2021-12-02, 09:34
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mefa
Det är väl helt OK. Värre är att det ingår en misstänkta sexbrottsling, en knarkare, en rattfyllerist och en ekonomisk fifflare. Det ska bli spännande att följa fortsättningen och se om nån får gå.
Sant. I det sällskapet så verkar en självstympad man i klänning snarast normal.
Citera
2021-12-02, 09:35
Medlem
Bimbolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Kihlboms kvalifikationer till jobbet har jag ingen aning om.
Jag har inte "hakat" upp mig på något. Jag bara nämnde det uppenbara & sedan har ni gått i självspinn. För er lajvande låtsasvärld tillåter ingen verklighetskontakt.
Med risk för upprepning: Du behöver verkligen inte nia mig; jag är ju bara en. Visst är du en sån som tycker att det är viktigt att använda korrekt pronomen?

Därför gläder det mig att du och jag har nått enighet om att hon är korrekt pronomen att använda om Lina Axelsson Kihlbom.
Citera
2021-12-02, 09:36
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbolina
Med risk för upprepning: Du behöver verkligen inte nia mig; jag är ju bara en. Visst är du en sån som tycker att det är viktigt att använda korrekt pronomen?

Därför gläder det mig att du och jag har nått enighet om att hon är korrekt pronomen att använda om Lina Axelsson Kihlbom.
Är det inte "hen" som gäller. Eller har ni ändrat er igen?
Citera
2021-12-02, 09:37
Medlem
Citat:
Det finns inget vetenskapligt stöd för tesen att transsexualism bör behandlas inom sluten vård. Släpp vidskepligheten och kom in i verkligheten.

Det har inte provats under längre perioder heller för att man tar hänsyn till ifall "de vill".

Social isolering utan kontakt med "trans" propaganda och massiv indoktrinering, tydliga rutiner med god mathållning, fysisk träning och hygien vore nog väldigt bra för denna grupp.

Men eftersom de tror att de är friska och att omvärlden är sjuk vill de inte.
Citera
2021-12-02, 09:38
Medlem
Gör hon ett bra jobb så kommer jag tycka bra om henne, gör hon ett dåligt jobb kommer jag tycka illa om henne. Precis som med alla andra politiker. Det faktum att hon är trans är helt ointressant.
Citera
2021-12-02, 09:39
Medlem
Ser det som en ickefråga, men lite beroende på bakgrunden till att "Hen" fått jobbet.
Är det p.g.a av personens meriter så är det i min värd en ickefråga, är det p.g.a att de ville ha in en transperson i regeringen ett problem.
Men uppenbarligen en person som i vuxen ålder tagit ett beslut och om jag förstår det hela rätt verkar nöjd med det beslutet och blivit av med sina psykiska problem efter beslutet så är det väl OK, om personen kan sköta arbetsuppgifterna.
Är så himla trött på att man skall kvotera in folk lite hur som helst beroende på kön/ålder/läggning etc. etc.
På jobbet har vi lite olika bakgrunder med olika infallsvinklar beroende på tidigare erfarenheter och utbildning.
Till mångas utryckligga förvåning så har jag och en kollega oftast samma synpunkt då vi bägge är ensamma om vår utbildningsbakgrund. Men Jag är en 55årig svensk Gubbe och min kollega är en 35årig Indiska.
Så lycka till, och hoppas att personen är tillsatt p.g.a sina kunskaper och meriter och inte p.g.a sin "läggning"
Citera
2021-12-02, 09:40
Medlem
Luxuss avatar
Det obehagliga är väl att en minister uppenbarligen har psykiska besvär och lider av vanföreställningar.
men det har blivit lite "inne".

Jag mår dåligt, det är inte fel på mig - det är fel på samhället som försöker stoppa in mig i ett fack.

man glömmer gärna bort den första delen "jag mår dåligt".

Kan dock inte vara värre än många andra. så kul säger jag! välkommen!
Citera
2021-12-02, 09:41
Medlem
Bimbolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Är det inte "hen" som gäller. Eller har ni ändrat er igen?
Nej, hon. Som du och jag redan enats om. Av allt att döma hör Lina Axelsson Kihlbom hemma i det binära genussystemet.
Senast redigerad av Bimbolina 2021-12-02 kl. 09:51.
Citera
2021-12-02, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xXz9
"Axelsson Kihlblom är första transperson i regeringen
PUBLICERAD 30 NOVEMBER 2021
Sveriges skolminister är en kvinna som föddes i en manskropp. Lina Axelsson Kihlblom har öppet talat om sin resa och blir med tisdagens konselj första transperson i en svensk regering."

"Axelsson Kihlblom föddes som man men identifierar sig som kvinna. I SVT-programmet Min sanning berättar hon att hon höll det som en hemlighet fram tills att hon var 19. Hon började då berätta för sina närmaste. Hon bestämde sig för att genomgå en könskorrigering när hon var 20 år och tog då kontakt med sjukvården.

– Jag har ett manligt yttre, men jag hade alltid vetat att jag var flicka"
https://www.svt.se/nyheter/axelsson-kihlblom-ar-forsta-transperson-i-regeringen

Vad tycker ni om att Sverige har nu sin första transperson i regeringen? Var det på tiden i och med den första kvinnliga statsminister, eller borde det vara som det vart innan?

Helt ovidkommande, jobbet räknas. Ses som en av Sveriges bästa skolledare
Citera
2021-12-02, 09:42
Medlem
Citat:
Det är inte äggstockarna eller livmodern som avgör. Det finns mängder av kvinnor som saknar såväl äggstockar som livmoder, och du tänker på dem som kvinnor ändå.

Juridiskt och socialt är min adopterade syster min syster, så jag refererar till henne som min syster.

Juridiskt och socialt är Lina Axelsson Kihlbom en kvinna, så jag refererar till henne som hon.

Att du har förmågan att bli kränkt av detta är måhända rörande, men dina känslor är knappast väsentliga för ämnet vi diskuterar nu.

Jag är mer intresserad av påståendet om att Lina Axelsson Kihlbom ska ha vänt resultaten på Ronnaskolan på tre år. Vad handlade det om? Var det betygen eller ekonomin som vände uppåt?
Du är verkligen totalt sinnessjuk. Dina hållningar ligger bakom extremt mycket mänskligt lidande. Om en man klär sig som kvinna och vill vara kvinna så behöver denne hjälp. Inte att man spelar med i en charad. Samma sak med alla barn som ni opererar så att de efter några år tar livet av sig. Fyfan såna som du skulle sitta på beckomberga, nya tidens nazister är ni!
Citera
2021-12-02, 09:45
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Jag har skrivit upp din reflektion i en liten bok jag har med titeln ”mycket viktigt”. Jag kan nog inte göra mer med den.

Det är därför du går omkring förvirrad i världen och intalar dig att du inte vet vad en kvinna är. Något som är lika självklart som upp och ner.

Det här är vänsterns modus operandi, förneka och ifrågasätt de mest fundamentala aspekterna av verkligheten. Ett svärd som riktas mot meningsmotståndare, men du verkar faktiskt ha fallit på eget grepp. Skriv upp det i din bok.

Citat:
Åter till ämnet. Du undrade om Lina Axelsson Kihlbom skulle anses som kvinna på 1800-talet. Jag lovade att svara om du förklarade kopplingen till topic. Sen verkar du ha tagit LSD, för du trippade ut helt. Men trippen borde ha lagt sig nu, och du kan kanske svara på frågan?

Till fel skribent.
Citera
2021-12-02, 09:49
Medlem
Bimbolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n

Till fel skribent.
Ah, det var för att du oombedd hoppade in i en skriftväxling jag hade med en annan användare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in