Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-11-30, 17:04
  #145
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SKIL
Lina Axelsson Kihlblom (S) blir ny skolminister i Magdalena Anderssons regering.
Hon har en bakgrund som rektor och är den första transpersonen som tar plats i en svensk regering.


Vad finns det mer i garderoben om denna hen?

Så det är en man alltså? Varför skriver du hon? Eller är det en kvinna som tänker byta men inte gjort så ännu?
Citera
2021-11-30, 17:05
  #146
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Jo, alltså ännu mer abnorm och störd alltså. Tack.
Varsågod.


Har du träffat många transsexuella i ditt liv eller har du bara kommit i kontakt med fenomenet när du tittat på shemaleporr?
Citera
2021-11-30, 17:09
  #147
Medlem
Rasputin420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SKIL
Lina Axelsson Kihlblom (S) blir ny skolminister i Magdalena Anderssons regering.
Hon har en bakgrund som rektor och är den första transpersonen som tar plats i en svensk regering.


Vad finns det mer i garderoben om denna hen?

Jag förstår inte är det en man eller en kvinna?
Citera
2021-11-30, 17:09
  #148
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Varsågod.


Har du träffat många transsexuella i ditt liv eller har du bara kommit i kontakt med fenomenet när du tittat på shemaleporr?

Väldigt få men fler än 0. Alla varit skogstokiga.

Om man hamnar på sjukhus och behöver opereras är det givetvis allvarligare än om någon sätter på ett bamse-plåster bara.
Citera
2021-11-30, 17:10
  #149
Medlem
Bimbolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Föredrar att inga av dessa med avvikande beteenden är i regeringen (vet att det inte är olagligt). Inte nekrofiler heller för den delen.
Berätta gärna varför det är viktigt för dig att ha synpunkter på regeringsmedlemmars könsidentitet. Vilken roll spelar den för dig? Jag vill till varje pris slippa dra slutsatsen att du försöker rationalisera din transfobi, men det börjar bli svårt.
Citera
2021-11-30, 17:11
  #150
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Väldigt få men fler än 0. Alla varit skogstokiga.

Om man hamnar på sjukhus och behöver opereras är det givetvis allvarligare än om någon sätter på ett bamse-plåster bara.
OK. Då har du inte så stort urval att gå efter.
Citera
2021-11-30, 17:12
  #151
Medlem
Bimbolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasputin420
Jag förstår inte är det en man eller en kvinna?
Hon är en transkvinna.

För det fall att du inte känner till begreppets innebörd har jag följande länk till dig:
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Transkvinna
Citera
2021-11-30, 17:14
  #152
Medlem
prizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasputin420
Jag förstår inte är det en man eller en kvinna?

Var är det som är svårt att förstå?

Det är en man som har ätit medicin för att se feminin ut och har opererat bort sin penis.

Om du har svårt att förstå vad det är så har jag en länk till dig:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Man

Sluta larva dig nu.
__________________
Senast redigerad av priz 2021-11-30 kl. 17:16.
Citera
2021-11-30, 17:15
  #153
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbolina
Berätta gärna varför det är viktigt för dig att ha synpunkter på regeringsmedlemmars könsidentitet. Vilken roll spelar den för dig? Jag vill till varje pris slippa dra slutsatsen att du försöker rationalisera din transfobi, men det börjar bli svårt.

"Trans" ökar explosionsartat på grund av massiv propaganda och indoktrinering som ministern är en del av. "Trans" är en grav psykisk störning som kan leda till självmord således något mycket negativt som starkt bör markeras mot och förebyggas på alla sätt, ffa F är att skydda och rädda barnliv. Finns 4-5 väldigt aktiva "trans" trådar nu bara på En så stark är ökningstakten.

Gravt störda personer bör få hjälp och inte sitta i regeringen, han kan komma tillbaka när han var botats och blivit frisk.
Citera
2021-11-30, 17:15
  #154
Medlem
Rasputin420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbolina
Hon är en transkvinna.

För det fall att du inte känner till begreppets innebörd har jag följande länk till dig:
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Transkvinna

Har han skurit bort penis och sytt dit en vagina?
Citera
2021-11-30, 17:16
  #155
Medlem
Smegmas avatar
Denna människa eller vad man nu ska kalla det har ju självklart fått sin ministerpost för att denne har tagit bort snoppen och tycker om andras snopp i rumpan. Haggan Andersson vill statuera exempel. Hur kan man inte begripa det PK sammanhanget?
Citera
2021-11-30, 17:17
  #156
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Vad som klassas som "transfobi" kan tyvärr vara ganska brett och vissa anklagas för transfobi på för lösa grunder. När man som vissa här dock uttrycker vad som verkar vara direkt avsky mot henne på grund av att hon är transexuell, så har jag svårt att se det som annat än "transfobi".

Du sjukdomsförklarar (fobi) människor - det stora flertalet, om man bortser från samhällets hjärntvätt - som hyser en instinktiv motvilja mot parafilier och sexuellt avvikande, sinnessjuka beteenden, men inte mot de som uppvisar dessa beteenden. I så fall är det något bra att hysa "transfobi". Jag menar ju att de här människorna ska låsas in på slutna anstalter. Att vara född till man och sedan tro sig vara kvinna och "byta" kön genom kirurgiska korrigeringar, däribland ofta att låta kapa av sig penisen, är per definition sinnessjukdom.

Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Varför är det ett problem när transexuella inte bor i graderoben?

För att de orsakar obehag för majoriteten, för att de är sexuellt avvikande och ofta har väldigt underliga och destruktiva idéer om kön och sexualitet, det är t.ex. inte ovanligt att hitta utåtagerande pedofiler i den här gruppen. Den här "Lina" kan mycket väl vara en pedofil, parafilier kommer sällan ensamma.

Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Och vad menar du är "normala instinkter"?

Du vet ju svaret. Heterosexualitet och uppfattningen (sanningen) att det endast finns två kön och att dessa kön är biologiska.

Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Det finns f.ö. många instinkter som är "normala" men som man för den sakens skull inte bör agera på.

Jaså, vilka då? Som man känner sig själv känner man andra...

Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Hur vet du att hon inte fått det på grund av meriter? Eller är det bara något du antar då hon är transexuell? F.ö. är inte transexualitet någon sjukdom. Eller menar du att även homosexualitet är en sjukdom? Om inte, varför är då transexualitet det?

Homosexualitet är naturligtvis också en sjukdom, eller en biologisk störning av något slag.

Nej, det är inte det minsta sannolikt att "hon" fått jobbet genom meriter, givet strömningarna i det nuvarande året och sossarnas fixering vid identitetspolitik och hbtq-frågor.

Nu får ju förvisso sällan ministrar sina jobb genom meriter, utan oftare genom sitt maktspel och sitt interna positionerande inom partierna, men det är en annan fråga.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback