2021-12-03, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Trodde jag skulle få skit som "biased loserpool-fan" för mina tankar, men kul att vi är hyggligt överens!

Hur är Fred att lasta för Arsenals andra? Dåligt hemjobb, han täcker inte Ødegaard som hittat ytan mellan lagdelarna för sitt skott?

VdB... ptja, anses kanske för offensiv för en av de sittande rollerna?

Hur ska ni få plats med Håland om det nu skulle stämma? Tycker ni redan nu har offensiv övervikt, att spela Ronaldo - Rashford - Sancho - Pogba - Bruno samtidigt går typ inte. Pogba kanske försvinner men övriga blir ju kvar nästa år också.

Jag har svårt att se hur man ska kräva att domaren ska blåsa för att en spelare är "lätt skadad". Det är väl bara huvudskador och typ uppenbara benbrott och hjärtstillestånd typ som domaren ska blåsa av? Om jag inte missat någon regel att målvakterna är extra skyddade. Så vi är överens.

Ja, kanske är för hård mot Fred, men det är väl hans gubbe? Man tycker ju ändå att VDB borde få starta mot lite svagare motstånd, men med vår backlinje kanske det behövs två väldigt defensiva mittfältare i varje match?

Ronaldo öser in mål, men han spelar väl i stort sett på sista versen? Cavani är ju på väg ner också och skulle man få in Haaland antar jag att han och Ronaldo kan turas om där uppe?
Med det sagt så har väl kanske inte varenda värvning de senaste åren varit så genomtänkte heller :P
Citera
2021-12-03, 11:11
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
OM Håland skulle komma in så håller jag med att nästa säsong blir lite väl tajt i offensiven. Dock kommer ju Cavani försvinna och det känns väl som Martial borde vara på väg bort också, han har ju tyvärr inte gjort mycket väsen av sig senaste 2-3 åren. Ronaldo har väl 1 år kvar efter denna säsongen men är ju också en spelare som på sikt kommer försvinna. Hade gärna tagit emot Håland men tror inte det händer och samtidigt har vi ju andra delar av laget som känns mer akuta som mittfältet t.ex.

Håland är en spelare som kommer vara dyrare för er än vad han skulle vara för t.ex. City baserat på er position i näringskedjan just nu också. Känns som att CL-spel krävs för att han ska komma.

Egentligen är t.ex. mitt Liverpool här och nu en attraktivare arbetsgivare - men vi har ju inte alls samma lönestruktur eller transferpolicy. Har inte heller behov/plats för en spelare som Håland just nu. Men City kanske är där och hugger också, det är väl Manchesterklubbarna det pratas mest om?

Citat:
Ursprungligen postat av jerre88
Jag har svårt att se hur man ska kräva att domaren ska blåsa för att en spelare är "lätt skadad". Det är väl bara huvudskador och typ uppenbara benbrott och hjärtstillestånd typ som domaren ska blåsa av? Om jag inte missat någon regel att målvakterna är extra skyddade. Så vi är överens.

Ja, kanske är för hård mot Fred, men det är väl hans gubbe? Man tycker ju ändå att VDB borde få starta mot lite svagare motstånd, men med vår backlinje kanske det behövs två väldigt defensiva mittfältare i varje match?

Ronaldo öser in mål, men han spelar väl i stort sett på sista versen? Cavani är ju på väg ner också och skulle man få in Haaland antar jag att han och Ronaldo kan turas om där uppe?
Med det sagt så har väl kanske inte varenda värvning de senaste åren varit så genomtänkte heller :P

Regelboken säger "allvarlig skada". Inte nödvändigtvis huvudskada, vet att många drar en slags gräns där. Det placerar domaren i den omöjliga situationen att avgöra direkt hur allvarlig en skada är, och du kommer få skit om du tar fel beslut... men svårt att se hur man ska kunna lösa det annars.

På reaktionerna verkar det ändå vara DdG som får skiten här, inte Atkinson. Men om DdG fått en avsliten hälsena och tvingats utgå, skadad 4-6 veckor, hur hade reaktionerna varit då?

Nej, målvakterna är inte extra skyddade i regelboken, men i praktiken är de ju det eftersom det leder till mål i baken om domarna låter spelet gå när de är inblandade. Därav spelarnas reaktioner, "ni bruuukar ju blåsa när målvakter ligger ner" osv osv.

Om Varane kommer tillbaka och blir Uniteds VvD kanske man inte längre behöver 2 defensiva från start?

Rent prestationsmässigt tror jag också det hade varit smart att börja använda Ronaldo som en impact player från bänken och färre starter, så då skulle ju Håland kunna vara er nya ordinarie striker. Jag ser dock inte hur den rollen skulle rimma med Ronaldos självbild och hans lön. Det är som Zlatan, du köper inte Zlatan för att sätta honom på bänken, det accepterar inte hans ego, han kommer bli väldigt destruktiv om du gör det. Även om det vore bäst för laget.
Senast redigerad av EnLitenFrys 2021-12-03 kl. 11:21.
Citera
2021-12-03, 12:46
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Stormar kring Everton. Stort missnöje. Problemet är inte att Benitez ska sparkas, utan att han anställdes från första början med sin historia. Både som Liverpool tränare och att ha förminskat Everton med sina kommentarer tidigare. Tålamodet skulle alltid varit kort där. En fjortondeplats är för dåligt oavsett, och med hans historia ska tålamodet inte heller finnas. Han sitter säkert än någon ytterligare match, men han har inte många poängtapp kvar innan ledningen tröttnar också. Fansen har uppenbarligen redan tröttnat dock.

Finner förövrigt just Rafa vara en av de mer överskattade tränarna. Och inte sällan är det Liverpoolfans som försöker glorifiera honom som en världstränare och tycker han blir orättvist behandlad när han gång efter gång sparkas/får lämna. Bortsett från hans framgångsrika tid i Valencia och just Liverpool har han nu varit oönskad i Inter, Chelsea, Real Madrid, Napoli. Lag där han antingen underpresterat med eller nått något slags minimum vad man kan kräva med det materialet han haft till sitt befogande. Ok arbete i Newcastle. Inte resultat värdigt en världstränare som vissa vill få det till.

Sen när det gäller just Everton är han långt ifrån den ensamt felande punkten. Spelarrekryteringar och styret uppifrån är för dåligt. Känns det igen? Ja det är vanligt förekommande i dessa felande Premier League klubbar med för mycket pengar och dumma ägare.

Bara se över hur mycket pengar man kastat i sjön senaste åren.

Iwobi 30 m pund
Moise Kane 27
Klassen 27
Godfrey 27
Mina 30
Walcott 22
Tosun 22
Bolasie 28

Och detta bara ett axplock av floppar senaste säsongerna.

Allt detta efter stora försäljningar av Stones och Lukaku. Pengar man kastat bort. Bara se på laget igår. Townsend. Rondon. Vad gör dom i ett lag som Everton. Bänken håller bottenlagnivå i Premier League.

Gällande Benitez så räddade han klubben från konkurs, har man gjort det så känns det givet att vissa supportrar försvarar det mesta han gör.
Citera
2021-12-03, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Håland är en spelare som kommer vara dyrare för er än vad han skulle vara för t.ex. City baserat på er position i näringskedjan just nu också. Känns som att CL-spel krävs för att han ska komma.

Egentligen är t.ex. mitt Liverpool här och nu en attraktivare arbetsgivare - men vi har ju inte alls samma lönestruktur eller transferpolicy. Har inte heller behov/plats för en spelare som Håland just nu. Men City kanske är där och hugger också, det är väl Manchesterklubbarna det pratas mest om?

Regelboken säger "allvarlig skada". Inte nödvändigtvis huvudskada, vet att många drar en slags gräns där. Det placerar domaren i den omöjliga situationen att avgöra direkt hur allvarlig en skada är, och du kommer få skit om du tar fel beslut... men svårt att se hur man ska kunna lösa det annars.

På reaktionerna verkar det ändå vara DdG som får skiten här, inte Atkinson. Men om DdG fått en avsliten hälsena och tvingats utgå, skadad 4-6 veckor, hur hade reaktionerna varit då?

Nej, målvakterna är inte extra skyddade i regelboken, men i praktiken är de ju det eftersom det leder till mål i baken om domarna låter spelet gå när de är inblandade. Därav spelarnas reaktioner, "ni bruuukar ju blåsa när målvakter ligger ner" osv osv.

Om Varane kommer tillbaka och blir Uniteds VvD kanske man inte längre behöver 2 defensiva från start?

Rent prestationsmässigt tror jag också det hade varit smart att börja använda Ronaldo som en impact player från bänken och färre starter, så då skulle ju Håland kunna vara er nya ordinarie striker. Jag ser dock inte hur den rollen skulle rimma med Ronaldos självbild och hans lön. Det är som Zlatan, du köper inte Zlatan för att sätta honom på bänken, det accepterar inte hans ego, han kommer bli väldigt destruktiv om du gör det. Även om det vore bäst för laget.
Jag tror faktiskt att det gör rejält ont att få den trampningen över hälsenan som Fred gör på DdG. Det är en sådan sak som gör extremt ont direkt men försvinner hyfsat fort efteråt. Problematiken här som jag ser det är ett från det att han lägger sig ner till det att Atkinson ser att han ligger och skottet går så hinner inte tillräckligt mycket tid passera för att Atkinson skall reagera och blåsa.

Det är en jävligt svår situation (mest för att det är egen spelare som trampar på sin egna målvakt) men spelarna har bara sig själv att skylla - se på exempelvis Tavarez som stuper som en fura, håller sig för ansiktet och ligger kvar och kräver läkarvård för något som knappt ens kan ha känts. Det och liknande beteende har gjort det i princip omöjligt för domarna att veta när det är allvarligt och när det filmas. Tyvärr går det väl inte att implementera att spelaren som simulerar måste byta (typ för att förhindra okänd skada i efterhand). Och att gå tillbaka till 60-talet när det ibland var rena överfall som behövdes för åtgärder vill man ju inte heller.

Sen är ju målvakterna överlag extremt överbeskyddade, här är det ju återigen det konsekventa tänket som jag ifrågasätter, Vissa lags målvakter kan få ett lillfinger i sidan och slänger sig ner "skadade" och då blåses det av omedelbart. Hade det varit praxis att även då låta spelet fortsätta så tror jag inte man hade blivit så pass upprörd över domslutet igår. För detta målet hade underkänts om det var Ramsdale som låg ner.

Gällande Fred, ja - han ligger ju helt fel när Ödegard gör sitt mål. Framförallt i första läget vilket gör att han aldrig hinner upp i andra läget. Sen har han ett gäng bolltapp som kunde ha resulterat i farliga lägen. Men visst, han skapar två mål (första om än med mer tur än skicklighet) och gör en riktigt bra block. Dock appliceras ju samma här som med Ronaldo, hur mycket KOSTAR det laget över 90 min att ha honom på plan.

Fred i ett rent tremannamittfält med en riktigt skillad defensiv mittfältare och VdB som box-to-box där Freds enda uppgift är att springa (täcka ytor och skapa ytor åt andra) utan bollkontakt skulle kanske kunna fungera när backlinjen fungerar bättre. Men ser ju oändligt hellre en helt annan spelare och Fred till annan klubb (han sitter ändå på 120k i veckan som lön och då kräver jag avsevärt mycket mer än "han kan springa").
Citera
2021-12-03, 12:55
Moderator
zanteras avatar
Benitez känns som en ganska stabil tränare, som någon annan sa (Frysen?) så är det en tränare som kanske inte hör hemma i toppskiktet av tränarna därute men ändå ett av de stabilare valen i nivån under. Har ofta fått göra ett otacksamt jobb i flera klubbar där det var tydligt att han inte var omtyckt av fans osv - Real Madrid, Chelsea, nu Everton. Gjorde det bra i Liverpool på den tiden de var ojämna, gjorde ett bra jobb med Newcastle som varit i fritt fall sedan Benitez försvann. Känns som Everton situationen helt enkelt är bakfyllan efter katastrofala värvningar som inte gett utfall samt denna sommaren då man knappt spenderade alls. Tycker inte heller Everton längre är ett namn för Europa-plats konversationerna, andra klubbar som t.ex. West Ham, Leicester, Villa eller Wolves har gått uppåt senaste åren medans Everton gått ner. Behövs helt enkelt ett ombygge där man värvar rätt och spenderar pengarna smart - något man inte gjort.

Såg Ralf's första presskonferens och skulle nog kunna lyssna på den mannen prata i 2 timmar. Han har lite samma tyska humor som Klopp och en aura, ett sätt att prata på som fångar intresset. Blir kul att följa matchen mot Palace på Söndag, kändes även skönt att få 3 poäng mot Arsenal igår då det är en konkurrent om top4. På tal om Arsenal och tidigare Everton så möts ju lagen på Måndag i vad som känns som en ödesmatch. En förlust för Everton och Benitez får kanske foten (även om jag har svårt att se vem som ska lyfta laget i nuläget) samtidigt har Benitez det i sig att få laget att lyfta sig mot ett lag som Arsenal som var väldigt bleka igår och som har enorma problem med målskyttet.
Citera
2021-12-03, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Grattis till vinsten! Nu har både Chelsea och United tystat vår expert denna säsong.

Rangnick tar nu över och går om Arsenal, en CL plats för er del är fortfarande inom räckhåll och för Gunners del blir Europa League igen.
Grattis själv.

Ja experten är ovanligt tyst denna dag.

Tror arsenal får de tufft med spelschemat framöver då deras trupp inte är den bredaste.

Europa liga igen?

I år var de för dåliga för att ens kvalificera sig
Citera
2021-12-03, 14:53
Medlem
TilhelmWells avatar
Rangnick kommer givetvis inte vinna ligan med United den här säsongen. Sen är det frågan om han väljer att vara manager nästkommande två säsonger eller om han hoppar på konsultrollen efter den här säsongen? Han ville ju på presskonferensen inte utesluta att han kan tänka sig fortsätta som manager. Om han gör det så kommer han ändå inte vinna ligan med den här truppen. Det skulle behövas säljas av en massa spelare och nu i vinterfönstret och kommande sommarfönster köpas in ett gäng nya spelare med bättre fysik och som kan spela hans system. Sen skulle han behöva bryta en historisk trend. United har aldrig vunnit ligan med en manager utanför Storbritannien. Man har vunnit med en engelsman (Mangnall x 2), och två skottar, (Busby x 5 och Ferguson x 13). Traditionens makt är stor och jag undrar hur Rangnick ställer sig till detta faktum? Det måste vara skrämmande. Däremot kan han säkert styra in United på rätt spår och låta någon annan sedan köra vidare med hans system.
Citera
2021-12-03, 15:24
Medlem
Haha. Auba gillade ronaldos bild igår över vinsten mot Arsenal. Han tog bort den några timmar senare.
Haha. "Coolast captain in the world" Ut med dig din jävla loser.
Citera
2021-12-03, 15:51
Medlem
Är inte lätt att att vara fotbolls expert och arsenal fan idag.

Arsenal have lost more Premier League matches versus Manchester United (25) than they have versus any other opponent in the competition's history (Liverpool, 24).

Källa

https://www.google.com/amp/s/www.skysports.com/amp/football/news/11661/12482522/man-utd-3-2-arsenal-cristiano-ronaldo-scores-800th-career-goal-as-united-win-in-front-of-ralf-rangni ck
Citera
2021-12-03, 18:33
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Citat:
I took my son to his first @ManUtd game tonight & we had to leave early as he was struck by coin from the @Arsenal fans. Very classy fans you have @Arsenal throwing coins in to the disabled section of the ground

Sköna fans. Fast inget nytt att engelska fans beter sig som riktiga white trash, ovs klubb...

// PoK
Citera
2021-12-03, 20:44
Medlem
Timo Werner t man utd.

Vi värvar storstjärnor och legendarer..

Arsenal värvar ifrån bottenlag och reserver i spanska ligan.
Citera
2021-12-03, 23:04
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Timo Werner t man utd.

Vi värvar storstjärnor och legendarer..

Arsenal värvar ifrån bottenlag och reserver i spanska ligan.

Att du får in arsenal i varje mening ovs vad ämnet handlar om. Alltså, hur orkar du egentligen?

Vet inte heller om Werner är en storstjärna eller legendarer. Den största målsumparen i Premier League på väldigt väldigt många år. Tror ingen i Chelsea eller deras fan skulle gråta om United köper honom för en saftig summa.

// PoK
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in