2021-09-23, 21:01
Medlem
Erik Elias är ett naturbarn.
Citera
2021-09-24, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback

Eh nej. Tror inte den killen hade klarat sig en natt i vildmarken utan att bli uppäten av något bytesdjur. Riktiga naturbarn skulle för övrigt aldrig bete sig så flummigt.

Tycker snarare han är ett bra exempel på hur illa ställt det är med svenska män idag. Ett extremexempel måhända men ändå ett exempel. Sen kommer han ju ändå gå vidare med den profilen tack vare målgruppen unga känslostyrda kvinnor som brukar bestämma vem som vinner det här spektaklet.
Citera
2021-09-24, 01:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Doosing
Eh nej. Tror inte den killen hade klarat sig en natt i vildmarken utan att bli uppäten av något bytesdjur. Riktiga naturbarn skulle för övrigt aldrig bete sig så flummigt.

Tycker snarare han är ett bra exempel på hur illa ställt det är med svenska män idag. Ett extremexempel måhända men ändå ett exempel. Sen kommer han ju ändå gå vidare med den profilen tack vare målgruppen unga känslostyrda kvinnor som brukar bestämma vem som vinner det här spektaklet.

Skrämmande vilka s.k "män" vi har i Sverige idag 2021. Sedan värnplikten försvann, så gick det utför för mansfolket. Ganska givet att hen skulle gå vidare. Är det en transa?

Det som ryms i Idol numera är hucklen, transor, bögar, lebbor, feminister, kulturberikare och överviktiga tjejer.
Citera
2021-09-24, 03:09
Medlem
Jag bryr mig inte ett dyft om vem Erik Elias är, vad han identifierar sig som, eller hans politiska åsikter men han kan ju inte sjunga??? Jag ryser ända in i märgen när han försöker ta en ton och hans sångstil är illamåendeframkallande. Är det bara jag?

I övrigt så är mina favoriter Pär och Amena och jag är rätt så ointresserad av andra tillsvidare.
Senast redigerad av sachos_legs 2021-09-24 kl. 03:12.
Citera
2021-09-24, 04:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Varför i helvete sjunger dom(Burkan o Erik) redan samma låt två avsnitt i rad?!

Kan förstå lyckade auditions(Calle-Walking in Memphis) eller kval(Kläfford-Imagine) återkomma i finalen, men redan innan fredagsfinalerna..

Alla deltagarna har faktiskt kört samma låtar som de framförde på Idolgiget på utomhusscenen. Juryn tyckte det var en bra idé eftersom de fick klippa ned det avsnittet (Idolgiget) så mycket att vissa inte fick någon tid alls i rutan.
Citera
2021-09-24, 07:52
Bannlyst
Vilka gick vidare igår?
Citera
2021-09-24, 07:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Vilka gick vidare igår?
Erik(a) och Daut
Citera
2021-09-24, 09:53
Medlem
Fredrik, Daut och Annika är bäst.
Fattar inte hetsen kring Amena, hon är ett sömnpiller. Isländaren är också rätt intressant.

Anis har skött sig bra. Nya röstningen vetetusan om det inte blir en flopp dock.
Citera
2021-09-24, 10:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av swdrdz
Erik(a) och Daut
Tack.
Erik borde väl inte gått vidare enligt mig, men men.
Citera
2021-09-24, 10:56
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
ja, barn är han. Min 12-åring känns som en nobelpristagare i jämförelse.
Citera
2021-09-24, 13:06
Medlem
Roibots avatar
De som gått vidare under veckan är som förväntat. Ingen som jag blivit chockad av.

Fredrik: Country är verkligen inte min typ av genre, men det går inte att komma ifrån det faktum att han är en av storfavoriterna till att vinna Idol. Det som kan fälla honom är att han blir för bekväm och slutar att anstränga sig. Eller att tittarna till slut tröttnar på hans "gimmick" om han kör samma typ av låtar hela tiden. Han auditionade redan Idol 2014 och var med i Talang 2014, vilket inte nämnts i programmet.

Lana: Känns som att hon har lärt sig att hantera sin scenskräck på ett bra sätt sedan våras. Men med tanke på konkurrensen (och att hon är tjej) tror jag att hon är en sån som förmodligen åker ut i tredje eller fjärde veckofinalen.

Pär: Utseendet ger honom en fördel när det gäller kvinnliga röster. Men är han en sån som kan bjuda på show eller blir det mest att han står där och sjunger, gospelvan som han är?

Amena: Hon är givetvis duktig sångerska, fast jag tycker att rösten är lite för barnslig. Alltså, inte att hon gör till sin röst som Britney brukade, men mer att hennes klang är under-15 hållet. Sen som Bagge var inne på måste hon köra upptempo för att visa lite mångsidighet.

Philip: Jag tror att han skulle kunna falla på fel låtval. Det gäller såklart alla, men jag har inte fått grepp om vilken typ av artist han är/vill vara. Han måste hitta sin grej.

Annika: En av förhandsfavoriterna tillsammans med Fredrik och med all rätta. Enorm power i sin röst, självsäker på scen och har den charm som brukar gå hem i stugorna. Minst topp 3 räknar jag med.

Daut: Som klippt och skuren för RnB-genren. Han kan gå rätt lång tror jag.

Erik: Ja du...Det snällaste jag kan säga om Erik Elias är att han faktiskt kan sjunga samt att han är minnesvärd. Problemet är att rösten inte är min cup of tea och att helheten är lite för udda för att jag ska vara intresserad vecka efter vecka.

Vilka får wildcards ikväll? Som vanligt är det svårt. Jag kanske är helt ute och cykla här:

Höga chanser: Emma, Sunny, Jacqline & Linus
Mittemellan: Isabel, Birkir, Jones & Lisa
Låga: Eduardo, Siri, Hamodi & Alexandra

Obs att det här är vad jag tror att juryn tycker, inte vad jag själv hoppas på.
Citera
2021-09-24, 14:33
Medlem
Roibots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roibot
Fredrik: Country är verkligen inte min typ av genre, men det går inte att komma ifrån det faktum att han är en av storfavoriterna till att vinna Idol. Det som kan fälla honom är att han blir för bekväm och slutar att anstränga sig. Eller att tittarna till slut tröttnar på hans "gimmick" om han kör samma typ av låtar hela tiden. Han auditionade redan Idol 2014 och var med i Talang 2014, vilket inte nämnts i programmet.
Hade fel, det var Talang 2011. Så i 10 år har han stått och stampat i samma talangjaktsspår. Hmm...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in