2021-12-03, 16:31
Medlem
Zzzzorrros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Så Nisse beställde inte ens mordet på Dara, men HH kände att han mjölkade streetcred på deras bekostnad och ville ha betalt för det?

Inte så konstigt egentligen. Jobbig situation för Einar dock. Om han börjar dega kanske de vill ha mer osv.

Jävligt korkat att spela mangaz i sina låtar dock. Dessutom utan backning som genuint bryr sig om honom, utöver västerås kanske, men de var ju också på payroll...

Jag tänker att har man verkligen beställt ett mord så betalar man. Annars leker man ju med elden minst sagt.

I detta überlögnaktiga samhälle bland unga ljugs det och spelas mangas på slentrian. Så chansen är betydligt större att Einar i sin enfald valde att försöka kapitalisera på mordet istället och hinta till höger och vänster. Än att beställa och ej vilja betala.

Snacket gick ju redan om han kunde legat bakom det. Så när han kände det byggde upp hans numera street rykte i spillror var han inte sen på att agera på det.

Ordet kommer tillbaka till ursprungsorganisatörerna som därmed vill ha en beskärd del av denna nya efterhandskonstruktionen med Nisse som någon sorts gudfader.

Nisse har dock inte beställt något egentligen. Och kan inte få loss dom pengarna som krävs ändå.

Det hela mynnar ut i något ännu större, där forna vänner känner sig kränkta och förmjukade av tidigare vänner (som numera skyddar) till den grad att man inte bara går till attack på N&C men väljer även att ta Nisse om livet.

Den där världen är väldigt opportunistisk i all sin lömskhet. Kan man skor man sig givetvis så mycket det går. Men något säger mig ändå att det handlade om ett engångsbelopp här och inget annat. Som Nisse ändå kunde inte betala. Han fick säkert rådet att inte betala även.

Kunde dom sedan mjölka han på olika andra sätt hade dom säkert gjort det.

Det här luktar det många kriminella sätter i system och köra på varamdra, dvs skapa ett problem åt individen som senare endast dom har lösningen på att hjälpa. Dom kanske redan hade en baktanke med att försöka mjölka Nisse för det så fort dom hade tänkt ut mordet på D. Och att Nisses stora penna och behovet att åter vilja vara någon i den världen skötte resten av pianot.
Citera
2021-12-03, 16:38
Medlem
Zzzzorrros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Det går inte att få dokumenten skickade elektroniskt, så jag skulle behövt få det postat.

Jag tänkte göra det igår kväll, sen kommer du & Vaxed med en attityd och börjar genast attackera. Varför ska jag fixa något åt folk som har en attityd? Skiter i om det skulle kosta 1kr, mer principsak.

Sorry, tänker inte bidra med ett skit. Du får fortsätta gråta i tråden. Trevlig helg!

"Enda sättet du kan fixa till allt detta är förutom att be Leo om ursäkt för ditt handlande är att ge oss det du lovade tidigare i tråden, dvs alla dumles förehavanden som registrerats hos kriminalvården."

"Fixa allt det här?" Tror du jag bryr mig om dig?
Nej jag tänker inte be Leo om ursäkt, han kan suga din kuk

Ja ha just det... Du tänkte fixa allt ju... Precis så var det.

Så kom mitt inlägg emellan som synade din smutsiga och genomsnåla natur och viippps så var det plötsligt därför du kom på andra tankar.

Säg som det är din satans nerd. Du är helt jävla sniken och vill inte punga ut dom där 200 kronorna.

Synad. En falsk bluff är vad du är. Och har uppenbarligen en hel del att stå i och bena ut i ditt ruttna inre själsliv.

Edit: om det är adressen som är grejen så kan du få en adress av mig att låta dom posta det till. Blir ändå lite tragikomiskt att du vill andra ska publikt gå i krig mot våldtäktsmannen men själv inte vågar att få dokument postade till dig av en myndighet men nåväl... Då behåller du ändå lite anseende.

Hosta upp vad det kostar, så fixar jag adress & uppladdning av all material. Eller ska du komma på ytterligare anledning att inte betala dom där 2-300 kronorna nu?
Senast redigerad av Zzzzorrro 2021-12-03 kl. 16:41.
Citera
2021-12-03, 16:43
Medlem
Citat:
Så Nisse beställde inte ens mordet på Dara, men HH kände att han mjölkade streetcred på deras bekostnad och ville ha betalt för det?

Inte så konstigt egentligen. Jobbig situation för Einar dock. Om han börjar dega kanske de vill ha mer osv.

Jävligt korkat att spela mangaz i sina låtar dock. Dessutom utan backning som genuint bryr sig om honom, utöver västerås kanske, men de var ju också på payroll...

Jo då han var med och beställde det. Han fick förslaget lagt fram till sig och han sa ja kör. Hans problem är precis som i alla andra fall att han har svårt att övertala morsan att ta ut summor ur bolaget och det är inte så att han kommer säga till henne att han har beställt ett mord och måste betala. Han försökte lösa det på andra sätt men i slutändan var man inte tålmodiga. Ett annat problem han har är att säga nej, han har svårt att säga nej. Det slutade bara tragiskt.
Citera
2021-12-03, 16:46
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banzic
Tog det dig så här många inlägg att inse det?
Inse? Kan inte påstå att jag insett det nej, men jag pekade på det för en vecka sedan.
Tydligen är vi överens, men vi vet inte eller?
Citera
2021-12-03, 16:52
Medlem
beckos avatar
Citat:
Det går inte att få dokumenten skickade elektroniskt, så jag skulle behövt få det postat.
Jag tänkte göra det igår kväll, sen kommer du & Vaxed med en attityd och börjar genast attackera. Varför ska jag fixa något åt folk som har en attityd? Skiter i om det skulle kosta 1kr, mer principsak.
Sorry, tänker inte bidra med ett skit. Du får fortsätta gråta i tråden. Trevlig helg!
"Enda sättet du kan fixa till allt detta är förutom att be Leo om ursäkt för ditt handlande är att ge oss det du lovade tidigare i tråden, dvs alla dumles förehavanden som registrerats hos kriminalvården."
"Fixa allt det här?" Tror du jag bryr mig om dig?
Nej jag tänker inte be Leo om ursäkt, han kan suga din kuk
Du och PapasKebab skriver alltid ”Trevlig helg!” Bra, men kan ni skärpa er istället, alla är ju jävligt irriterade på ert spam och alla fel på namn och bilder hela tiden.
Senast redigerad av becko 2021-12-03 kl. 16:54.
Citera
2021-12-03, 16:52
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zzzzorrro
Det här luktar det många kriminella sätter i system och köra på varamdra, dvs skapa ett problem åt individen som senare endast dom har lösningen på att hjälpa. Dom kanske redan hade en baktanke med att försöka mjölka Nisse för det så fort dom hade tänkt ut mordet på D. Och att Nisses stora penna och behovet att åter vilja vara någon i den världen skötte resten av pianot.

Jo, givetvis är det så.

Nisse är naturligtvis ansvarig för sina handlingar, dvs. i detta fallet att beblanda sig med grovt kriminella som är extremt manipulativa och sluga. Dessutom försökte Nisse kapitalisera på det genom musiken.

Citat:
Ursprungligen postat av Allchronix69
Jo då han var med och beställde det. Han fick förslaget lagt fram till sig och han sa ja kör. Hans problem är precis som i alla andra fall att han har svårt att övertala morsan att ta ut summor ur bolaget och det är inte så att han kommer säga till henne att han har beställt ett mord och måste betala. Han försökte lösa det på andra sätt men i slutändan var man inte tålmodiga. Ett annat problem han har är att säga nej, han har svårt att säga nej. Det slutade bara tragiskt.

Du och Zorro är uppenbarligen inte eniga i det. Jag vet inte vad jag ska tro. Inget av alternativen skulle direkt förvåna mig.
Citera
2021-12-03, 16:55
Medlem
Citat:
Jo, givetvis är det så.

Nisse är naturligtvis ansvarig för sina handlingar, dvs. i detta fallet att beblanda sig med grovt kriminella som är extremt manipulativa och sluga. Dessutom försökte Nisse kapitalisera på det genom musiken.

Du och Zorro är uppenbarligen inte eniga i det. Jag vet inte vad jag ska tro. Inget av alternativen skulle direkt förvåna mig.

Vi är eniga i att orsaken till att han dog är för att han inte har betalat för Daras död. Sen varför han inte har betalat är en annan fråga som inte är viktig för den här tråden.
Citera
2021-12-03, 16:59
Medlem
Zzzzorrros avatar
Citat:
Jo, givetvis är det så.

Jag sitter dock inte på fakta alls i detta. Hört en hel del rykten om det alternativet oxå. Resten försöker jag gissa mig till lika mycket som alla andra här inne. Men det är klart att gissningarna blir bättre ju mer man hajar läget. Och inte försöker se en främmande värld ur detsamma logik som härrör ens fyrkantiga tillvaro tex.

Men jag tror vi börjar närma oss sanningen i alla fall.

Det bästa dom som skyddade nisse kan göra är att fula sig så polisen kan haffa så många som möjligt och sen om hatet & anledning fortfarande finns att köra mot resten.
Citera
2021-12-03, 17:09
Medlem
honung66s avatar
Citat:
.

Men det där var väl lite barnsligt? Det är fler än de två som är intresserade, ska vi andra bli gruppbestraffade?

Jag vill jättegärna att du fiskar fram det du kan, skulle vara enormt tacksam om du tog dig tid och har ekonomin
Citera
2021-12-03, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allchronix69

Har inga problem med att se ett motiv i detta, fast det borde väl varit bättre att sätta ett par skott i benen på morsan/brorsan och sen pressa honom att betala. Nu är han ju död, så pengarna för Da*a är ju borta.
Citera
2021-12-03, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ObviousMF
Har inga problem med att se ett motiv i detta, fast det borde väl varit bättre att sätta ett par skott i benen på morsan/brorsan och sen pressa honom att betala. Nu är han ju död, så pengarna för Da*a är ju borta.

Heder kommer före pengar. Den dagen dom anser att man tagit deras heder finns inga pengar som kan rädda det. Dessutom fanns det cash på Nisses huvud redan som dom garanterat kommer casha in.
Citera
2021-12-03, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Jag tänker att kanske stack Einar uppför trappen och tänkte lubba till sin port men att en av GM genar och hinner upp före Einar, då stoppar GM hans väg till sin egen port, och skjuter Einar i bröstet, varpå han springer sista stegen mot porten och segnar ihop och avslutas med ett skott i huvudet.
Oavsett om det är Einar eller GM som genar genom planteringen så hinner GM upp först, så tänker jag, eftersom han inte fortsätter springa mot sin egen port. Han har inte det valet.

Jag tänker också att GM kan inte ha stått och hängt där länge, för det är mycket riktigt ett stråk där många går och rastar sina hundar. Jag träffade på åtminstone tre hundägare och ett par andra personer när jag gick där vid 22:30 en kväll. Sen så stod det några personer utanför restaurangen och rökte.
Om Adel och Dumle möttes upp bortåt restaurangen, och GM har dragit genom gården mittemot där Einar blev skjuten så bör dom i princip ha sett GM, igen. Jag har svårt att tro att dom har dragit upp mot Lugnets Alle, men vem vet, kanske någon väntade i bil där, sen drog dom. I så fall måste det ju finnas vittnen som har sett en bil köra i hög fart därifrån?

Jag får bara inte ihop att dom går upp i rök på 2 1/2 minuter. Jag tror inte GM har haft just 2 1/2 minuter på sig att dra därifrån om det var under cirka 30 sekunder skotten avlossats, sen ska du dra till en bil och hoppa in, då vill man nog inte snigelköra därifrån.

Undrar om de inte har haft en tryckis i närheten ändå.

Snurr snurr i huvudet på mig.

Har tänkt på det oxå, för hur kan 2 personer gå upp i rök så fort utan att det uppmärksammats. Menar Adel och Dumle blev ju catchade dirr. (Kanske dom sökte upp polisen iof) och en annan sak, om nu D vände tillbaka in i cykelförrådet och såpass nära inpå stötte ihop med polisen så borde han inte varit jätterädd att bli skjuten.. annars borde han ju tryckt ett tag till därinne. Jag personligen skulle ju inte stuckit ut huvudet efter en minut om jag ändå satt säkert 🤔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in