2021-12-04, 13:57
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
I The Lancet konstateras att fullvaccinerade i allt högre grad driver smittan:

https://www.thelancet.com/journals/lanepe/article/PIIS2666-7762(21)00258-1/fulltext?s=08#%20

Kritiken mot vaccinpass är inte helt obefogad.

Man stänger ute folk från samhällslivet men har inga bevis för att det gör konkret nytta, eller?
Citera
2021-12-04, 13:58
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Att kunna ta in verkligheten är en fördel. Antalet länder som inför extremt hårda åtgärder, och att WHO säger att man bör göra det.

Och som sagt var, jag skrattar inte åt desperata människor som förbjuds att försörja sig. Det är din humor, och den är inte frisk.

100 av 100 fullvaccinerade smittade, när det fanns en fullvaccinerad smittad. Hur är det ö h t möjligt att du fortfarande hävdar att vaccinpass fungera?

Jag kan ha lite rå humor ja, det är sunt.

Ett vaccinpass förhindrar inte smitta, det har jag inte påstått heller.
Citera
2021-12-04, 14:07
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
OK, ca 40 % av vaccindoserna i UK har varit Astrazeneca, knappt 50 miljoner av totalt ca 117 miljoner. Kanske därför de har så hög smittspridning och många på sjukhus. Och åtminstone 73 vaccindöda.

Förlåt, 114 miljoner ska det vara. Men det lär väl vara 117 snart.

Har du svårt för proportioner? 73 vaccindöda vs 145000 virusdöda.
Citera
Medlem
https://dailycaller.com/2021/12/04/dana-white-covid-19-healed-joe-rogan-advice/

Dana White berättar i klippet om hur han blev frisk genom Joe Rogans kur.

Någon som vet om man kan få tag på detta i Sverige?
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag kan ha lite rå humor ja, det är sunt.

Ett vaccinpass förhindrar inte smitta, det har jag inte påstått heller.

Vad är då syftet med vaccinpass mer än att diskriminera människor och subtilt tvinga dem att vaccinera sig?
Citera
2021-12-04, 14:11
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vad är då syftet med vaccinpass mer än att diskriminera människor och subtilt tvinga dem att vaccinera sig?

Det är väl det som är syftet? Så uppfattar jag det i alla fall.
Citera
2021-12-04, 14:13
Medlem
Är det inte lite dumt att fortsätta tillåta evenemang om man redan sett tidigare sammankomster lett till rena superspridarevent.

https://www.nrk.no/nordland/omikron_-sterk-mistanke-om-smitte-i-bodo-kommune-_-er-bekymret-1.15757868
Citera
2021-12-04, 14:17
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Ursäkta, men vad har svammeltramset ovan att göra med din fråga "Var någonstans ser du att vaccinet hjälper mot Delta? Du verkar ha lite svårt att hålla den röda tråden i en debatt. Har det varit ett problem länge?
Det var inte dig jag svarade och du klippte ofarligt bort mitt argument i ditt citat av mitt inlägg till någon annan. Jag säger inte att du inte får svara mig ändå, men varför klippte du bort mitt argument?

Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Nej det gör det inte. Det var ju därför Nya Zeeland fick en deltavåg.Och vad ska man säga om Gibraltar med deras hundraprocentiga vaccinationstäckning? Eller UK med sin höga nivå av vaccination? Var någonstans ser du att vaccinet hjälper mot Delta? I stjärnorna?

Till och med präktiga Nya Zeeland drabbades, och dubblade sina dödsiffror efter att vaccinationen påbörjades. Och Gibraltar med sin 140%-iga vaccinationstäckning med.

Dina räkneexempel bör tas med en liten nypa salt eftersom vaccindoser och placebo inte slumpas ut på likvärdiga grupper i en dubbelblindstudie.
Citera
2021-12-04, 14:20
Medlem
Citat:
Regelbunden medicinering i sig är målet då?
Vem har nytta av det?
Citera
2021-12-04, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Nej då!

Det gäller ju föredömet Norge. Då är det ok.

Hade det däremot skett i Sverige, så hade allt varit Tegnells fel..
Sverige är sämst…

Så är det, därför vi fyller Globen, ska bli intressant att se hur länge det dröjer, blir förvånad om inte det leder till ett gäng smittade.
Citera
2021-12-04, 14:23
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Regelbunden medicinering i sig är målet då?
Vem har nytta av det?

Målet är väl att minska belastningen på sjukvården, det har vi alla nytta av.
Citera
2021-12-04, 14:26
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:

Och varför ska vi då tvingas, i de fall där vaccinen inte gör någon nytta för oss, men kan göra skada?

Det lär komma fram många fler långtidsskador i de längre studierna, när man kan se statistiska skillnader av den typ som duktiga Skottland redan redovisat för oss (25% fler hjärtinfarkter, fördubblad spädbarnsdöd), men de erkända dödsfallen och skadorna är redan abnormt mycket större än för alla tidigare vaccin sammantagna, så det finns ingen ursäkt för att pressa oss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in