2021-12-04, 10:36
Medlem
hazenectars avatar
Segt att man köpte dippen vid 53k för en vecka sedan när det skulle bli sådana här reapriser
Citera
2021-12-04, 10:46
Medlem
Leastons avatar
Kan den återhämta sig starkt nu (tex återta 51k nivån innan veckan är slut) så är 100k närmare idag än det var igår.

Det stora antalet open interest (alla som satsat hårt på upppgång) har länge legat som ett ok för att Bitcoin skall kunna ta sig vidare uppåt. Dessa har nu blivit likviderade, så skall vi se det positivt så var detta som sagt nödvändigt.

Frågan är hur sentimentet tar denna nergång.
Ser det stora kapitalet detta som ett rea pris och köper på sig? Eller är det stora kapitalet för rädd för vad som händer kring Evergrande, börserna samt Omikron virusets farlighet?

Jag har svårt att se fortsatt nedgång det kommande dagarna efter sådan här flush. Det relevanta är vad som händer de kommande veckorna.
Citera
2021-12-04, 10:48
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Det stora antalet open interest (alla som satsat hårt på upppgång) har länge legat som ett ok för att Bitcoin skall kunna ta sig vidare uppåt. Dessa har nu blivit likviderade, så skall vi se det positivt så var detta som sagt nödvändigt.

Ajdå, jag kanske var för snabb med mina antaganden...
https://twitter.com/woonomic/status/1467062307926675457?s=20
Citera
2021-12-04, 11:03
Medlem
Citat:
Kan den återhämta sig starkt nu (tex återta 51k nivån innan veckan är slut) så är 100k närmare idag än det var igår.

Frågan är hur sentimentet tar denna nergång.
Ser det stora kapitalet detta som ett rea pris och köper på sig? Eller är det stora kapitalet för rädd för vad som händer kring Evergrande, börserna samt Omikron virusets farlighet?

Jag har svårt att se fortsatt nedgång det kommande dagarna efter sådan här flush. Det relevanta är vad som händer de kommande veckorna.
Hur kan 100k vara närmare idag än igår om vi når 51k innan veckan är slut? Igår stängde vi på 53.6k.

Gissar att vi måste vänta till januari/februari innan det händer något kul igen i denna marknad.
Citera
2021-12-04, 11:07
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Hur kan 100k vara närmare idag än igår om vi når 51k innan veckan är slut? Igår stängde vi på 53.6k.

Gissar att vi måste vänta till januari/februari innan det händer något kul igen i denna marknad.
Här måste du tänka på din autism och försöka läsa vad som försöker förmedlas.

Ja, 51k är länge i från 100k än 53.6k.

Men tar vi 51k innan veckan är slut så har vi betydligt mer indikatorer på att vi skall vidare uppåt än vad vi hade igår vid 53.6k
Citera
2021-12-04, 11:12
Medlem
Citat:
Här måste du tänka på din autism och försöka läsa vad som försöker förmedlas.

Ja, 51k är länge i från 100k än 53.6k.

Men tar vi 51k innan veckan är slut så har vi betydligt mer indikatorer på att vi skall vidare uppåt än vad vi hade igår vid 53.6k
Jag fattade ärligt inte vad du menade.

Ok, då fattar jag. Känns inte speciellt bra om vi inte lyckas stänga över 50k idag.

53k var ändå en stark supportlevel.
Citera
2021-12-04, 11:17
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ok, då fattar jag. Känns bara inte speciellt bra om vi inte lyckas stänga över 50k idag.
Stänger vi över 50k så är det riktigt starkt. Gärna över 51k som sagt. Då ser det betydligt bättre ut än det gjorde igår trots att vi låg högre då.

Det visar att marknaden tror på Bitcoin och det skulle ge oss en "hammer pattern" på dags grafen vilket är en av de bästa indikatorerna för att vi har en botten och skall vidare uppåt.
Senast redigerad av Leaston 2021-12-04 kl. 11:19.
Citera
2021-12-04, 11:18
Medlem
hazenectars avatar
Sitt lugnt i båten gubbar och köp dippen.
Citera
2021-12-04, 11:20
Medlem
Citat:
Stänger vi över 50k så är det riktigt starkt. Gärna över 51k som sagt. Då ser det betydligt bättre ut än det gjorde igår trots att vi låg högre då.

Det visar att marknaden tror på Bitcoin och det skulle ge oss en "hammer pattern" på dags grafen vilket är en av de bästa indikatorerna för att vi har en botten och skall vidare uppåt.
Mer gärna över 53k.

Att vi ska fortsätta uppåt tror jag fortfarande på. Frågan är bara om det sker i december eller i början av nästa år.
Citera
2021-12-04, 11:44
Medlem
Citat:

Vi är ju fortfarande på en klart nedåtgående trend på daily sedan 21 november. Tror på lägre, 40k eller ännu lägre ned inom närmaste tiden.
Senast redigerad av Trelkovsky 2021-12-04 kl. 11:48.
Citera
2021-12-04, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trelkovsky
Vi är ju fortfarande på en klart nedåtgående trend på daily sedan 21 november. Tror på lägre, 40k eller ännu lägre ned.
Absolut inte under 40k på weekly. Då är BTC fucked.
Citera
2021-12-04, 11:49
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Köpläge för altcoins, inte BTC.
Ja dina alts har ju dippat rejält. Eth klarade dippen bäst, följt av btc. Bara för att din portfölj dippar mycket betyder det inte att det är köpläge. Btc och eth kommer rusa. Alts kommer senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in