2021-12-04, 09:40
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det blir lockdown. Smittan exploderar. Som vanligt går det utom kontroll och ingen borde vara förvånad.

Nja vi måste nog lära oss att leva med detta med lokala insatser där det behövs några år. Fullvaccin borde vara cirka 2-3 år bort .
Citera
2021-12-04, 09:40
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr H
Kända antivaxare dör också.
https://www.dn.se/varlden/amerikanska-antivax-profilerna-som-sjalva-dor-i-covid/
En del blir tydligen omvända på dödsbädden.

Tragiskt är det ju. Både för dem själva, sina anhöriga, men även att de påverkade andra att inte heller vaccinera sig. Nu har de fått betala med sina liv. Gud hjälpte dem inte.
Citera
2021-12-04, 09:42
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Nja vi måste nog lära oss att leva med detta med lokala insatser där det behövs några år. Fullvaccin borde vara cirka 2-3 år bort .

Vaccintillverkarna måste skruva om sina produkter för att snabbt kunna möta mutationerna. Sedan tror jag det behövs helt andra logistikkedjor för att snabbt kunna få ut vaccinen över hela världen så man slipper ständiga mutationer hela tiden.
Citera
2021-12-04, 09:44
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det är tragiskt och helt onödigt:

Antivax-profiler dör i covid-19
/.../Lamb vd för Daystar TV, ett nätverk av väckelsekristna tv-stationer som når 680 miljoner hushåll i över 200 länder, och som under hela hela pandemin spridit lögner och falsk information om vaccinen – som exempel att vaccinet är ett sätt att förtrycka kristna.

Den egna sjukdomen beskrev hans son som ”en andlig attack från fienden” och Lamb behandlades med ett läkemedel mot parasiter, ivermectin.

I tisdags avled Lamb av sjukdomen. Den kände tv-profilen blev 64 år gammal.

Men han är långt ifrån ensam. Under hösten har flera kända antivax-profiler avlidit i sviterna av covid-19: Dick Farrel, Phil Valentine, Bob Enyart, Marc Bernier, Robert Steele, Jimmy DeYoung och Pressley Stutts.
https://www.expressen.se/nyheter/antivax-profiler-dor-i-covid-19/

Texas has seen nearly 9,000 COVID-19 deaths since February. All but 43 were unvaccinated people.
Preliminary data shows 99.5% of COVID-related deaths in Texas were among unvaccinated people, according to the Department of State Health Services.

https://www.texastribune.org/2021/07/21/coronavirus-texas-vaccinated-deaths/

JULY 21, 2021UPDATED: JULY 23, 2021

Prof Peter Hotez MD PhD
@PeterHotez
20,000 unvaccinated Texans have needlessly died from COVID since June 1, 2021. Lives lost from self-defeating, dangerous, and deadly health freedom rhetoric and ideologies. One of the greatest human tragedies in Texas history.
https://twitter.com/PeterHotez/status/1466784727570989063?s=20

Eller så är det bara moder jord som rensar ut det som inte behövs? Synd om dem som är lite svagbegåvade och lyssnar på dessa galningar.
Citera
2021-12-04, 09:48
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Jag har dåligt tålamod för er anti-vaxxare idag då jag precis fått dödsbud om min storebror.

Jag vet att det fanns ovaccinerade bland dem som var satta att sköta honom.

Så skit på dig pundhuvud!
Det är precis det som vaccinpasset kommer att leda till, att en grupp som ges öknamnet antivaxxare utses till syndabock och ges skulden för allt även om de varken är skyldiga eller antivaxxare utan bara värnar den grundlagskyddade rättigheten att inte påtvingas medicinska ingrepp, särskilt inte onödiga och tvivelaktiga sådana.

Hoppas du har medkänsla med de 73 personer som bara i UK antas ha dött till följd av AstraZenecas vaccin.

Hur ska vi ställa oss tycker du? Betyder din bror mer än dessa 73 vaccindödade individer? För dig kanske, men försök se det ur vårt perspektiv.
These clots, known as vaccine-induced immune thrombotic thrombocytopenia, have been linked to 73 deaths [...] in the UK.
https://www.bbc.co.uk/news/health-59418123

Så, tänker du anklaga mig för att vara okänslig, eller bör jag anklaga dig för att vara okänslig? Varför ta ett riskfyllt vaccin om man inte behöver det? Nej, låt oss värna vår grundlagskyddade rättighet att tacka nej. Den är livsviktig.
Senast redigerad av outoftheblue 2021-12-04 kl. 09:55.
Citera
2021-12-04, 09:50
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Eller så är det bara moder jord som rensar ut det som inte behövs? Synd om dem som är lite svagbegåvade och lyssnar på dessa galningar.
Ja, som sagt var. Min bror är död. Han testade positivt för COVID igår. Dubbelvaccinerad men han var konvalescent från cancer och hade diabetes. Jag vet att det fanns ovaccinerade i hans närhet.

Nu ska jag ta hand om mig själv.

Gå och vaccinera er nu!
Citera
2021-12-04, 09:51
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:

Det är djupt tragiskt. Givetvis är man ju för yttrandefrihet etc, men just när det gäller sådana här galningar börjar man faktiskt att fundera. Det är förbjudet att ropa "Sieg Heil", eller skriva nedlåtande saker om andra folkgrupper, homosexuella etc etc, men det är tillåtet att sprida fake news rörande vaccin och propagera för vaccinmotstånd. Frågan är vad som är mest samhällsfarligt?
Citera
2021-12-04, 09:51
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ja, som sagt var. Min bror är död. Han testade positivt för COVID igår. Dubbelvaccinerad men han var konvalescent från cancer och hade diabetes. Jag vet att det fanns ovaccinerade i hans närhet.

Gå och vaccinera er nu!

Jag beklagar din brors bortgång och förbannar dessa antivaxxare i samma veva.
Citera
2021-12-04, 09:53
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:

Gå och vaccinera er nu!
Även vaccinerade smittar, det vet du väl.
Citera
2021-12-04, 09:53
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Det är djupt tragiskt. Givetvis är man ju för yttrandefrihet etc, men just när det gäller sådana här galningar börjar man faktiskt att fundera. Det är förbjudet att ropa "Sieg Heil", eller skriva nedlåtande saker om andra folkgrupper, homosexuella etc etc, men det är tillåtet att sprida fake news rörande vaccin och propagera för vaccinmotstånd. Frågan är vad som är mest samhällsfarligt?

Ja prioriteringarna i samhället är helt skeva och det ser vi nu hur illa det slår. Ju mer jag tänker på det ju mer tycker jag vaccinpasset är helt korrekt, dessa dårar ska sållas ut och placeras i karantän!
Citera
2021-12-04, 09:56
Medlem
Citat:
Ja, frågan är om det är bra eller inte. Frågan är om inte denna variant ev kanske skulle betecknas som ett helt annat virus?

Det man nu ser är att vare sig tidigare infektion eller vaccination mot covid19 tycks skydda mot Omikron. Frågan är då om en infektion med Omikron skyddar mot SARS Covid19? Om jag får gissa är svaret nej. Därför har jag lite svårt att se på vilket sätt nya viruset är vägen ur pandemin. Känns snarare som ett ytterligare problem adderat.

Men Omicron ÄR C19!!!! Och den kommer sannolikt att dominera en tid, till nästa variant sprids mer framgångsrikt.
Citera
2021-12-04, 09:56
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ja prioriteringarna i samhället är helt skeva och det ser vi nu hur illa det slår. Ju mer jag tänker på det ju mer tycker jag vaccinpasset är helt korrekt, dessa dårar ska sållas ut och placeras i karantän!
Säg det till de 73 som dog av Astrazenecas vaccin i UK.
These clots, known as vaccine-induced immune thrombotic thrombocytopenia, have been linked to 73 deaths [...] in the UK.
https://www.bbc.co.uk/news/health-59418123
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in