2021-12-03, 22:10
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Ni kan ju tala genom PM, så slipper vi som tycker om fakta och att hänvisa till sådana i FUP, se era privata spekulationer, om rövare i grus å transporbranschen å orgier i villaområden

sen kan ni komma tillbaka å skriva i tråden, när ni har nåt konstruktivt påtagligt för brottet i fråga att komma med

för precis som mod påpekade så handlar det om brottet i sej, inte spekulationer om bo eller gms leverne
eller vem som inte tycker om vem
så släng ut din teori

Då du inte sitter med sanningen/svaret i näven föreslår jag att du omedelbart slutar berätta för andra att de ska ta det via PM.
2021-12-03, 22:13
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yngrebarnsmamma
Föreslår att ni slutar lyssna på henne.
Hade hon varit hans flickvän borde emil ringt till henne istället för till mig den natten, i mina ögon är det ganska uppenbart vem som kanske egentligen var emils trygghet. Men ja vad vet jag.

Var du Emils flickvän menar du? Trodde det var Lydia som bodde där.
2021-12-03, 22:26
Medlem
Citat:
Antar att det är till mig ni PÅSTÅR att emil ska ha gått till på kvällen och jag i min tur skulle ha skickat hem honom.

Det är fel.
Emil ringde mig den kvällen 22:36 och vi pratade med varann i nästan 2 minuter

Kortfattat så frågade han mig med en less ton om vad vi gjorde och om han fick sova på min soffa.
Mitt svar var att han självklart fick det och att han tillomed fick ta sängen eftersom att vi ändå inte var hemma.

För att vara extra tydlig med att han fick det så skickade jag även ett sms till honom några minuter senare.
"Emil som sagt du får åka hem till mig och sova"
Tyvärr inte på den telefonen han filmade med utan på telefonen som jag nu mera vet låg på hans sovrum på laddning.

Och någon här påstår typ " man gjorde som han ville för att han inte skulle bli arg" jag vet ju inte vem du är eftersom att du inte har ditt riktiga namn.
MEN jag levde med emil i drygt 7 år.
Om jag var rädd knappast, där emot var Emil enligt mig och mina alla år med honom konflikt rädd.
I vårt förhållande så gick emil hellre in på vårt sovrum och låste in sig än att ta en diskussion med mig.

Många av er som sitter här inne letar fortfarande flera svar, jag är som en öppen bok för alla men inte på flashback. Våga visa ert riktiga jag och fråga mig så lovar jag att svara er

Stort Tack! Jag beklagar uppriktigt det som hänt och drabbat er hårt.
Så sorgligt att E inte accepterade ditt erbjudande att sova hemma hos er!

Jag förstår och respekterar att du inte vill diskutera detta här. Klokt.
2021-12-03, 22:31
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Vad snackar du om?
Vill du precis som jag få fram svar, så låt oss då försöka tillsammans!

för att använda ditt språk, så ja, jag funderar på hur en så psykiskt instabil människa tilliåts ha vapen, så länge, läser man hennes journaler så var det ju inte en fråga om, utan när,,, it was bound happen,ser du inte det så är du helt blind , just my point of wiew
2021-12-03, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Var du Emils flickvän menar du? Trodde det var Lydia som bodde där.

Nej det menar jag inte.
Åter igen. EMILS flickvän är ingen annan än lydia.
Det jag menar är att om hon och emil nu hade en relation och hade haft den drygt ett år om jah summerar rätt (från maj till juni) varför ringde då emil inte henne?
Varför bad inte emil om att få åka hem till henne den kvällen?

Har hon tillkommit med någon sanning angående mordet som inte finns med i fup? Svar nej.
2021-12-03, 22:46
Medlem
Citat:
Nej det menar jag inte.
Det jag menar är att om hon och emil nu hade en relation och hade haft den drygt ett år om jah summerar rätt (från maj till juni) varför ringde då emil inte henne?

Har hon tillkommit med någon sanning angående mordet som inte finns med i fup? Svar nej.

Helt rätt.
Bara lögner.

Men Emil hade oxå avslutat relationen m Lida.
2021-12-03, 22:48
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
för att använda ditt språk, så ja, jag funderar på hur en så psykiskt instabil människa tilliåts ha vapen, så länge, läser man hennes journaler så var det ju inte en fråga om, utan när,,, it was bound happen,ser du inte det så är du helt blind , just my point of wiew

Om du istället för att direkt döma andra människor, vidgade dina vyer så hade du sett att jag tyckt och ifrågasatt exakt samma sak.

Jag skrev för längesen att jag tycker det är väldigt illa att en läkare sitter och skriver att patienten tycker om Jakt, motorcyklar och har jägarexamen. Och det efter att Lydia sökt vård upprepade ggr, har försökt begå självmord. Så ja, det är verkligen illa tycker jag med.
2021-12-03, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Stort Tack! Jag beklagar uppriktigt det som hänt och drabbat er hårt.
Så sorgligt att E inte accepterade ditt erbjudande att sova hemma hos er!

Jag förstår och respekterar att du inte vill diskutera detta här. Klokt.

Är helt säker på att han accepterade det, men är också säker på att han inte hade en aning om hur det skulle sluta.
Hade han anat det så hade han gått.

Hade jag anat oro så hade jag åkt dit direkt.
Men det var helt knäpp tyst runt om emil, jag hörde inget alls i bakgrunden och han lät inte arg utan bara less.
Vilket fick mig att tro "vad dom än bråkat om så måste de lugnat ner sig".
2021-12-03, 22:49
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Nej det menar jag inte.

ett råd till dej från mej, kaptenkrydda är en storljugare, så ta hans inlägg, med tre nypor salt å en whisky för alla ljugande irändskor

det som är intressant för brottet är att du är den siste som hade kontakt med Emil innan han blev skjuten, det är intressant, eftersom vissa ljuger om den kontakten
sannigen segrar alltid
2021-12-03, 22:50
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Nej det menar jag inte.

Det tycker jag att hon själv ska få svara på. Men hon har ju tidigare sagt att hon var utomlands när detta hände.
Dessutom har hon ju aldrig hävdat vad jag vet att hon är hans flickvän? Eller har jag missat det?
2021-12-03, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Becksson
Självklart är det individuellt, det vet ju jag med, lika mycket som en viss procent av EIPS är psykopater, vilket alla inom psykiatrin vet om.

Det känns tveksamt, kan du länka till något som stödjer det.
2021-12-03, 22:56
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Helt rätt.
Bara lögner.

Men Emil hade oxå avslutat relationen m Lida.

Och var är dina bevis för detta EmmeLee?

Och EmmeLee du har ju flera ggr även talat illa om Emils ex. Att de var osams m.m. att han var hennes lärare m.m finns det ngn som tror ens på vad du säger? Eller är det sant menar du och exet ljuger? Hur ska ni ha det?

Ja, inför dig EmmeLee har nog Emil sagt att han avslutat relationen, det tror jag absolut han gjort.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in