2021-12-02, 18:17
Medlem
KorvkastarNs avatar
Vette tusan om mitt spurs hjärta kommer klara av kvällens match, har skit taskiga vibbar
Citera
2021-12-02, 18:20
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Äntligen dags!

Arsenal har svårt för big4.

Ramsdale är ingen målvakt för stora matcher ,det har han redan bevisat med tanke på vad han släppt in matcher mot övriga big4.

Ben White var ju enligt experten bättre än van djik?

Har redan satsat 5 siffrigt på att dubbla mina pengar.

Kan du länka till när Generalen skrev att white var bättre än vvd? Inte för att jag och generalen är kompisar men du överdriver alltid i dina inlägg.

Vore väldigt kul om du kunde slänga upp bevis på att du har bettat över 10tusen för det tror jag inte ett dugg på att du gjort.

// PoK
Citera
2021-12-02, 18:23
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Har inte Erik Edman gjort en sjuk balja för Tottenham för många år sedan?

Mot liverpool https://www.youtube.com/watch?v=fl9WC9Le70A&ab_channel=lajverpool

Tydligen det enda målet han gjorde i Premier League I och för sig inget konstigt med det då han var försvarare och gjorde bara en säsong i Spurs tröjan.

// PoK
Citera
2021-12-02, 18:27
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Kan du länka till när Generalen skrev att white var bättre än vvd? Inte för att jag och generalen är kompisar men du överdriver alltid i dina inlägg.

Vore väldigt kul om du kunde slänga upp bevis på att du har bettat över 10tusen för det tror jag inte ett dugg på att du gjort.

// PoK

Generalen har bara nämnt Varane vs White vad jag vet och den förstnämnda har ju varit mer i sjukstugan än på plan.

Dom tjänar inte så mycket på Samhall ens så det säger väl sig självt.

Lika påläst som vanligt är han också. Snackar om att Ramsdale inte spelar bra mot big 4-motstånd. Har endast stått mot Liverpool hittills Där han dessutom höll nere siffrorna.
Citera
2021-12-02, 18:50
Medlem
Tror faktiskt på oavgjort ikväll mellan united vs arsenal
Citera
2021-12-02, 20:15
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Är de katt mördaren som pratar igen?

Wow.
Världsmålvakent släppte in 4 bollar mot Liverpool.hahaha

Ännu pinsammare att släppa in 4 bollar mot Watford

Är de gea ligans mest överskattade målvakt? Kan inte vara kul att ha ligans mest överskattade målvakt + försvar. Och förmodligen mittfält också Bruno one season wonder. Fred gjorde sin bästa match i united tröjan enligt united fans mot Chelsea i helgen. Säger en del, ni får gärna fortsätta köpa spelare City är efter

// PoK
Citera
2021-12-02, 20:49
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Stormar kring Everton. Stort missnöje. Problemet är inte att Benitez ska sparkas, utan att han anställdes från första början med sin historia. Både som Liverpool tränare och att ha förminskat Everton med sina kommentarer tidigare. Tålamodet skulle alltid varit kort där. En fjortondeplats är för dåligt oavsett, och med hans historia ska tålamodet inte heller finnas. Han sitter säkert än någon ytterligare match, men han har inte många poängtapp kvar innan ledningen tröttnar också. Fansen har uppenbarligen redan tröttnat dock.

Finner förövrigt just Rafa vara en av de mer överskattade tränarna. Och inte sällan är det Liverpoolfans som försöker glorifiera honom som en världstränare och tycker han blir orättvist behandlad när han gång efter gång sparkas/får lämna. Bortsett från hans framgångsrika tid i Valencia och just Liverpool har han nu varit oönskad i Inter, Chelsea, Real Madrid, Napoli. Lag där han antingen underpresterat med eller nått något slags minimum vad man kan kräva med det materialet han haft till sitt befogande. Ok arbete i Newcastle. Inte resultat värdigt en världstränare som vissa vill få det till.

Sen när det gäller just Everton är han långt ifrån den ensamt felande punkten. Spelarrekryteringar och styret uppifrån är för dåligt. Känns det igen? Ja det är vanligt förekommande i dessa felande Premier League klubbar med för mycket pengar och dumma ägare.

Bara se över hur mycket pengar man kastat i sjön senaste åren.

Iwobi 30 m pund
Moise Kane 27
Klassen 27
Godfrey 27
Mina 30
Walcott 22
Tosun 22
Bolasie 28

Och detta bara ett axplock av floppar senaste säsongerna.

Allt detta efter stora försäljningar av Stones och Lukaku. Pengar man kastat bort. Bara se på laget igår. Townsend. Rondon. Vad gör dom i ett lag som Everton. Bänken håller bottenlagnivå i Premier League.
Citera
2021-12-02, 22:05
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Stormar kring Everton. Stort missnöje. Problemet är inte att Benitez ska sparkas, utan att han anställdes från första början med sin historia. Både som Liverpool tränare och att ha förminskat Everton med sina kommentarer tidigare. Tålamodet skulle alltid varit kort där. En fjortondeplats är för dåligt oavsett, och med hans historia ska tålamodet inte heller finnas. Han sitter säkert än någon ytterligare match, men han har inte många poängtapp kvar innan ledningen tröttnar också. Fansen har uppenbarligen redan tröttnat dock.

Finner förövrigt just Rafa vara en av de mer överskattade tränarna. Och inte sällan är det Liverpoolfans som försöker glorifiera honom som en världstränare och tycker han blir orättvist behandlad när han gång efter gång sparkas/får lämna. Bortsett från hans framgångsrika tid i Valencia och just Liverpool har han nu varit oönskad i Inter, Chelsea, Real Madrid, Napoli. Lag där han antingen underpresterat med eller nått något slags minimum vad man kan kräva med det materialet han haft till sitt befogande. Ok arbete i Newcastle. Inte resultat värdigt en världstränare som vissa vill få det till.

Sen när det gäller just Everton är han långt ifrån den ensamt felande punkten. Spelarrekryteringar och styret uppifrån är för dåligt. Känns det igen? Ja det är vanligt förekommande i dessa felande Premier League klubbar med för mycket pengar och dumma ägare.

Bara se över hur mycket pengar man kastat i sjön senaste åren.

Iwobi 30 m pund
Moise Kane 27
Klassen 27
Godfrey 27
Mina 30
Walcott 22
Tosun 22
Bolasie 28

Och detta bara ett axplock av floppar senaste säsongerna.

Allt detta efter stora försäljningar av Stones och Lukaku. Pengar man kastat bort. Bara se på laget igår. Townsend. Rondon. Vad gör dom i ett lag som Everton. Bänken håller bottenlagnivå i Premier League.

Gällande Everton i stort håller jag med. Pengarna de fått in på försäljningar har spenderats horribelt, för det mesta. T.ex. 17/18 när de samma fönster värvar 3 (!) nr 10-spelare: Rooney, Sigurdsson och Klaassen. Den sistnämnde fick knappt spela, pengar i sjön.

Iwobi, Kean och Tosun också stora floppar.

Vad gäller Benitez däremot, håller jag inte med. Jag tycker inte han är en världsklass-manager, men en helt OK sådan. Att han sällan varit önskad i sina klubbar post-Liverpool beror väl främst på att han valt/erbjudits jobb där han börjar på minus? Likaså i Everton. Man skulle kunna klandra honom för dåliga karriärval ur den punkten. Han har varit på samma lista som Carlo Ancelotti, en tränare i det övre skiktet som erbjuds jobb när stora klubbar behöver en manager.

Han är helt OK på att få ihop en defensiv, en bitvis bra offensiv, och han vet vad han gör. Kanske lite dinosaurie-varning, men annars så. Benitez är OK.

I somras spenderade han knappt en krona. 1.8m pund för Demarai Gray, sen Andros, Begovic, Lonergan och Rondon på free transfer. Inga world beaters direkt det. Ut gick James, Moise Kean på lån, Bernard, Walcott, Josh King, Bolasie och Besic.

Knappast så att nyckeln till en fjärdeplats fanns hos spelarna som lämnade, men Everton har knappast satsat denna säsong utan snarare skurit ner på budgeten. Tycker ändå Benitez faktiskt i det lilla försökt förändra/bygga nytt med obefintlig budget. Gray, Townsend och Rondon har spelat mycket. Begovic en hygglig tvåa, Lonergan en trea.

Jag tycker han förtjänar mer tid med detta Everton som varit skadedrabbat. Calvert-Lewin har spelat en match denna säsong, skadade först muskler och sen bruten tå under rehab-perioden. Andre Gomes har missat 10 matcher. Gylfi Sigurdsson blev påkommen med att ragga på småbrudar och är oanvändbar.

Resultaten ser ut som skit men jag tror inte att kicka Benitez kommer ändra på något. Det som kommer göra det är att få tillbaka nyckelspelare och få lite momentum. Kollar man matcherna de inte vunnit på finns motståndare som Liverpool, Spurs, City, United. Där man kunde hoppats på mer är väl mot Watford och Brentford, även Wolves borta.

Kollar man matchen igår var Everton taggade till tänderna och även om de var klasser sämre än Liverpool kunde man, med marginaler, fått med sig ett resultat. Vid ställningen 2-1 Liverpool filmar sig Gordon till en frispark just utanför boxen, som Townsend lägger någon decimeter för högt så VvD kan nicka undan den. En annan dag kunde det blivit 2-2 där och allt hade kunnat hända. Att laget krigar och att man kunde fått med sig något, det hade varit helt OK i min bok som Evertonsupporter mot ett Liverpool som är väldigt starka just nu.

Jag vet inte vad Evertonfansen kan hoppas på när truppen ser ut som den gör med skadorna man har. Ska man slåss om CL med West Ham? Nånstans i mitten hör man hemma just nu.
Senast redigerad av EnLitenFrys 2021-12-02 kl. 22:10.
Citera
2021-12-02, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rep0904
Haha jag är Arsenal fan men vadå favoriter kolla bara på oddsen

Du vet, han har koll som vanligt. Betta alltid emot generalen så tjänar man storpengar. Haha
Citera
2021-12-02, 23:21
Medlem
Londons tredje bästa lag enkelt undanstädat. Trodde Arsenal skulle försöka men man var nöjda med att spela runt mellan mittbackarna och defensiva mitten.
Citera
2021-12-02, 23:24
Medlem
Tror Ronaldo sprang lika mycket i enbart denna matchen som han gjort under hela jävla säsongen totalt. Men idag var han bra - det skall erkännas. Hade det varit så här i varje match så tror jag hela säsongen sett åtminstone lite annorlunda ut.

Men det har vart steg framåt de sista tre matcherna, det är inte lysande än men två mål kommer ju på spel där bollen flyttas på ett tillslag. Förhoppningsvis kan R.R få den delen av spelet att komma betydligt oftare än vad det gör nu för det är fortfarande extremt frustrerande att se detta långsamma skitspel där spelare står och tittar på "var skall man nu passa, oj behövde jag springa här...".

Och visst, Fred har en assist och fixar en straff - men han kostar två mål samtidigt... Jag undrar vad fan den killen har på hela tränarstaben i United för något måste han ju ha med tanke på hur dålig han är match efter match. Men när t o m kommentatorerna sitter och yrar om "han är ju ordinarie i Brasiliens lag, då måste han vara bra...!!"

Men, sköna sköna 3p
Citera
2021-12-02, 23:39
Medlem
TilhelmWells avatar
Trots vinsten så har Rangnick ett jättearbete framför sig om han har tänkt sig att dessa spelare ska spela med hög press, och det större delen av matchtiden. OK, nu kommer en period med lite lättare spelschema så kanske man kan gå obesegrade ett tag. Palace (h), Norwich (b), Brentford (b), Brighton (h), Newcastle (b) och Burnley (h) kvar i år. Å andra sidan såg vi vad som hände mot Watford. Hur som helst så ska det bli intressant att se vad en tysk kan uträtta i United. En manager som man vet hur han vill att hans lag ska spela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in