2021-12-02, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Det är inte "vänsterextremism" på något sätt. I stort sett alla länder i världen numera inser att frågan är mer komplex än det du skriver i det första stycket. Du verkar leva i någon sorts tro att detta är unikt för "vänsterextremism i Sverige". Du läser nog på en hel del oseriösa sidor på nätet.

Synd för dig att du är så i otakt med tiden, det kan inte vara helt lätt att leva så.

En fullständigt förkrossande majoritet av världens befolkning skulle utan att blinka hålla med i mitt påstående. Men det är inte heller relevant utan det relevanta är att det är vetenskapligt sant, precis som Galilei hade rätt trots att han var i minoritet gällande att jorden rör sig runt solen.
Citera
2021-12-02, 14:46
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Nej det är faktiskt inte jag. Det är otvetydigt så att foskningen och kunskapen går framåt för varje decennium, och att det är du och användare som 1ulvius9 som lever i det förgångna, i den tidigare världsbilden där allt var svart och vitt.

Numera har kunskapen gått framåt väldigt mycket även i dessa komplexa frågor, och du är välkommen att läsa och förkovra dig i ämnet.
Forskning om vad? Vilken kunskap är det du pratar om min vän? Att det är grundläggande att kunna acceptera sig själv som den man är, är något som alla forskare inom ämnet förresten håller med om. Det borde du veta, om du nu läst på. Eller tycker inte du det?
Citera
2021-12-02, 14:49
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
En fullständigt förkrossande majoritet av världens befolkning skulle utan att blinka hålla med i mitt påstående. Men det är inte heller relevant utan det relevanta är att det är vetenskapligt sant, precis som Galilei hade rätt trots att han var i minoritet gällande att jorden rör sig runt solen.

Examplet med Galilei är relevant men bara om du vänder på det.

På hans tid så trodde en förkrossande stor andel av världens befolkning att jorden var platt. Det hade man alltid trott, Forskare började allt mer veta att så inte var fallet, det hade man faktiskt visat ända sedan Pythagoras tid.

Sen spreds sig kunskapen om att jorden var rund till allt fler.

Idag finns det fortfarande en del som hävdar att jorden är platt, precis som du med ditt svart/vita synsätt på könen. Och det finns faktiskt en förbluffande korrelation mellan de som fortfarande tror att jorden är platt och de som fortfarade tror på det svart/vita synsättet gällande könen!
Citera
2021-12-02, 14:49
Medlem
Det finns inget verkligt som innebär att "vara född in fel kropp". Om man inte tror på en själavandring som är lite opålitlig... 😉 Rent flum mao.

Könskorrigering är också en flummig pseudovetenskaplig term.

Könet /genus kan sägas vara en sammansatt egenskap av yttre könsdelar, kromosomer, sexdrift, sexuell identitet. Många så vara. Men i en sant "inkluderande" värld ska dessa olika kombinationer accepteras utan vidare misshandel med knivar och hormoner.

Transfobi är också ett hittepåbegrepp. Det finns ingen som är fobiskt rädd för transor. Haha
Citera
2021-12-02, 14:50
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Det finns inget verkligt som innebär att "vara född in fel kropp". Om man inte tror på en själavandring som är lite opålitlig... 😉 Rent flum mao.

Könskorrigering är också en flummig pseudovetenskaplig term.

Könet /genus kan sägas vara en sammansatt egenskap av yttre könsdelar, kromosomer, sexdrift, sexuell identitet. Många så vara. Men i en sant "inkluderande" värld ska dessa olika kombinationer accepteras utan vidare misshandel med knivar och hormoner.

Trabsfobi är också ett hittepåbegrepp. Det finns ingen som är fobiskt rädd för transor.

Det fetade! Ironi på högsta nivå för denna tråd är ju ett enda stort bevis på att det finns det.
Citera
2021-12-02, 14:53
Medlem
Citat:
Examplet med Galilei är relevant men bara om du vänder på det.

På hans tid så trodde en förkrossande stor andel av världens befolkning att jorden var platt. Det hade man alltid trott, Forskare började allt mer veta att så inte var fallet, det hade man faktiskt visat ända sedan Pythagoras tid.

Sen spreds sig kunskapen om att jorden var rund till allt fler.

Idag finns det fortfarande en del som hävdar att jorden är platt, precis som du med ditt svart/vita synsätt på könen. Och det finns faktiskt en förbluffande korrelation mellan de som fortfarande tror att jorden är platt och de som fortfarade tror på det svart/vita synsättet gällande könen!

Att tro att en man är en kvinna är att tro att jorden är platt fast värre då det första är en fullkomligt bissar vanföreställning som bryter mot naturlagarna (jorden skulle kunna vara platt men nu vet man att den inte är det).

Att en del vänsterextremister kokar ihop något i sin bubbla gör det inte sant, de försöker normalisera pedofili också bland annat.
Citera
2021-12-02, 14:56
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Att en del vänsterextremister kokar ihop något i sin bubbla gör det inte sant, de försöker normalisera pedofili också bland annat.
Du nämner ofta vänsterextremister, men du ger ingen förklaring på vad du menar med det begreppet. Är en vänsterextremist en kommunist?
Citera
2021-12-02, 14:56
Medlem
Citat:
Det fetade! Ironi på högsta nivå för denna tråd är ju ett enda stort bevis på att det finns det.

Nejdå lilla gubben/gumman jag är inte det minsta rädd för män i kjol eller så.
Det är din högsta nivå kanske men inte vi andra då.

Att man inte tycker att barn ska göras förvirrade om grundläggande saker el lära sig att det är fel på dom, har inget att göra med en Fobi i vetenskaplig mening.
Pröva gärna med att komma med riktiga argument! ( blir svårt för dig)
Citera
2021-12-02, 14:57
Medlem
Citat:
Inga bevis biter ändå på dig då du inte erkänner skillnad mellan något sant/verkligt och falskt/lögn. Det är din dogm, din religion och inskrivet i dess DNA.

Därför handlar det för dig, som du skriver, inte om fakta utan "åsikter".
Till skillnad från dig har jag träffat flera TS och vet att det inte är några förvirrade människor. Numera jobbar jag med psykosvård och vet hur människor med vanföreställningar fungerar.

Du har ingen erfarenhet alls (bortsett från ditt porrsurfande) så jag tror mer på mina egna kunskaper än vad du sitter på din kammare och fantiserar ihop.
Citera
2021-12-02, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Du nämner ofta vänsterextremister, men du ger ingen förklaring på vad du menar med det begreppet. Är en vänsterextremist en kommunist?

Den gruppen av ovetenskapliga personer och tokar som håller på med "trans" och på annat sätt inte vill ha några regler och gränser i samhället.

Finns det kommunister idag ? De flesta som säger sig vara "vänster" idag verkar vara ultrakapitalister.
Citera
2021-12-02, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Till skillnad från dig har jag träffat flera TS och vet att det inte är några förvirrade människor. Numera jobbar jag med psykosvård och vet hur människor med vanföreställningar fungerar.

Du har ingen erfarenhet alls (bortsett från ditt porrsurfande) så jag tror mer på mina egna kunskaper än vad du sitter på din kammare och fantiserar ihop.

Om du har definierat att något är på ett visst sätt till att börja med så kommer du inte vidare.

Jag känner många inom psykiatrin som har berättat det jag själv intuitivt antog för mig.

Man behöver inga kunskaper förutom att förstå det grundläggande faktum att något är vad det är. En man är en man och 1+1= 2.
Citera
2021-12-02, 15:48
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Hen ser ju faktiskt ut som en tant, på stillbilder i alla fall. Kanske tar 25 år för en han att bli en hon. Lagom till tantåldern.
Låter dock som en flamboyant gay man fortfarande, så...han.

Att han är barnpropagandaminister bådar inte gott däremot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in