2021-12-02, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja men det där har jag redan vidgått. Det opereras för många i Sverige idag. Det är inget bevis för att det inte finns genuin transsexualism som är terapiresistent för all annan behandling än könskorrigering.

Som sagt ligger bevisbördan på den som kommer med ett påstående.

Det är med de biologiska och fysiska lagar vi känner till idag en omöjlighet att vara något man inte är. Samtidigt finns det mycket suspekt med denna grupp som talar för att något inte står rätt till och att det beror på omgivningsfaktorer.
Citera
2021-12-02, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Som sagt ligger bevisbördan på den som kommer med ett påstående.

Det är med de biologiska och fysiska lagar vi känner till idag en omöjlighet att vara något man inte är. Samtidigt finns det mycket suspekt med denna grupp som talar för att något inte står rätt till och att det beror på omgivningsfaktorer.
Jag håller inte med dig, således.
Citera
2021-12-02, 13:47
Medlem
Citat:
Jag håller inte med dig, således.

Du har helt enkelt fel. En del saker är objektiva. Att du "identifierar" dig med att 2 +1 = 58 gör det inte sant.
Citera
2021-12-02, 14:00
Medlem
Citat:
Du har helt enkelt fel. En del saker är objektiva. Att du "identifierar" dig med att 2 +1 = 58 gör det inte sant.
Har du inga starkare bevis så föredrar jag att ha mina åsikter kvar.
Citera
2021-12-02, 14:03
Medlem
Citat:
Har du inga starkare bevis så föredrar jag att ha mina åsikter kvar.

Inga bevis biter ändå på dig då du inte erkänner skillnad mellan något sant/verkligt och falskt/lögn. Det är din dogm, din religion och inskrivet i dess DNA.

Därför handlar det för dig, som du skriver, inte om fakta utan "åsikter".
Citera
2021-12-02, 14:16
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:

Vem har hävdat att 2+1=58? Sluta tramsa.

Idag är begrepp som transperson helt vedertaget, och inget konstigt alls. Vi har utvecklat vår förståelse för den komplexa människokroppen och psyket helt enkelt. Detta gäller i stort sett i alla länder, förutom Ungern och Ryssland och några till.

Sen att du lever kvar i någon sorts homofob 1950-talsmentalitet får stå för dig, men försök inte pådyvla andra dessa bisarra ideer.
Citera
2021-12-02, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Vem har hävdat att 2+1=58? Sluta tramsa.

Idag är begrepp som transperson helt vedertaget, och inget konstigt alls. Vi har utvecklat vår förståelse för den komplexa människokroppen och psyket helt enkelt. Detta gäller i stort sett i alla länder, förutom Ungern och Ryssland och några till.

Sen att du lever kvar i någon sorts homofob 1950-talsmentalitet får stå för dig, men försök inte pådyvla andra dessa bisarra ideer.

Att en man är en man och en kvinna är en kvinna är vetenskapligt, biologiskt, fysiskt och genetiskt vedertaget. Att hävda något annat är som att hävda att 2 + 1= 58.

En del vänsterextremister vill av politiska skäl utmåla en annan bild. Alla andra vet att "trans" är helt koko och går till psykologer. Ni är omänskliga, ovetenskapliga och historielösa. Som den spanska inkvisitionen (Gud kan dock finnas så de slår er i "rationalitet").

Men ändå så rör den på sig.
Citera
2021-12-02, 14:29
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Att en man är en man och en kvinna är en kvinna är vetenskapligt, biologiskt, fysiskt och genetiskt vedertaget. Att hävda något annat är som att hävda att 2 + 1= 58.

En del vänsterextremister vill av politiska skäl utmåla en annan bild. Alla andra vet att "trans" är helt koko och går till psykologer. Ni är omänskliga, ovetenskapliga och historielösa. Som den spanska inkvisitionen (Gud kan dock finnas så de slår er i "rationalitet").

Men ändå så rör den på sig.

Det är inte "vänsterextremism" på något sätt. I stort sett alla länder i världen numera inser att frågan är mer komplex än det du skriver i det första stycket. Du verkar leva i någon sorts tro att detta är unikt för "vänsterextremism i Sverige". Du läser nog på en hel del oseriösa sidor på nätet.

Synd för dig att du är så i otakt med tiden, det kan inte vara helt lätt att leva så.
Citera
2021-12-02, 14:35
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Du har mycket att lära, jag var nog lite åt ditt håll i mina åsikter när jag var yngre. Mycket kategorisk och kritisk mot allt som inte "passade in i min värld". Nu med årens lopp har jag blivit varmare, hoppas jag på.
Ok farfar, det är nog du som har en del kvar att lära. Att acceptera sig själv är nyckeln till glädje här i livet. Att låtsas vara något man inte är, är definitivt att inte acceptera sig själv.
Men det blir värre än så. Vissa av dessa olyckliga låter gör kirurgiska ingrepp på sig själva - vilket i sig inte är fel, om man t.ex. är halt och det kan ordnas med hjälp av en operation så är det ju bra. Men de får verkligen för sig att något är åtgärdat utöver det rent fysiska. Du är inte längre halt, men det betyder inte att du nu är någon annan än den person som en gång var halt.
Citera
2021-12-02, 14:39
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Ok farfar, det är nog du som har en del kvar att lära. Att acceptera sig själv är nyckeln till glädje här i livet. Att låtsas vara något man inte är, är definitivt att inte acceptera sig själv.
Men det blir värre än så. Vissa av dessa olyckliga låter gör kirurgiska ingrepp på sig själva - vilket i sig inte är fel, om man t.ex. är halt och det kan ordnas med hjälp av en operation så är det ju bra. Men de får verkligen för sig att något är åtgärdat utöver det rent fysiska. Du är inte längre halt, men det betyder inte att du nu är någon annan än den person som en gång var halt.

Nej det är faktiskt inte jag. Det är otvetydigt så att foskningen och kunskapen går framåt för varje decennium, och att det är du och användare som 1ulvius9 som lever i det förgångna, i den tidigare världsbilden där allt var svart och vitt.

Numera har kunskapen gått framåt väldigt mycket även i dessa komplexa frågor, och du är välkommen att läsa och förkovra dig i ämnet.
Citera
2021-12-02, 14:41
Medlem
george.sthlms avatar
[quote=Niggward|78112347]Att sätta könsförvirrade människor på högsta nivå är komiskt.
Mer pengar och fokus ska läggas för att 1% (om ens det) av befolkningen ska känna sig ”normala” som egentligen behöver terapi än på vettiga saker som påverkar och förbättrar majoritetssamhället.
/QUOTE]

Nejdu ! 1 % är en rejäl överdrift. Snarare 0.2 %
År 2018 hade närmare 6000 personer i Sverige en könsdysforidiagnos och vi kan lägga till lika många
6000 till som inte fått diagnos så 12-15.000 kanske är nära sanningen.
Så en mycket liten grupp vi talar om.

Samma sak med mörkhyade människor i landet. varenda reklamfilm måste ha en svart med för att vi skall
vara inkluderande. Sanningen är dock att det bara finns 180.000 svarta i landet. 2 % med andra ord.
Så det skulle räcka med att 2 % av människorna som är med i reklam var svarta så var dom proportionerligt representerade. Inte 20-25% som idag
Citera
2021-12-02, 14:42
Medlem
Skolministern är bara clickbait. Jag skriver här så jag går på det kan man säga.

Hela idén med att man ska vara progressiv genom att hela tiden flytta gränser och försöka ändra på naturen är banal och felaktig men ack så stark.
Pk folket har fått för sig att det är något inneboende gott att ett barn vill byta kön. Istället för att vara glad över sig självt som han eller hon är. Ju fler barn som man skär i eller sprutar hormoner i, ju mer progressivt samhälle. Enligt pk.

"hej alla små barn, det är fel på er! Vi måste ge er hormoner och skära i era kroppar för att ni ska bli er själva" Mvh skolministern

Det hela är så bisarrt att man tror att det är en film. El en beskrivning av nån udda kultur på medeltiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in