2021-12-02, 17:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
I så fall var det också SOA som inte gjorde några upplivningsförsök och istället för att ringa 112 ringde han (troligen) någon kompis i polishuset.
SD kan knappast ha varit stendöd direkt eftersom upplivningsförsök gjordes någon timme senare när hjälp kom.
Blev SOA anhållen för att han inte ens försökte rädda SD?

Eftersom vi inte vet hur SD dog kan det ge upphov till alltför vilda gissningar.
Det är jävligt märkligt, vilket får mig att ännu mer tro att Stefan inte själv valde att ta sig av daga. Svärfar, kanske BA och HD var där och "tvingade honom på plankan". Tidsmässigt och händelseförlopp, stämmer inte, sen den totala tystnaden, inte ens de stackars journalisterna som fick pris för sitt jobb med att följa och rapportera om händelserna under tre år?! Luktar lite konstigt tycker jag
Citera
2021-12-02, 17:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi
De gjorde en inre och yttre avspärrning men det är som om slutsatser drogs och sen tonar det ut. Utredningen krystas fram, det går trögt i ytterområdet ang spårsäkring.
Har stängslet i åtanke (november). Hur kollades bullerplanket ang blodstänk?
Det är en skandal hela skiten.
Citera
2021-12-02, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ok, tack. Det är alltså i ab 160.
Påvisat blod (Grad +4) 7 meter bortom kroppen är från LW.

Just nu har jag inte möjligheten att läsa aktbilagor. Men om jag inte minns fel så fanns en väldig massa blodstänk från Lena på framförallt buskar och annan låg vegetation spritt på mordplatsen, fyndplatsen och runtomkring dessa. Samt på trädstammen, vilket kan indikera att Lena vid något tillfälle suttit eller legat lutad mot den.

Vilket också får mig att inse att Lena förtvivlat har försökt undkomma sitt öde. Men hon var fast i en djävulsk fälla. Att hon inte kunde ta sig därifrån får mig också att tro att SD inte var ensam på mordplatsen.

Har gärningspersonen/-personerna planerat mordet så är det lätt att tro att denna/dessa kan ha haft såna blåa skoskydd i plast som finns på alla vårdinrättningar. Därav inga fotspår. Även andra typer av skyddsutrustning som används på sjukhus kan ha använts. Lätta att elda upp i värmepannan hemma efter dådet.

Mår riktigt dåligt när jag ser framför mig hur Lenas sista minuter i livet måste ha varit. Den smärtan. Den skräcken. Hon visste att SD (och HD) var jävligt förbannad/e men jag minns att hon sa till någon vän att hon inte alls trodde att SD kunde vara farlig på det sättet.
Citera
2021-12-02, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ Retrospektivt beträffande mordet på L*na Wesstr*m 2018.

■ Måndagen den 14 Maj 2018, besökte L*na Wesstr*m polishuset i Ör*bro vilket ägde rum under eftermiddagstiden klockan 15:05:17 då hon kameraregistrerades, därefter, en förfluten tid av 8 timmar och 24 minuter samt 43 sekunder hörde en person (därefter två personer) panikartade kvinnoskrik som emanerade från någonstans.

■ Tillägg till ovan skrivet: Vid det aktuella tillfället då L*na Wesstr*m gjorde sitt besök inom polishuset i Ör*bro, så bar hon en till färgen beige kjol med knä-längd, cirka 1 decimeter ovanför knäskålarna.

■ Lördagen den 19 Maj 2018 upptäcktes en avliden människokropp bakom bullerplanket i Nya Hj*rsta Ör*bro under eftermiddagstiden.

■ Vid undersökningen av den då avlidna människokroppen kunde man konstatera att brottsoffret [ L*na Wesstr*m ] vid det aktuella tillfället var klädd i bland annat en beige kjol.

■ L*na Wesstr*m:s kjol var försedd med 2 övre samt mindre rem-spännen på kjolens vänstra och högra sida och högst upp i midjeläget.

■ 3 stycken knapphål vilka löpte vertikalt, en övre stor vänster-ficka med diagonal öppning samt en stor ficka på den högra sidan också den, med diagonal öppning.

■ Under varje över-ficka på vardera sida om L*na Wesstr*m:s kjol fanns en förvarings-ficka med nedfällt överkants-lock, varje fick-lock var försedd med en kort under-fäst-rem samt en påsydd klaff.

■ Kjolens undre fäst-remmar var i samma stil som kjolens midjespännen.

■ L*na Wesstr*m:s kjol hade 5 stycken vertikala dubbelsömmar sett framifrån, samt 3 stycken horisontalt sydda dubbelsömmar också dom, sedda framifrån.

■ Kjolen som L*na Wesstr*m bar vid det aktuella tillfället då hon hittades avliden bakom bullerplanket i Nya Hj*rsta Ör*bro var en till färgen beige knä-längds-kjol av märket Bondelid samt storlek XS.

■ Fråga: Har ni övriga trådmedlemmar kunnat komma fram till gällande den beige knä-kjolen som L*na Wesstr*m bar på sig vid det aktuella tillfället under Måndagen den 14 Maj 2018 klockan 15:05:17 (eftermiddagstid) då hon besöke polishuset i Ör*bro och, den beige knä-kjolen vilken hon bar på sig under Lördagen den 19 Maj 2018 då hon upptäcktes avliden bakom bullerplanket ?

Mvh/JM.

Lena ägde 2 beiga kjolar. Berättade NW.
Senast redigerad av zilvereko 2021-12-02 kl. 23:10.
Citera
2021-12-02, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det är jävligt märkligt, vilket får mig att ännu mer tro att Stefan inte själv valde att ta sig av daga. Svärfar, kanske BA och HD var där och "tvingade honom på plankan". Tidsmässigt och händelseförlopp, stämmer inte, sen den totala tystnaden, inte ens de stackars journalisterna som fick pris för sitt jobb med att följa och rapportera om händelserna under tre år?! Luktar lite konstigt tycker jag

Visst gör det?
Om man är så mån om att framställas som en hyvens karl, så vill man väl inte riskera sitt goda rykte pga en babblande exsvärson i fängelset kanske?

Typ när domen föll kl 11. 00:
"You screwed it all, you knucklehead? Här har du repet/hagelbössan. Gå ut i skogen och gör det rätta..."
Citera
2021-12-02, 23:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Visst gör det?
Om man är så mån om att framställas som en hyvens karl, så vill man väl inte riskera sitt goda rykte pga en babblande exsvärson i fängelset kanske?

Typ när domen föll kl 11. 00:
"You screwed it all, you knucklehead? Här har du repet/hagelbössan. Gå ut i skogen och gör det rätta..."
Ja, det är så märkligt att det inte yppats minsta lilla, inte ens allt absurda med huset, att polisen inte hade koll, SDs makabra beteende med domkraftskaftet. Osv. Varför har inte reportrarna fått spela upp Steffes tal till rätten? De var i full färd med att sända det, när allt blev kaos.
Varför inte göra ett sjysst avslut, spela upp, erkänn att det begåtts fel
Man kan inte bara vända blad och vänta ut the shitstor. Björn Ls vidriga påverkan, hans härskarteknik,
Citera
2021-12-03, 05:25
Medlem
develis avatar
Beträffande spårsäkring och brottsplatsen.

En kritisk GW inför hovrätten om det inledande spaningsarbetet och vikten av spårsäkring:

-"Dom första dagarna är ju väldigt kritiska och det här var ju ett försvinnande men hon har hela tiden funnits i närområdet"

-" Det är ju väldigt viktigt i den här typen av ärenden att du ligger på som fan i början, sånt där är viktigt. Hade man hittat henne direkt så är jag övertygad om att man, om man verkligen gjort det där seriöst från början för det fanns ju mycket som initialt talade för att hon hade utsatts för nåt, så tror jag att man fått en helt annan och mycket bättre spårbild, både i tvättstugan och hemma hos honom och hemma hos henne och framför allt på brottsplatsen."

-"Jag brukar säga att om ni inte klarar upp sånt här, eller säkrar såna spår som gör att man kan klara upp det, typ Linköping som man klarar upp 16 år senare - om ni inte gör det under första veckan, då har ni halverat era möjligheter att få en uppklarning.
Det faller blixtsnabbt med tiden som passerar och speciellt såna ärenden där man från början inte har nån kropp. "

Den vanligaste orsaken till att man inte klarar upp ett sånt här ärende det är att, den vanligaste enskilda orsaken, det är ju faktiskt att man brustit i polisarbetet."

"Men såna här ärenden ska man klara upp och när man inte gör det har det brustit i polisarbetet så det får nog vara förklaringen till det här eländet som utbyte.
Hade man hittat henne inom 24 timmar då tror jag den här domen hade suttit som en keps på hans huvud. "
[Avskrift delar ur intervju]
https://poddtoppen.se/podcast/1543381613/aftonbladet-krim/mordet-pa-lena-wesstrom
Senast redigerad av develi 2021-12-03 kl. 05:28.
Citera
2021-12-03, 10:02
Medlem
■ Jag har på nytt satt mig in i brottsoffret L*na Wesstr*m:s kropps-skador samt därtill också hennes huvud- och ansikts-skador vilka L*na Wesstr*m tillfogades av en ... eller flera Gärningspersoner under den då aktuella Måndagskvällen den 14 Maj 2018 bakom bullerplanket i Nya Hj*rsta Ör*bro.

■ Brottsoffret L*na Wesstr*m fick vid det aktuella tillfället mycket omfattande sårskador.

■ Underliggande frakturer ... mjukdelsblödningar med underliggande frakturer samt separata frakturer, sårskador, stötskador och underhudsblödningar därtill även överhudsavskrapningar.

■ Beträffande våldet, som av en ... eller flera Gärningspersoner hade inriktats mot och på L*na Wesstr*m:s huvud hade vid det aktuella tillfället orsakt inter-kraniella skador med återföljande blödning samt därtill också givit yttre förblödning ... detta, vilket slutligen lett till att brottsoffret L*na Wesstr*m avlidit.

■ Enligt mig, så var det en mycket brutal och hänsynslös kropps- ansikts- och huvud-misshandel som brottsoffret L*na Wesstr*m utsattes för bakom bullerplanket i Nya Hj*rsta Ör*bro under Måndagskvällen den 14 Maj 2018.

■ Vad jag själv anser och tycker enligt det ovan skrivna är följande sagt:

■ De inter-kraniella skadorna som brottsoffret L*na Wesstr*m åsamkades vid det aktuella tillfället under Måndagskvällen den 14 Maj 2018, var❗direkt livshotande ... även❗misshandeln i övrigt, var enligt mitt sätt att se den, av mycket allvarlig beskaffenhet.

■ Enligt mitt sätt, till att nu ha förstått det hela är, att brottsoffret L*na Wesstr*m avled en ganska kort tid efter det att dödsmisshandeln var avslutad, och det är med stor sannolikhet sagt, att L*na Wesstr*m:s liv inte❗hade gått att rädda även om hon hade upptäckts bakom bullerplanket redan under Tisdagens morgontid den 15 Maj 2018.

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-12-03 kl. 10:14.
Citera
2021-12-03, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko

■ Lena ägde 2 beiga kjolar. Berättade NW.

■ Vad NW tidigare hade berättat, det vill säga, att L*na Wesstr*m ägde 2 stycken beige:a knä-längds-kjolar gällde inte min tidigare ställda fråga.

■ Min fråga gällde, har du @Zilvereko kunnat komma fram till om det var samma beige:a knä-längds-kjol som L*na Wesstr*m var klädd med under Lördagen den 19 Maj 2018 då hon hade upptäckts bakom bullerplanket i Nya Hj*rsta Ör*bro och i jämförelse med den beige:a knä-längds-kjolen vilken hon bar på sig då hon klockan 15:05:17 besökte polishuset i Ör*bro under Måndagen den 14 Maj 2018 ?

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-12-03 kl. 10:59.
Citera
2021-12-03, 10:58
Medlem
Citat:
■ Jag har på nytt satt mig in i brottsoffret L*na Wesstr*m:s kropps-skador samt därtill också hennes huvud- och ansikts-skador vilka L*na Wesstr*m tillfogades av en ... eller flera Gärningspersoner under den då aktuella Måndagskvällen den 14 Maj 2018 bakom bullerplanket i Nya Hj*rsta Ör*bro.

■ Brottsoffret L*na Wesstr*m fick vid det aktuella tillfället mycket omfattande sårskador.

■ Underliggande frakturer ... mjukdelsblödningar med underliggande frakturer samt separata frakturer, sårskador, stötskador och underhudsblödningar därtill även överhudsavskrapningar.

■ Beträffande våldet, som av en ... eller flera Gärningspersoner hade inriktats mot och på L*na Wesstr*m:s huvud hade vid det aktuella tillfället orsakt inter-kraniella skador med återföljande blödning samt därtill också givit yttre förblödning ... detta, vilket slutligen lett till att brottsoffret L*na Wesstr*m avlidit.

■ Enligt mig, så var det en mycket brutal och hänsynslös kropps- ansikts- och huvud-misshandel som brottsoffret L*na Wesstr*m utsattes för bakom bullerplanket i Nya Hj*rsta Ör*bro under Måndagskvällen den 14 Maj 2018.

■ Vad jag själv anser och tycker enligt det ovan skrivna är följande sagt:

■ De inter-kraniella skadorna som brottsoffret L*na Wesstr*m åsamkades vid det aktuella tillfället under Måndagskvällen den 14 Maj 2018, var❗direkt livshotande ... även❗misshandeln i övrigt, var enligt mitt sätt att se den, av mycket allvarlig beskaffenhet.

■ Enligt mitt sätt, till att nu ha förstått det hela är, att brottsoffret L*na Wesstr*m avled en ganska kort tid efter det att dödsmisshandeln var avslutad, och det är med stor sannolikhet sagt, att L*na Wesstr*m:s liv inte❗hade gått att rädda även om hon hade upptäckts bakom bullerplanket redan under Tisdagens morgontid den 15 Maj 2018.

Mvh/JM.

Det är några år sedan det konstaterades att LW inte levde så värst lång tid efter den misshandeln hon blev utsatt för.

Har du missat det!?

Tänker du ta varje rad ur FUP och skriva dina fyrkanter framför?
Citera
2021-12-03, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det är några år sedan det konstaterades att LW inte levde så värst lång tid efter den misshandeln hon blev utsatt för.

Har du missat det!?

Tänker du ta varje rad ur FUP och skriva dina fyrkanter framför?

■ Hur kom det sig egentligen att St*fan Davidss*n sent under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 gjorde en trappinspektion hos sin kamrat J*rry G*ay ?

Mvh/JM.
Citera
2021-12-03, 11:10
Medlem
Citat:
■ Hur kom det sig egentligen att St*fan Davidss*n sent under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 gjorde en trappinspektion hos sin kamrat J*rry G*ay ?

Mvh/JM.

Tror att du svarat på fel inlägg. Du får läsa mitt inlägg igen om du tänker svara mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in