2021-11-16, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Men ingen snackade om GN på den tiden??
Finner det ytterst märkligt.

Jo... men han var inte så het, inte Mr P heller...
Citera
2021-11-16, 21:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sanninggerfrihet

Nej Sture fick ju ta smällen fram till FBI snutarna började rota lite.
Kanske kom dom närmare sanningen men ändå inte hela vägen fram.
Citera
2021-11-16, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Nej Sture fick ju ta smällen fram till FBI snutarna började rota lite.
Kanske kom dom närmare sanningen men ändå inte hela vägen fram.

Jag tror inte att dom där snutarna i FBI programmet kom en mm framåt. Dom bara ville göra ett program och inget mer. Det var ju det dom hade betalt för.
Citera
2021-11-17, 10:22
Avslutad
Citat:
Jag tror inte att dom där snutarna i FBI programmet kom en mm framåt. Dom bara ville göra ett program och inget mer. Det var ju det dom hade betalt för.

Ja och det var handfatstrallaren som droppade GN i vintras, måste ha varit någon närstående då så mycket info kom ut från hans Instagram, var nästan som ett slags erkännande ?
Citera
2021-11-17, 10:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Handfatstrallaren
2021-03-21, 09:16 länk
Handfatstrallaren
Hur jag vet det? Ja, det kan jag naturligtvis inte berätta här...
2019-04-28, 11:56 länk
boanchga
Hur jag vet det? Ja, det kan jag naturligtvis inte berätta här...
2021-03-20, 20:04 länk
boanchga
Jag kallar er för att försöka mörka sanningen.
Försöka mörka sanningen?

2021-03-20, 20:32 länk
boanchga
Vissa saker går inte att berätta, får inte berätta.
Vad är det som inte går att berätta, inte får berättas?

Beror det på:

2012-02-20, 10:31 länk
fisklisa
Jag har alltid undrat hur, ryktena som har gått är att mördaren hade bytt huvuden på hunden och Eva.
mördaren hade bytt huvuden på hunden och Eva

Vad vet boanchga?

Vad är det som inte får berättas här?

Vilken sanning försöker mörkas?

2021-03-20, 20:01 länk
Pudelfrillan
Du som är Annelis vän borde ha svaret på om Laban visste vem GN var eller om han var en total främling för hunden?
2021-03-20, 20:05 länk
Boanchga
Laban skulle inte låtit sig fångas av GN, utan någon som kände honom....
2021-03-20, 20:55 länk
Boanchga
Finns ingen annan, och, ingen hade kunnat fånga in Laban som inte kände honom mycket väl, han var överhuvudtaget inte intresserad av att komma i närheten av människor han inte kände.
Jag kände honom drygt ett år, han ville inte bli klappad av mig och jag har god hand med hundar, hade även då.
Jag kände honom (hunden Laban) drygt ett år.

I artikeln ”När döden kom till Kramfors” från dacostarkivet står det:
Laban Evas syster Anneli ägde en 9-årig finnspets, en art som inte ska vara så sällskaplig och beskrivs som skällig och svårtillgänglig, polisen menade att hunden kunnat läsa av situationen, men hade en främling ändå kunnat komma tillräckligt nära hunden för att kunna avliva den? Enligt väninnor till Eva var Laban ointresserad av människor, en ”one man’s dog”, och skulle inte gå nära främlingar. Var gärningsmannen bekant med Eva och kunde locka till sig hunden och döda den med ett stick i halsen?
Laban Evas syster Anneli ägde en 9-årig finnspets.

Det här går bara inte ihop?

Antingen har Anneli ENDAST ägt Laban i drygt ett år, ELLER också har Anneli och Boanchga ENDAST varit vänner i drygt ett år!

Nåja, boanchga kommer naturligtvis inte berätta det här, vissa saker går inte att berätta, får inte berättas, sanningen ska mörkas.

Hursomhelst, hur dödar man ENKLAST en svårtillgänglig hund med ENDAST ett hugg?

- Mördaren hugger givetvis huvudet av hunden med en kniv; dolk; svärd på ett ”avstånd”.

Därefter hugger mördaren huvudet av Eva.

Sedan byter mördaren huvuden på Eva och hunden.

Måhända är det boanchga som har gjort det ...

Laban gick väl förbi hans hus varje dag, kanske hans dagliga rastplats där hunden kände sig trygg, kanske han fick godis eller fick i sig något olämpligt den kvällen. Det gemensamma intresset i denna PAB gruppen var väl hästarna och festerna. Kan tänka mig att det byttes partners lite hipp som happ på den tiden, så blev det ett svartsjukedrama där mördaren tog fel person, det skulle väl vara Anneli och inte Eva med Laban.
Senast redigerad av BerraSWE 2021-11-17 kl. 10:31.
Citera
2021-11-18, 01:48
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

Det fanns väl ingen som var het förutom cykel-Sture?

På tal om det, anser du att GN är ett intressant spår? Om jag har förstått dig rätt så anser du att Mr P är felaktigt utpekad.
Citera
2021-11-18, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan

På tal om det, anser du att GN är ett intressant spår? Om jag har förstått dig rätt så anser du att Mr P är felaktigt utpekad.

Egentligen tror jag ingen riktigt vet vad som hänt, inte ens FBI snutarna.
Både GN och Mr P har blivit trådsanningar av folk som vill smutskasta dessa två herrar. Sanningen lär kanske komma fram när Kalla Fall gruppen tar sig an fallet på riktigt.
Citera
2021-11-18, 19:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan

Jag tror GNs tatuering syftar på något, förgör du mig förgör jag dig.
Monogrammet PAB borde mina kusiner känna till?
PAB = Pia, Anneli, Berith.
Kan också vara Mr P inkluderad i monogrammet??
Ordet monogram betyder att en bokstav symboliserar ett helt namn. Monogram kan vara uppbyggda av en till fyra bokstäver.
En tatuering han velat göra i 28 år vilket tar oss tillbaka till 1986-87.
GN umgicks väl med dessa på den tiden som jag förstår det, PAB maffian.
Varför ansåg han dom vara ett hot under alla dessa år ?
Man kan tolka hans tatuering som ett hot mot dessa personer om dom avslöjar något om honom.
Citera
2021-11-22, 21:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MamaGris
När de ringer upp Mr P säger han att det stod en man med hund där och att det var därför han sprang dit. Om han själv då står vid parkeringsplatsen vet jag inte. Fick för mig att han stannade vid vägen och sprang in på parkeringen, det ska jag låta vara osagt, men en man med hund säger han att han såg. Det är alltså närmare slutet av programmet när han blir uppringd.

Det var väl det berömda "hundvittnet" han såg som stod och pekade ut mordplatsen.
För hundvittnet visste ju vart Eva låg.
Citera
2021-11-30, 17:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Badkarsrunkaren
GN bodde i direkt anknytning till händelseförloppet.

Idag, 02:46

Kan det vara GN som är "hundvittnet"?

Nej!

2017-03-06, 01:40

Men nu var ju "Sven" endast 42 år 1987 ...

Det innebär att hundvittnet var född omkring 1945.

GN var ju endast 30 år gammal 1987.

2019-04-05, 11:54

Ja!

2019-04-05, 20:55

Varför?

Kanske var det slumpen som gjorde att det var just EVA som mördades den aktuella kvällen; eftersom tillfället gavs.

2019-04-05, 23:52

Så gick det nog till!

EVA släpptes av i korsningen vid fel tidpunkt. Det var fredag kväll den 25 september 1987 och GN var hög på substanser. Under kvällen hade GN grälat med sin fru och var därför ursinnnig. Han lämnade sitt hem i vredesmod. Utanför huset grabbade han tag i frugans gamla cykel för att cykla ner till Träffen och umgås med patrasket. Där och då såg GN EVA bli avsläppt av BERIT nere i korsningen. Det var ödet, EVAS liv var snart till ända. GN kände igen EVA och visste vart hon var på väg. Åtrån skjölde direkt in över GN. Henne skulle han ha! På stört vände GN hem igen. I sitt garage greppade GN tag i ett inlindat stämjärn som han sedan fäste på pakethållaren. GN drog därefter iväg längs Limstagatan för att genskjuta EVA. Innan Kontorsvägen höll han nästan på att ramma Sven (hundvittnet). I höjd med Långbackens början på Herrgårdsvägen hann GN ifatt EVA. GN slängde cykeln i diket, greppade tag i stämjärnet och flög på EVA. EVA flydde in i skogsdungen med GN efter sig. Där högg GN ihjäl EVA med elva kraftiga hugg med stämjärnet. Laban flydde i panik hemöver för att påkalla hjälp. Kort därpå så dödades även hunden. GN tog av EVA kläderna och förlustade sig. GN arrangerade sedan brottsplatsen alltmedan han umgicks med EVAS själlösa kropp. Framåt morgontimmarna så var GN klar och begav sig hemåt med cykeln.

—-

När EVA inte svarade i telefonen blev PAJ orolig och började leta efter henne.

Det här tycker jag är intressant uppgifter nu när man tänker efter.
Låter som en beskrivning av hur det gick till??
Just det faktum att man nämner stämjärnet.
Det kan bara mördaren ha känt till.
Citera
2021-12-02, 22:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Handfatstrallaren
2021-02-15, 00:32 länk
För de som känner till GN är domen ingen överraskning.
Citat ur domen:

slag med knuten näve i magen
trycka ned henne i en soffa och sätta sig på henne
lyfta en pianopall och hota med att kasta den på henne
slag med knuten näve på hennes överkropp
tilldela henne tre slag med öppen hand i huvudet samt greppa tag om hennes mun och nypa åt
kalla henne för kränkande tillmälen såsom "feta jävla subba."
tilldela henne slag mot kroppen
knuffa henne, tagit tag i henne för att hindra henne från att lämna bostaden
hot om våld och/eller hot om gärning

problematik med det psykiska måendet och på senare år även ett eskalerande missbruk av narkotika

"akta så att jag inte skickar hunden på dig" (ej riktat mot frun)

är sedan tidigare ostraffad

Intressant läsning.

GN:s fru är född samma år som Eva, dvs. 1960.

De har barn födda på 80-talet.

Vad utspelade sig hemma hos familjen N vid tidpunkten för mordet på Eva? Bråk? Knark?

Har/hade GN hund, hundvana?

Hundvittnet ”Sven” (f. ca 1945) hade nog all anledning att vara rädd för GN, såtillvida de troligtvis var gårdsgrannar (på avstånd).

Självklart hade GN koll på Eva, de växte upp i samma område och åldersskillnaden var bara 3 år.

Eva gick dagligdags ”förbi” GN:s hus på sin väg till skolan.

GN hade från sin tomt fri sikt över mot Evas föräldrahem (ngt dold av växtlighet).

GN observerar när Eva kliver ur Berits bil i korsningen nedanför sitt hus. GN:s lustar tog överhanden pga. psykos och knark. Tidsmässigt överensstämmer nog Evas promenad till Långbacken med GN:s längre cykelväg. De stöter på varandra och tjoff, hej då! GN viker fint ihop Evas kläder och lägger dem åt sidan, likt ett blöjbyte på små barn. Därefter blir GN medveten om gärningen, alternativt störd, och avbryter det pågående angreppet.

Vad säger du Timeout, är det fortfarande strunt och utflippade teorier som verkar osannolikt.

Står det fetade verkligen i domen ?
Vet du något om det pudelfrillan ?

Är det inte sensationella uppgifter ?
Likt det med stämjärnet.

handfatstrallaren verkar sitta på mycket information.
Citera
2021-12-03, 17:36
Medlem
Mordvapnet är en ”lång dubbeleggad kniv”, vilket kunde konstateras med klarhet vid den rättsmedicinska obduktionen.
Att spekulera att mordvapnet skulle kunna vara av annan typ är totalt meningslöst.

Att det finns någon eller några förutom mördaren som känner till betydande fakta om mordvapnet och måhända även vet vart det tog vägen, råder det knappast några tvivel om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in