inte ut så. FoHM kompetens lämnar en del övrigt att önska.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/folkhalsorapportering-statistik/statistik-a-o/sjukdomsstatistik/covid-19/?t=county
Citera
2021-12-04, 14:30
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Och varför ska vi då tvingas, i de fall där vaccinen inte gör någon nytta för oss, men kan göra skada?

Det lär komma fram många fler långtidsskador i de längre studierna, när man kan se statistiska skillnader av den typ som duktiga Skottland redan redovisat för oss (25% fler hjärtinfarkter, fördubblad spädbarnsdöd), men de erkända dödsfallen och skadorna är redan abnormt mycket större än för alla tidigare vaccin sammantagna, så det finns ingen ursäkt för att pressa oss.

Den frågan får du ta med Folkhälsomyndigheten, jag arbetar inte där.
Citera
2021-12-04, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Målet är väl att minska belastningen på sjukvården, det har vi alla nytta av.

Flockimmunitet strategin?
Vi kanske ska öka på resurser och inte ge vård till hela världen istället?
Kanske riktade insatser mot riskgrupperna som normalt belastar den?
Kurvan för belastning pga covid-19 ser fortfarande bra ut, även om den ökar lite.
Hur minskas den genom att 12-20 åringar medicineras?
Citera
2021-12-04, 14:31
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Har du svårt för proportioner? 73 vaccindöda vs 145000 virusdöda.
Det är många som har svårt för proportioner. 4 miljoner världen över dör varje år i lunginflammation, men det går obemärkt förbi. Och så vidare. Naturligtvis är det värre när något som är tänkt att vara ett kontrollerat läkemedel istället visar sig döda, utan att folk fått veta risken innan och i många fall utan att de kunnat göra ett informerat väl, utan med ensidig propaganda övertygats utsätta sig för vaccinet.
Senast redigerad av outoftheblue 2021-12-04 kl. 14:37.
Citera
2021-12-04, 14:32
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Den frågan får du ta med Folkhälsomyndigheten, jag arbetar inte där.

Nej. Frågan var ställd till dig, för att du hejar på. Ducka inte.
Citera
2021-12-04, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Ja, som sagt var. Min bror är död. Han testade positivt för COVID igår. Dubbelvaccinerad men han var konvalescent från cancer och hade diabetes. Jag vet att det fanns ovaccinerade i hans närhet.

Nu ska jag ta hand om mig själv.

Gå och vaccinera er nu!

Mitt deltagande i sorgen. Jag känner ett antal personer som har cancerdiagnos och det är jätteviktigt att vi fortsätter kämpa mot viruset. Det gör vi bäst genom att stanna hemma om vi är sjuka och ger booster till alla med nedsatt immunförsvar.
Citera
2021-12-04, 14:34
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Kurvan för belastning pga covid-19 ser fortfarande bra ut, även om den ökar lite.

Ger vi vård till hela världen?

12-20 åringar kan också bli så sjuka att de hamnar på sjukhus.
Citera
2021-12-04, 14:36
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Gibraltar har haft 6 döda sen den 11 mars, så nej de har inte dubblat sina dödssiffror.
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/gibraltar/
Nej, det var Nya Zeeland, men Gibraltar fick en ny våg trots att alla var vaccinerade, så de fick skynda sig att vaccinera sig ännu mera.

Så visst, vaccinet kan ha räddat en del från döden, men jag ser ändå inte poängen med massvaccineringshysterin. Väldigt få riskerar dö ändå. Och en del dör som sagt av vaccinet.
Citera
2021-12-04, 14:36
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok

Om vi hade haft ett vaccin som stoppade smittspridningen så ja.... Men med dagens vaccin som troligen fungerar kasst mot omikron så är vaccinpass löjligt.
Citera
2021-12-04, 14:39
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Det är många som har svårt för proportioner. 4 miljoner världen över för varje år i lunginflammation, men det går obemärkt förbi. Och så vidare. Naturligtvis är det värre när något som är tänkt att vara ett kontrollerat läkemedel istället visar sig döda, utan att folk fått veta risken innan och i många fall utan att de kunnat göra ett informerat val utan med ensidig propaganda övertygats utsätta sig för vaccinet.

Whataboutism fungerar inte med mig. Lunginflammation brukar inte smitta.

Det finns risker med alla läkemedel och det visste vi också, det är ingen som är oinformerad.
Citera
2021-12-04, 14:40
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Nej. Frågan var ställd till dig, för att du hejar på. Ducka inte.

Jag kan inte svara på hur folkhälsomyndigheten tänker, jag har kritiserat dem genom hela pandemin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in