Citat:
Ursprungligen postat av
zantera
OM Håland skulle komma in så håller jag med att nästa säsong blir lite väl tajt i offensiven. Dock kommer ju Cavani försvinna och det känns väl som Martial borde vara på väg bort också, han har ju tyvärr inte gjort mycket väsen av sig senaste 2-3 åren. Ronaldo har väl 1 år kvar efter denna säsongen men är ju också en spelare som på sikt kommer försvinna. Hade gärna tagit emot Håland men tror inte det händer och samtidigt har vi ju andra delar av laget som känns mer akuta som mittfältet t.ex.
Håland är en spelare som kommer vara dyrare för er än vad han skulle vara för t.ex. City baserat på er position i näringskedjan just nu också. Känns som att CL-spel krävs för att han ska komma.
Egentligen är t.ex. mitt Liverpool här och nu en attraktivare arbetsgivare - men vi har ju inte alls samma lönestruktur eller transferpolicy. Har inte heller behov/plats för en spelare som Håland just nu. Men City kanske är där och hugger också, det är väl Manchesterklubbarna det pratas mest om?
Citat:
Ursprungligen postat av
jerre88
Jag har svårt att se hur man ska kräva att domaren ska blåsa för att en spelare är "lätt skadad". Det är väl bara huvudskador och typ uppenbara benbrott och hjärtstillestånd typ som domaren ska blåsa av? Om jag inte missat någon regel att målvakterna är extra skyddade. Så vi är överens.
Ja, kanske är för hård mot Fred, men det är väl hans gubbe? Man tycker ju ändå att VDB borde få starta mot lite svagare motstånd, men med vår backlinje kanske det behövs två väldigt defensiva mittfältare i varje match?
Ronaldo öser in mål, men han spelar väl i stort sett på sista versen? Cavani är ju på väg ner också och skulle man få in Haaland antar jag att han och Ronaldo kan turas om där uppe?
Med det sagt så har väl kanske inte varenda värvning de senaste åren varit så genomtänkte heller :P
Regelboken säger "allvarlig skada". Inte nödvändigtvis huvudskada, vet att många drar en slags gräns där. Det placerar domaren i den omöjliga situationen att avgöra direkt hur allvarlig en skada är, och du kommer få skit om du tar fel beslut... men svårt att se hur man ska kunna lösa det annars.
På reaktionerna verkar det ändå vara DdG som får skiten här, inte Atkinson. Men om DdG fått en avsliten hälsena och tvingats utgå, skadad 4-6 veckor, hur hade reaktionerna varit då?
Nej, målvakterna är inte extra skyddade i regelboken, men i praktiken är de ju det eftersom det leder till mål i baken om domarna låter spelet gå när de är inblandade. Därav spelarnas reaktioner, "ni bruuukar ju blåsa när målvakter ligger ner" osv osv.
Om Varane kommer tillbaka och blir Uniteds VvD kanske man inte längre behöver 2 defensiva från start?
Rent prestationsmässigt tror jag också det hade varit smart att börja använda Ronaldo som en impact player från bänken och färre starter, så då skulle ju Håland kunna vara er nya ordinarie striker. Jag ser dock inte hur den rollen skulle rimma med Ronaldos självbild och hans lön. Det är som Zlatan, du köper inte Zlatan för att sätta honom på bänken, det accepterar inte hans ego, han kommer bli väldigt destruktiv om du gör det. Även om det vore bäst för laget.