2021-12-04, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Ja dina alts har ju dippat rejält. Eth klarade dippen bäst, följt av btc. Bara för att din portfölj dippar mycket betyder det inte att det är köpläge. Btc och eth kommer rusa. Alts kommer senare.
MATIC klarat sig bättre än alla alts inkl. ETH. Inte ens wicken är lägre än botten förra veckan när jag tog ny position. Jämför alla alts, ETH och BTC så ser du att alla gått under förra veckans nivå. Men inte MATIC. Och LUNA iofs.
Citera
2021-12-04, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Absolut inte under 40k på weekly. Då är BTC fucked.

Menade daily, ursäkta om jag rörde till det.
Citera
2021-12-04, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trelkovsky
Menade daily, ursäkta om jag rörde till det.
Du menar att BTC ska stänga under 40k på daily?
Citera
2021-12-04, 12:02
Medlem
Blodbadet tycks ha stannat av iallafall. Står och stampar nu men raset är iallafall stoppat.
Citera
2021-12-04, 12:04
Medlem
Madzen123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Blodbadet tycks ha stannat av iallafall. Står och stampar nu men raset är iallafall stoppat.

Försiktig. Vi har en wick som vi kan gå ner och jobba.
Citera
2021-12-04, 12:05
Medlem
Madzen123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejFrans
Den här marknaden är ologisk om du inte visste det.

Vad är det du tycker är ologiskt med marknaden?
Citera
2021-12-04, 12:09
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trelkovsky
Vi är ju fortfarande på en klart nedåtgående trend på daily sedan 21 november. Tror på lägre, 40k eller ännu lägre ned inom närmaste tiden.

Vi är på en uppåtgående trend sedan i somras som övertumfar din kortare nedåtgående trend, om (obs om) vi återtar 51k.
Citera
2021-12-04, 12:09
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Ajdå, jag kanske var för snabb med mina antaganden...
https://twitter.com/woonomic/status/1467062307926675457?s=20

Så vad bygger dippen ist på då? Jag tror tyvärr marknadsmanipulation ligger närmare till hands. Storkapitalet vill in på lägre nivåer när det nu blivit så trendigt med crypto.

47000 kr nu. Vi var nere på 42000 som lägst. Kan vara en bulltrap.
Citera
2021-12-04, 12:16
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Så vad bygger dippen ist på då? Jag tror tyvärr marknadsmanipulation ligger närmare till hands. Storkapitalet vill in på lägre nivåer när det nu blivit så trendigt med crypto.

Såg något om att Binance drev denna nedgång då det var där det vart en long squeeze. Fortfarande inget bra svar på varför den startade över huvudtaget. Skall göra djupdykning i hur vettigt folk tolkar detta, när jag får tid.

En klassisk bulltrap var det inte, iom att vi gjorde en ny ATH för några veckor sedan. En bulltrap är snarare än lägre topp än en högre.

På dagliga har vi fortfarande högre toppar och högre bottnar, vilket gör att det fortfarande ser bra ut på längre sikt.
Citera
2021-12-04, 12:25
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Såg något om att Binance drev denna nedgång då det var där det vart en long squeeze. Fortfarande inget bra svar på varför den startade över huvudtaget. Skall göra djupdykning i hur vettigt folk tolkar detta, när jag får tid.

En klassisk bulltrap var det inte, iom att vi gjorde en ny ATH för några veckor sedan. En bulltrap är snarare än lägre topp än en högre.

På dagliga har vi fortfarande högre toppar och högre bottnar, vilket gör att det fortfarande ser bra ut på längre sikt.
Tror inte det behöver analyseras för mycket. Det är en rejäl long squeeze. Dessutom under en helg. Har varit flera stora long/short squeeze under året och de brukar rätta till sig ganska fort.

Oron på aktiemarknaden är mer oroande. Har svårt att se att btc klarar en lågkonjuktur särskilt väl. I övrigt pekar fundamentan på samma som tidigare. Btc ska upp. Inflation får ett större och större fäste och det är bara en tidsfråga innan stora massan kommer söka en hedge.
Citera
2021-12-04, 12:42
Medlem
nitinitis avatar
Vilken blodig lördag
Citera
2021-12-04, 13:07
Medlem
Citat:

Du vet att du är en noob när du drar till med "marknadsmanipulation ligger närmare till hands. Storkapitalet vill in på lägre nivåer".

Gissar att du köpte Bitcoin inom det närmsta året.

Ren förnekelse.

Hela aktiemarknaden är nere, Bitcoin dras med då också.
De väntar bara till helgen då det är enklare att dumpa pga fler är mindre förberedda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in