2021-12-03, 07:30
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runx
Uppenbarligen en meningsmotståndare. Hursomhelst var det inte era meningsskiljaktigheter som var min huvudpoäng, utan din hänvisning till Bens ”historik” som orsak till att inte värdera honom som en tillförlitlig källa.
Shapiros roll som opinionsbildande debattör är den historik jag känner till om honom. Under sin karriär som sådan har han gång på gång visat sig vara mer opportunist än sanningssägare. Hans budskap förändras beroende på vad han förväntar sig tjäna pengar på vilket gör att man inte vet vad han egentligen tycker eller om hans värderingar genuina eller bara inkomstmotivatorer. Även om ärlighet varar längst enligt talesättet så är sanningen i opinionsbranschen sällan lönsam i stunden.

Med det sagt har han emellanåt ett budskap som åtminstone ibland kan tjäna som en lätt introduktion till libertarianismen, men då bara för den som är beredd att gå vidare för att lära sig mer på egen hand. Lika lätt är det dock att hamna i en fålla med amerikanskt konservatistiska förtecken och som det kan vara svårt att hitta ut ur.
Citera
2021-12-03, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Lina är knappast psykiskt sjuk. Hon har varit en framgångsrik rektor på en problemskola. Det gör ingen psykiskt sjuk.

Du projicerar bara din egen könsneuros på henne.

Alla transpersoner är psykiskt sjuka.
Citera
2021-12-03, 08:18
Medlem
En L*rs M*gnus *xelsson föddes samma dag som Lin* M*rj*tt* *xelsson.
Då i Västr* Skedvi.
Vet dock ej om det är en och samma individ.
Någon som vet?
Citera
2021-12-03, 08:48
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbolina
Det är inte äggstockarna eller livmodern som avgör. Det finns mängder av kvinnor som saknar såväl äggstockar som livmoder, och du tänker på dem som kvinnor ändå.

Juridiskt och socialt är min adopterade syster min syster, så jag refererar till henne som min syster.

Juridiskt och socialt är Lina Axelsson Kihlbom en kvinna, så jag refererar till henne som hon.

Att du har förmågan att bli kränkt av detta är måhända rörande, men dina känslor är knappast väsentliga för ämnet vi diskuterar nu.

Jag är mer intresserad av påståendet om att Lina Axelsson Kihlbom ska ha vänt resultaten på Ronnaskolan på tre år. Vad handlade det om? Var det betygen eller ekonomin som vände uppåt?

Om de föddes med äggstockar och en livmoder så är dessa kvinnor, visst kan sjukdom inträffa och annat som gör att dessa delar påverkas. Jag pratar dock om äggstockar och livmoder från födseln.

Skolministern Linus föddes ej med en livmoder och äggstockar, därmed är han en han och inte en "hon". Jag struntar fullständigt i vad han anses vara juridiskt. Jag pratar om biologi här, rent biologiskt är han en han.
Citera
2021-12-03, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Meningsmotståndare? Han kallar sig libertarian och det jag gör också. Han visar dock ingen tillstymmelse till att ha libertarianska åsikter i vare sig transfrågan eller andra frågor som är viktiga för libertarianer. Han är amerikansk konservativ, så någon libertarianism är inget man kan förvänta sig från honom.

Jag skäms inte för att jag inte håller med Ben Shapiro om en massa saker eller för att jag kallat honom outhärdlig.

Verkligheten är inte intresserad av ens politiska läggning.

Objektiva parametrar som exempelvis kön är vad de är oavsett betraktare. Det handlar inte om "åsikter".

Man har en viss längd oavsett vem som håller i måttbandet.

Det har skapats en bubbla eller "pseudoreligion" på just detta område som man vill ska stå över naturlagarna men dessa är absoluta och intresserar sig inte för sådant trams.
Senast redigerad av 1ulvius9 2021-12-03 kl. 09:00.
Citera
2021-12-03, 09:16
Medlem
fittslems avatar
Ska bli kul att se om skolan blir ännu mer lattjolajban med fokus på genus som resulterar i att dom Svenska ungdomarnas resultat i PISA osv fortsätter sjunka.
Citera
2021-12-03, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Jag har inga "fördomar" om transor och andra sexuellt avvikande och saknar inte kunskap om dem och deras beteenden. Jag vet mycket väl vad de går för och det är inte svårt att ta reda på det om man inte är helt hjärntvättad av MSM (som du lär vara). Men jag förstår att du med "fördomar" menar alla åsikter som inte hyllar dessa perversa individer, som tydligen är oantastliga.
...
Nej då, jag hyllar ingen. Och de är inte mera klandervärda/klanderfria än någon annan.

Men det är just där skon klämmer. De är inte mera klandervärda än "normala" enbart pga sin läggning eller identitet. Vilket du påstår. Med eftertryck.

Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
...
"konspirationsteori" är i likhet med "rasist" bara ett ord som makteliten och deras lakejer använder för att tysta all diskussion och allt kritiskt ifrågasättande, det saknar helt substans i dag och har urvattnats till meningslöshet. Det ser man tydligt när det används i den här diskussionen, där en persons utnämning till minister omöjligen anses kunna ha att göra med politiska trender i samtiden, i det här fallet hbtq-vurm och identitetspolitik. Det skulle alltså vara en "konspirationsteori" att hävda det... Märkligt att det ordet återkommer i alla sådana här diskussioner om känsliga ämnen: klimat, invandring, vacciner, hbtq etc, tycker du inte, lille NPC?

Om man är notoriskt faktaresistent och istället väljer att ensidigt tro på felaktigheter så är det konspirationsteori, ja. Politiskt korrekt eller ej, så är det.

Typiska och komplett galna konspirationsteorier är t.ex att Trump vann valet men att det stals, att judarna styr världen, att Hitler flydde till Sydamerika, att nazisterna har en hemlig UFO-bas på månens baksida eller under Antarktis istäcke, osv osv.

Sådant är bara fel, fel och åter fel utan minsta spår av rätt.
Alldeles oavsett vad du än kallar mig för invektiv.

PS. Vad betyder MSM och NPC?
Senast redigerad av GaussBonnet 2021-12-03 kl. 10:51.
Citera
2021-12-03, 10:08
Medlem
Enfaldigt och farligt naivt!

Jag anser att Lina A K tillsammans med många andra transpersoner, homo- och bisexuella är farligt naiva i sin enträgna strävan att "komma ut".

Varför det? Ligg lågt istället så är det ingen som märker något!

Hade Lina A K hållit tyst om sin bakgrund, både under sin tid som skolledare, chef och nu skolminister, så hade inte en jävel haft den minsta susning, och hade aldrig heller kunnat gräva fram sanningen.

Då hade hon sluppit alla otidigheter som nu vältras över henne uteslutande pga hennes transsexuella historia.
Och den här tråden hade troligen hållits på en mera saklig nivå!

Varför komma ut? Nej, lev livet, knip käft och ligg lågt så går det mycket smidigare.

Öppenhet är en styggelse! En i dessa dagar alldeles orimligt upphaussad sådan.

Sekretess och diskretion däremot är guld värt. Vad än Lina A K, Aleksa Lundberg och Lukas Romson med flera än må tycka.
Senast redigerad av GaussBonnet 2021-12-03 kl. 11:04.
Citera
2021-12-03, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orgonit
För det första förstår nog alla att det här var äcklig godhetssignalering till omvärlden och woke-extremister i Sverige.
Personen är sannolikt långt från den mest kompetente kandidaten för posten.

För det andra så kommer detta ytterligare sänka svenska skolor. Utan tvekan kommer personen se MER LBTQ indoktrinering i skolan, som en prioritet. På bekostnad av riktig undervisning.

Den som värnar som sina barns psykologiska hälsa och utveckling... Samt om att de ska få undervisning som gör att de kan konkurrera i en helt global arbetsmarknad som vuxna (med kineser, koreaner, holländare, finnar m.fl)

Ja, den bör snarast se till att få bort sina barn från det svenska skolsystemet och in i någon privatskola som ignorerar eller inte lyder under svenska läroplanen.... Alternativt flytta på sig själv och sina barn.

Det här är inget skämt! Redan min generation - född på 70-talet, drabbades av experiment och flumskolan. Jag har själv fått lära mig mycket av det som behövs för allmänbildning och för att kunna hävda mig mot internationella kollegor.

Rädda ditt barn om du verkligen bryr dig! Vill du att ditt barn ska bli en transa, flata eller bög med offerkomplex, näsring och lila hår.... som jobbar inom något uselt betalt servicejobb --- ja då är svenska skolan perfekt för "hens" utbildning.

Helt efterbliven är du om du tror att hbtq är något man blir, såsom det är ett val eller något. Förbjud internet, tv, sociala medier, allt för annars kommer alla bli x och y. Lägg ner, mest troligen har transmänniskor någon form av hormonrubbning och är känner sig således i fel kropp. Dessa människor har inte det lätt och behöver stöd. Kan tänka mig att många av dem mår dåligt, finns statistik som visar det.

Finns vetenskap som talar för att en homos hjärna är annorlunda, den delen som styr lust och begär ser mer ut som hos en heterosexuell kvinna enligt scanningar de gjort på gays och straighta hjärnor således det enda som skulle kunna göra om helt straighta till helt gay är en hjärnoperation. Dessutom verkar du inte känt några hbtqmänniskor överhuvudtaget utan det du beskriver är så sjukt stereotypiskt och inte verklighetsbaserat. De flesta hbtq är faktiskt helt vanliga människor, som du inte ens skulle märkt var det om de inte berätta det, det är många som inte skyltar med det heller.

Finns inget mer efterblivet än antihomo propaganda på Flashback, mest troligen av smyghomo/bis hela bunten också då alla normala straigta bryr sig inte eller är okej med det, speciellt de som känner folk irl som är det. För att inte tala om den enorma mängden bimänniskor.

Men visst du får byta skola om modern undervisning inte passar. Vad jag vet lär man inget onormalt idag, är inte så insatt hur det sett ut senaste tiden men när jag gick i skolan var undervisning om sådana saker nödvändig för att inkludera alla så de inte känner sig utanför, bara för de är skapta på visst sätt. Givetvis kommer det alltid vara vissa saker som inte passar exakt alla men så är det med allting idag.

Vad tycker du att man ska undervisa, att man kan enbart vara straight? Alla vet att detta är inte sant och andra läggningar är något naturligt, det kommer bara orsaka utanförskap, förvirring och lidande hos de äldre ungdomar som inte är straighta. Ska de sluta undervisa bigbang, evolutionen och dylikt också kanske? Sjukdomar, osv? Finns ju folk som inte tror på det, att jorden är platt kanske. Tror du verkligen att någon blir trans om att bli undervisad om det? Suck... Detta med covid har gjort folk mindre logiska.
Citera
2021-12-03, 10:27
Medlem
Faran i att se transsexuella på TV!

Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
...
Tror du verkligen att någon blir trans om att bli undervisad om det? Suck... Detta med covid har gjort folk mindre logiska.

En amerikansk (where else!) psykiater hävdar att barn kan bli transsexuella av att se Chaz Bono på TV.

https://www.foxnews.com/opinion/dr-ablow-gets-it-wrong-about-chaz-bono-and-dancing-with-the-stars

Citat:
"I found myself puzzling over recent comments made by Dr. Keith Ablow, a psychiatrist and Fox News contributor writing in an opinion piece on Fox News.com.

Apparently perturbed by the announcement that Chaz Bono would dance with a woman partner on television’s "Dancing with the Stars," he warned parents to keep kids from watching the show. His reason: protecting children who might be struggling with gender confusion from unwanted influences."
...

Observera källan: Fox News! Inte ens de håller med psykiatern.

Fox News reporter Megyn Kelly sa emot: https://www.mediaite.com/tv/megyn-kelly-lays-into-dr-keith-ablow-over-chaz-bonos-dwts-participation/
Senast redigerad av GaussBonnet 2021-12-03 kl. 11:02.
Citera
2021-12-03, 10:47
Medlem
Kromosomer hit och dit

Citat:
Ursprungligen postat av epadator
Man föds antingen med XX eller XY. Det är vetenskap. Vad detta ska kallas är politik.
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
...
3. Givetvis, xy och xx. Man får skilja mellan faktiska förhållanden och upplevelser. Är det ett visst antal grader Celsius ute så är det det, sen kan människor säkert uppleva temperatur på olika sätt.
Det existerar faktisk uppsättningar av könskromosomer som inte är XX resp XY.

Kromosomuppsättningen XXY benämns Klinefelters syndrom.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Klinefelters_syndrom

Andra varianter är XYY resp XXXY.
https://sv.wikipedia.org/wiki/XYY-syndrom
https://sv.wikipedia.org/wiki/XXYY-syndrom

Brittiska fotomodellen Caroline Cossey hävdar att hon har kromosomuppsättningen XXXY.
https://en.wikipedia.org/wiki/Caroline_Cossey

Och så finns det en typ X0 (X0-syndrom).

Såvitt känt utgör dock ingen av dessa saklig grund för inlåsning på psykiatrisk klinik!
Senast redigerad av GaussBonnet 2021-12-03 kl. 11:28.
Citera
2021-12-03, 10:55
Medlem
Någon skrev tidigare
"Personen är sannolikt långt från den mest kompetente kandidaten för posten."

Att Lina varit rektor ... wow, hur många inkompetenta personer har inte varit det? Drar mig till minnes den siste rektoren jag arbetade för.

On topic: Lina var väl skolchef i Nynäshamns kommun, som var fjärde sämsta skolkommun år 2020.
Det finns alltså minst 280+ skolchefer som lyckades bättre och antagligen är mer kompetenta.

"You do the math ..."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in