Annika verkar vara en jättefin person. Hoppas hon går långt.
Citat:
Ursprungligen postat av Roibot
Annika: En av förhandsfavoriterna tillsammans med Fredrik och med all rätta. Enorm power i sin röst, självsäker på scen och har den charm som brukar gå hem i stugorna. Minst topp 3 räknar jag med.
Har inte kollat med samma intresse som tidigare år. Men jag är nöjd med kvaliteten på topp 4, i synnerhet Annika som har levt upp till mina förväntningar under hösten. Titeln som landets kanske raraste människa har hon redan. Nu gäller det bara att vinna hela skiten.
Men "dejten" i Extra var skämskudde på.
Gillade jubileumshyllningen till Pär. Hade kanske varit bättre att vänta tills finalen, men man vill väl att deltagarna är i fokus då. Även om en del stör sig lite på hans programledarstil i Idol så tycker åtminstone jag att han är perfekt man för jobbet. Alltid professionell (Idol Extra är en helt annan femma) och man kan se att han genuint bryr sig om deltagarna. Även Anis som sidekick känns mer naturligt än när man hade Gina. Bra personkemi de emellan.
Nya jurymedlemmen Katja gör en godkänd debutsäsong. Det är uppenbart att hon inte är en ny Nicki när det gäller att förmedla konstruktiv feedback på ett ärligt sätt. Katja känns nästan lite för positiv ibland, fast i och för sig kan man säga samma sak om resten av juryn. När Kishtis kommentarer inte påpekar sångtekniska saker (vilket jag vill ha mer av) så involverar de överdrivet mycket tårar, känslor, osv. Lite copy-paste över det hela vecka efter vecka. Även Bagge har suttit tillräckligt länge vid jurybordet att han också börjat få slut på fräscha och intressanta saker att säga. Kronlund kan komma med bra kommentarer ibland och är förmodligen min favorit bland juryn.
Hörde jag rätt att Hanna gästar nästa vecka? Hoppas det, även om jag inte har fastnat för hennes svenska låtar (om hon nu uppträder med nån av dem). Men det kvittar, för Hanna är tveklöst en av de största guldklimparna som Idol har vaskat fram.
Senast redigerad av Roibot 2021-11-28 kl. 01:34.