Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
Jag har dåligt tålamod för er anti-vaxxare idag då jag precis fått dödsbud om min storebror.
Jag vet att det fanns ovaccinerade bland dem som var satta att sköta honom.
Så skit på dig pundhuvud!
Det är precis det som vaccinpasset kommer att leda till, att en grupp som ges öknamnet antivaxxare utses till syndabock och ges skulden för allt även om de varken är skyldiga eller antivaxxare utan bara värnar den grundlagskyddade rättigheten att inte påtvingas medicinska ingrepp, särskilt inte onödiga och tvivelaktiga sådana.
Hoppas du har medkänsla med de 73 personer som bara i UK antas ha dött till följd av AstraZenecas vaccin.
Hur ska vi ställa oss tycker du? Betyder din bror mer än dessa 73 vaccindödade individer? För dig kanske, men försök se det ur vårt perspektiv.
These clots, known as vaccine-induced immune thrombotic thrombocytopenia, have been linked to 73 deaths [...] in the UK.
https://www.bbc.co.uk/news/health-59418123
Så, tänker du anklaga mig för att vara okänslig, eller bör jag anklaga dig för att vara okänslig? Varför ta ett riskfyllt vaccin om man inte behöver det? Nej, låt oss värna vår grundlagskyddade rättighet att tacka nej. Den är livsviktig.