2021-12-03, 10:48
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zzzzorrro
Kan mycket väl tänka mig Sollentuna betalade lite prispengar till HH efter Kardo.

Frågan är vad som hände dagarna efter Nisses mord.

Den där skjutningen där en HH kopplad till deras musikbolag blir skottad i benet har nog säkert med denna händelse av kedjor att göra. Lite tråkigt att det var sådana problem.med siktet bara...

Just nu sitter det säkerligen båda sidor och planerar attentat och mordsplaner på respektive grupp. Blir intressant händelseutveckling att följa.

Om HHs fd kurdiska avdelning inte är för gamla för gamet och har några varv kvar i tanken så kanske vi ser nya oheliga allianser dyka upp i horisonten lagom till skottsäsongerna till vår och sommaren.

Einars mord är del i något större, och än är inte sista mordet utfört ännu innan denna historien får ett slut.

Vore det inte rimligare om Adel och kurderna går med HSL? De har ju kopplingar sen tidigare via b.la. Kardo.

Intressant hur HSL ser på detta ö.h.t. Förstått att de är nära DP men svårt att tro HSL gillar Dumle..
Citera
2021-12-03, 10:50
Medlem
Zzzzorrros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zl3
Om detta stämmer, vilka slutsatser kan vi dra då? Att Adel är arg/ledsen på dumle för att D goat E och förmodligen A själv. Kan vi då anta att det var A i sätra? ”Nu har D försökt döda mig två dagar i rad den jäveln”.

Och om HH är med på att klippa Dumle, kan det vara så att det är Dumle & DP dom ligger bakom mordet på E? Eller spelar HH teater mot Adel och ba ”Aa knas han gjort så mot dig vi klipper han” för att få tyst på den (dumle) som kanske kan snacka och avslöja dom? (Att de var med och ev anstiftat mordet/skickat springisar osv)

Mina spekulationer.

Det där är ett troll om du nu inte hajat det. Det är bara att läsa va han skriver & hur han uttrycker sig för fatta snubben är fejk. För ett otränat svenssonöga kanske hans lögner flyger förbi men thats it. Hen kan bara lura så mycket innan det blir uppenbart.
Riktigt skumt att det finns människor irl som inte drar sig för såna här skumma, konstiga grejer.

Antingen har man ett riktigt sorgligt liv, kantad av lögner och personliga misslyckanden i vardagen med ett inre i vånda å kaos och en rutten själ. Eller så är man här enbart att plantera fejkad info.

Just i det här fallet handlat det om det första alternativet.

Sorglig snubbe på alla sätt å vis 🤢🤢🤮
Citera
2021-12-03, 11:03
Medlem
Zzzzorrros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Vore det inte rimligare om Adel och kurderna går med HSL? De har ju kopplingar sen tidigare via b.la. Kardo.

Intressant hur HSL ser på detta ö.h.t. Förstått att de är nära DP men svårt att tro HSL gillar Dumle..

Kanske. Det lär onekligen bero på hur de mycket flyktiga och temporära allianserna (och antagonisterna) ser ut för tillfället.

Tänkte mer på "min fiendes fiende är min vän"-logiken.

Nu var ju bevisligen HHs två olika falanger såta vänner för inte länge sedan. Och sådana relationer har verkligen möjlighet att utvecklas till mycket infekterade och hatfyllda scenarion, just pga tidigare umgänge - lite "scorned" lover grejen över det hela.

Tror dock inte man träffas och bildar nya temporära allianser bara för man fått gemensam ny fiende utan att det måste ligga något konkret på bordet, t ex personerna x,y & z man vill gemensamt ha bort till varje pris efter senaste händelseutvecklingen.

I så fall försöker man oxå säkert samla en pott och vänder sig till olika anhöriga till x,y & zs BO eller nemesis.

Den ena sidan har nu gett den andra sidan långfingret gånger två i och med morden på kardo & nisse... Återstår att se hur allt detta utvecklas sig.

Värsta sämsta scenario?

Adels sida försöker på egen rättskipning, åker dit och får skaka galler. Utan att gett snuten i alla fall möjligheten att bura in några av motståndarsidan. Medan den andra sidan är ute fria och kan leva livet efter alla dessa morden.
Citera
2021-12-03, 11:07
Medlem
mastarns avatar
Citat:

Håller med speciellt om det är HH som beställt mordet på Nisse
Citera
2021-12-03, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zl3
Nej okej men om du tänker att du själv var skytt. Vi låtsas att du får dina cash oavsett vem av A&E du lyckas klippa. Då tänker jag rent spontant av att ha sett videon & själv varit på mordplatsen att man springer efter Adel. Även om det är i rörelse är det mer öppet och inte lika ”krångligt och svårt” som att följa efter E. Nej det är 100% att dom fokuserade på E, vittnen har sagt det men också att 2 gm följde efter E? Annars hade dom väl delat upp sig om det inte var så att E var viktigast. Men att springa efter någon genom buskar, upp för trappor skarpa kurvor osv. Nej självklart det var E dom var ute efter.

Nja, vi kan väl låtsas att vi får 1 miljon för Einar och 150.000 för Adel. Vem springer vi efter då?
Citera
2021-12-03, 12:20
Medlem
Citat:

Problemet med HSL är väl att ett par är döda, och att ett helt gäng sitter häktade nu efter den misslyckade kidnappningshistorien.
Citera
2021-12-03, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ObviousMF
Nja, vi kan väl låtsas att vi får 1 miljon för Einar och 150.000 för Adel. Vem springer vi efter då?

jo tjena att någon av dom skulle ha 1 mille att ge bort för att få bort en sångare
Citera
2021-12-03, 12:47
Medlem
Zzzzorrros avatar
Här kan Fricky & Co för en gångs skull göra något nytta annat än hänga på ortenkidsens insta 24/7 genom att publicera Dumles handel och vandel i Kvv men väljer helt oblygt att låta bli?!

Vem vet, det kanske ryms en hel del matnyttig info i dessa papper. Papper som om det kommer till allmän kännedom kanske kan utgöra en liten grund i något grundsten någonstans i eliminering av våldtäktsmannen från jordens yta.

Förbryllande och frapperande efter alla krokodiltårar tidigare i tråden att struntar i detta.

Pengar var ju tydligen inga problem enligt Frickys egna utsago. Så vad är problemet här? Vad hindrar Herr Fricky ifrån att publicera våldtäksmannens förehavanden?

Det går ju precis inte att ta miste om Herr Frickys antipatier mot denna våldtäksman.

Så varför drogs nödbromsen?

Kan det vara så enkelt att hen är uber-snål och inte ens vill lägga 2-3 hundra kronor på detta som slukat så mycket tid och kraft för denne?

Otroligt egendomligt hur som. Kanske är sanningen så pass enkel att Herr Fricky skiter ner sig om tanken om att bara utmana en parasit som dumle, om än helt skyddad av nätets anonymitet. Eller att han snålare än von anka.

Jävligt egendomligt då att kräva att andra ska gå i krig med dessa typer i offentligheten och på gatan. Men det säger samtidigt väldigt mycket om en del av nötterna som hänger här dagarna i leda.

Fricky, om du vill ha någon som helst anständighet i denna tråden så postar du vad du lovade... Alla Dumles förehavanden under dennes sista internering på kV.
Citera
2021-12-03, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banzic
jo tjena att någon av dom skulle ha 1 mille att ge bort för att få bort en sångare

Absolut ingen orimlig summa. En "vanlig" gängkriminell går ju på 100.000 - 250.000. Det har t.o.m. nämnts 2 mille i tråden.
Citera
2021-12-03, 13:24
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av broncovich
Jag Menar att skytt två kom inifrån gården, alltså så att E inte kunde fortsätta mot sin port. Alltså Inte från andra hållet ute på gatan.

Jag tänker att kanske stack Einar uppför trappen och tänkte lubba till sin port men att en av GM genar och hinner upp före Einar, då stoppar GM hans väg till sin egen port, och skjuter Einar i bröstet, varpå han springer sista stegen mot porten och segnar ihop och avslutas med ett skott i huvudet.
Oavsett om det är Einar eller GM som genar genom planteringen så hinner GM upp först, så tänker jag, eftersom han inte fortsätter springa mot sin egen port. Han har inte det valet.

Jag tänker också att GM kan inte ha stått och hängt där länge, för det är mycket riktigt ett stråk där många går och rastar sina hundar. Jag träffade på åtminstone tre hundägare och ett par andra personer när jag gick där vid 22:30 en kväll. Sen så stod det några personer utanför restaurangen och rökte.
Om Adel och Dumle möttes upp bortåt restaurangen, och GM har dragit genom gården mittemot där Einar blev skjuten så bör dom i princip ha sett GM, igen. Jag har svårt att tro att dom har dragit upp mot Lugnets Alle, men vem vet, kanske någon väntade i bil där, sen drog dom. I så fall måste det ju finnas vittnen som har sett en bil köra i hög fart därifrån?

Jag får bara inte ihop att dom går upp i rök på 2 1/2 minuter. Jag tror inte GM har haft just 2 1/2 minuter på sig att dra därifrån om det var under cirka 30 sekunder skotten avlossats, sen ska du dra till en bil och hoppa in, då vill man nog inte snigelköra därifrån.

Undrar om de inte har haft en tryckis i närheten ändå.

Snurr snurr i huvudet på mig.
Senast redigerad av Agent.Provocateur 2021-12-03 kl. 13:28.
Citera
2021-12-03, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av broncovich
Vet inte men ser onekligen ut som att de e samma snubbe, och vi har ju även en i tråden som hävdar att de första bildern till 100% inte är B.

Jag har uppfattat det som att killen på bilden där det står 1-0 är B. Alltså inte samma snubbe som denna aK som Fricky länkade.
Citera
2021-12-03, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
Mmm absolut en möjlighet men tror att vi kan utgå från att videon stämmer ganska bra när de visar rörelse mönstret de har nog utgått från polisens markeringar efter tomhylsor...

Om Nisse tog trappen och inte genade via buskarna, så kan ju ena GM gått via buskarna och den andra efter Nisse i trappen då blir han ändå instängd vid den porten. Om man går efter videon.

EDIT: såg att Agent.Provocateur tänkte likadant
Senast redigerad av Anvandarnamnen 2021-12-03 kl. 13:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in