Citat:
Ursprungligen postat av
broncovich
Jag Menar att skytt två kom inifrån gården, alltså så att E inte kunde fortsätta mot sin port. Alltså Inte från andra hållet ute på gatan.
Jag tänker att kanske stack Einar uppför trappen och tänkte lubba till sin port men att en av GM genar och hinner upp före Einar, då stoppar GM hans väg till sin egen port, och skjuter Einar i bröstet, varpå han springer sista stegen mot porten och segnar ihop och avslutas med ett skott i huvudet.
Oavsett om det är Einar eller GM som genar genom planteringen så hinner GM upp först, så tänker jag, eftersom han inte fortsätter springa mot sin egen port. Han har inte det valet.
Jag tänker också att GM kan inte ha stått och hängt där länge, för det är mycket riktigt ett stråk där många går och rastar sina hundar. Jag träffade på åtminstone tre hundägare och ett par andra personer när jag gick där vid 22:30 en kväll. Sen så stod det några personer utanför restaurangen och rökte.
Om Adel och Dumle möttes upp bortåt restaurangen, och GM har dragit genom gården mittemot där Einar blev skjuten så bör dom i princip ha sett GM, igen. Jag har svårt att tro att dom har dragit upp mot Lugnets Alle, men vem vet, kanske någon väntade i bil där, sen drog dom. I så fall måste det ju finnas vittnen som har sett en bil köra i hög fart därifrån?
Jag får bara inte ihop att dom går upp i rök på 2 1/2 minuter. Jag tror inte GM har haft just 2 1/2 minuter på sig att dra därifrån om det var under cirka 30 sekunder skotten avlossats, sen ska du dra till en bil och hoppa in, då vill man nog inte snigelköra därifrån.
Undrar om de inte har haft en tryckis i närheten ändå.
Snurr snurr i huvudet på mig.