2021-12-02, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Man borde fokusera på att ha så låg samhällssmitta som möjligt. Ju högre den blir desto större risk att fler blir allvarligt sjuka och fler dör.
Då skjuter man bara problemet till framtiden. Alla kommer att bli smittade förr eller senare. Vaccinen var inte den frälsning som massan trodde de skulle vara. Så länge inte ett riktigt vaccin finns så får vi utgå från att alla blir smittade.
Citera
Medlem
Det är uppenbart att vaccinet inte hindrar viruset från att spridas. Man märker nu också på presskonferensen att dem har flyttat från fokus från att det är viktigt (alla måste vaccinera sig!!!) att vaccinera sig från att hindra att smittan sprids, till att vaccinet skyddar mot svår sjukdom och död. Vilket det verkar göra, men jag är helt övertygad om att om det inte mörkas alla fall underrapporteras om biverkningarna med vaccinet. Har flera kompisar som fått blodproppar, inflammationer och utslag på kroppen som varken dem eller läkarna vill koppla till vaccinet. Självklart kan jag inte heller säga med säkerhet att det är vaccinet som är orsaken, men det är ett jäkligt märkligt sammanträffande alla fall. Jag tror allmänheten, och sjukvården vill att vaccinet ska vara lösningen ut ur det här och man vill inte se hur det egentligen ser ut.

Tar även om det här som exempel på underrapportering av biverkningar:
Citat:
Thommy Viklund dör av en kraftig hjärnblödning ett par veckor efter vaccination mot Covid-19.

Ansvarig Läkare gör bedömningen att dödsfallet sannolikt beror på sprutan. Såväl provtagningar som obduktion stödjer denna slutsats.

Men när Folkets Radio begär ut de endast 2-3 fall – av drygt 300 inrapporterade – som Läkemedelsverket bedömt har koppling till covidvaccinerna, finns Tommys fall inte med bland dem.
https://folketsradio.se/konsten-att-missa-dodliga-vaccinbiverkningar/
Citera
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Man borde fokusera på att ha så låg samhällssmitta som möjligt. Ju högre den blir desto större risk att fler blir allvarligt sjuka och fler dör.

Tycker vi borde stänga ner samhället för all framtid..
Tänk om någon skulle dö.
Bättre att folk blir helt deprimerade och dör av depression istället..
Citera
2021-12-02, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ano123nym456
Då skjuter man bara problemet till framtiden. Alla kommer att bli smittade förr eller senare. Vaccinen var inte den frälsning som massan trodde de skulle vara. Så länge inte ett riktigt vaccin finns så får vi utgå från att alla blir smittade.

Får man göra då, jag är starkt för att man stänger ner ca. 90% av flygtrafiken också. Om vi ändrar livsstil kan vi bekämpa både pandemin och klimathotet.
Citera
2021-12-02, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Tycker vi borde stänga ner samhället för all framtid..
Tänk om någon skulle dö.
Bättre att folk blir helt deprimerade och dör av depression istället..

Det handlar inte om att man ska "stänga ner samhället", men man kan inte ha det vidöppet, inte nu.
Citera
2021-12-02, 10:13
Medlem
GoranPongs avatar
Munskydd på bussen, hemarbete och digitala möten kan införas redan nästa vecka. Hoppas att det blir så.
https://www.expressen.se/nyheter/beskedet-kan-bli-nya-atgarder-nasta-vecka/
Citera
2021-12-02, 10:15
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Munskydd på bussen, hemarbete och digitala möten kan införas redan nästa vecka. Hoppas att det blir så.
https://www.expressen.se/nyheter/beskedet-kan-bli-nya-atgarder-nasta-vecka/

"Allmänna råd".
Citera
2021-12-02, 10:17
Medlem
Qaas avatar
Hoppas juden Shapiro närvarar på pressträffen idag. Han kommer grilla FHM med riktiga frågor, kritiska frågor, men misstänker tyvärr att de har portat honom 🤣🤣
Citera
2021-12-02, 10:18
Medlem
qwerty-66s avatar
Så nu vet vi varför AZ orsakade blodproppar.....

https://www.bbc.com/news/health-59418123
Citera
2021-12-02, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Som sagt jag har gett dig flera referenser. Det finns inget hål i testningen, den ökade successivt. Det är ingen stor diskrepans mellan överdödlighet och diagnostiserade fall. Svart på vitt.

Our World in Data har inte alla data från alla länder i världen. Det är tydligt om du jämför testning också från Frankrike och Schweiz. Tror du de kom på att de skulle testa i slutet av maj 2020?

Källkritik tack.

Du jag vet vad jag pratar om. Här var så många döda - och om man jämförde siffrorna skulle alla som dött i corona - dött i den här församlingen. Men det finns åtta församlingar i kommunen. Och dödsannonserna talar också tydligt - istället för en handfull var det ett par sidor. Som sagt förra våren.

Så kom inte och försök säga mig att jag inte har koll.
Och försök inte säga att det fanns allmän testning vid den tiden.

Och det här är ett vetenskapligt forum, så fram med testresultaten.
Citera
2021-12-02, 10:22
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Ditt föredöme Norge är såklart långt före oss.
Alla över 18 skall ha blivit erbjudna sin tredje dos vid…….trumvirvel…….påsk.
Sluta nu för fan med dina spyor över Sverige som kommer betala din vård när du behöver den.

Ni galningar flyttar målstolpar och byter länder att jämföra med oftare än Tegnell harklar sig..

Vad gäller Sverige lär nog inte alla bli erbjudna någon tredje dos innan vi närmare oss sommaren, eller möjligen nästa höst. Man har ju för sjutton inte ens kommit till riskgrupperna än, annat i Halland/Blekinge om jag är rätt uppdaterad. Här i Stockholm är det bara åldringar som får boka. Detta som vi inte har några restriktioner, vaccinationsskydd som har falnat hos en majoritet av befolkningen och en ny mutation som befintligt vaccin inte ens biter på. Jo, det finns anledning att vara bekymrad faktiskt.
Citera
2021-12-02, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain
Så här du reducerat ner ditt urval till gamla och svårt sjuka enbart?
Det är ju främst de som avlidit. Många yngre som avlidit med corona var också svårt sjuka eller rejält överviktiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in