2021-12-01, 12:24
Medlem
nitinitis avatar
Nu kan vi konstatera att PlanB var ute o cyklade med sin prediction.

Får hoppas på en bättre december.
Citera
2021-12-01, 12:37
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nitiniti

S2F är fortfarande helt intakt.
Hans floor model har failat för första gången på 10 år.
Citera
2021-12-01, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nitiniti

Om det inte går bra i december kommer det göra det i januari. Men hans gissning kommer faila även i december.
Citera
2021-12-01, 14:32
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
S2F är fortfarande helt intakt.
Hans floor model har failat för första gången på 10 år.

Det är väl lite som med vilken vetenskaplig hypotes som helst - om den motbevisas i ett enda fall så är den fel?
Citera
2021-12-01, 14:50
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Det är väl lite som med vilken vetenskaplig hypotes som helst - om den motbevisas i ett enda fall så är den fel?
Ja kanske men vi skall nog inte jämföra denna modell med vetenskapliga teorier. Modellen har aldrig varit en fastställd vetenskaplig teori, utan bara en modell som stämmer oftare än den inte stämmer...så här långt.
Citera
2021-12-02, 08:36
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Jag sa 80% korrektion från toppen. Så mitt exempel ovan var om BTC toppar på 100k. Då landar vi på 20k. Det betyder att absoluta botten är 20k. Så nej, inte under 20k om vi utgår från det exemplet.

Så med 80% korrektion från nuvarande topp så menar du att vi kommer hamna kring 13k om bearmarknaden börjar härnäst?

Jag har svårt att se att alla de giganter som ångrar att dom inte köpte in sig så som El Salvador, Square, MicroStrategy, Tesla och hundratals andra företag gjort, låter Bitcoin falla särskilt mycket under 30k innan dom börjar köpa på sig.

En Bitcoin under 30k skulle bli högvilt, och jag tror inte vi kommer spendera särskilt mycket tid under en sådan nivå i ett worstcase scenario. Absolut ingen tid under 20k, om du frågar mig.

Detta gäller oavsett om vi vänder nu eller om vi toppar ut vid 100k. Ju längre tid vi spenderar på högre nivåer, desto högre kommer vår absoluta botten bli.
Hade vi toppat ut mot 100k redan i våras som vissa hoppades så tror jag att vi lätt kunna hamna under 20k igen, men inte nu.

Marknaden är annorlunda nu när företag investerar miljarder. En investering är på 10 år och skall inte förväxlas med när BTC drevs enbart av daytraders som köpte och sålde 4 timmars grafen.
Senast redigerad av Leaston 2021-12-02 kl. 08:43.
Citera
2021-12-02, 08:44
Avslutad
Citat:
Så med 80% korrektion från nuvarande topp så menar du att vi kommer hamna kring 13k om bearmarknaden börjar härnäst?

Jag har svårt att se att alla de giganter som ångrar att dom inte köpte in sig så som El Salvador, Square, MicroStrategy, Tesla och hundratals andra företag gjort, låter Bitcoin falla särskilt mycket under 30k innan dom börjar köpa på sig.

En Bitcoin under 30k skulle bli högvilt, och jag tror inte vi kommer spendera särskilt mycket tid under en sådan nivå i ett worstcase scenario. Absolut ingen tid under 20k, om du frågar mig.

Detta gäller oavsett om vi vänder nu eller om vi toppar ut vid 100k. Ju längre tid vi spenderar på högre nivåer, desto högre kommer vår absoluta botten bli.
Hade vi toppat ut mot 100k redan i våras som vissa hoppades så tror jag att vi lätt kunna hamna under 20k igen, men inte nu.

Långtids hodlare säljer inte och korttids har snitt inköp på 53k så tveksamt att vi går under 53k
Citera
2021-12-02, 08:52
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Långtids hodlare säljer inte och korttids har snitt inköp på 53k så tveksamt att vi går under 53k
Precis.
MicroStrategy, Square mfl har ingen avsikt att någonsin sälja. Dom använder BTC till det den är ämnad för.
Det är rätt mycket Bitcoin som dessa har låst upp och således tagit bort från säljsidan av orderböckerna. Och som du säger vi som varit med under 10k tycker inte det är jobbigt längre om BTC droppar 30% på några dagar. Vi är rätt många nu som inte heller blir stressade av en dipp.

Sedan låses det upp otroligt mycket Bitcoin i lightning kanaler, som inte heller ligger på orderböckerna.

Jag har länge pratat om en annalkande supply squeeze, då utbudet av Bitcoin till försäljning minskar exponentiellt. En FOMO på institutions -nivå på det så kan Bitcoin skjuta upp 100k på någon vecka eller två.
Jag tänker iaf inte sälja en enda Bitcoin och riskera stå på sidlinjen när detta sker. Kommer det en dipp innan, så är det välkommen möjlighet att lasta på lite mer.
Citera
2021-12-02, 08:58
Medlem
Citat:
Jag har länge pratat om en annalkande supply squeeze, då utbudet av Bitcoin till försäljning minskar exponentiellt. En FOMO på institutions -nivå på det så kan Bitcoin skjuta upp 100k på någon vecka eller två.
Jag tänker iaf inte sälja en enda Bitcoin och riskera stå på sidlinjen när detta sker. Kommer det en dipp innan, så är det välkommen möjlighet att lasta på lite mer.
$100k+ är inte osannolikt i år. För ett år sedan var priset bara $18k. Och i slutet av december förra året ungefär 2x till nästan $40k. Och vi vet sedan gammal att Bitcoin-kursen gillar att fira jul
Citera
2021-12-02, 09:00
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
$100k+ är inte osannolikt i år. För ett år sedan var priset bara $18k. Och i slutet av december förra året ungefär 2x till nästan $40k. Och vi vet sedan gammal att Bitcoin-kursen gillar att fira jul
Det kan gå fort. Men vi vill inte att det går fort uppåt, för då går det även fort neråt.

Jag tar hellre nykter långsam uppgång med mindre och mindre volatilitet mellan de lokala topparna och de lokala bottnarna.
Citera
2021-12-02, 11:49
Medlem
Citat:

Marknaden är annorlunda nu när företag investerar miljarder. En investering är på 10 år och skall inte förväxlas med när BTC drevs enbart av daytraders som köpte och sålde 4 timmars grafen.
Ja, fast nu har BTC inte toppat än.

Problemet med din teori är att du inte har någon historisk data att backa upp ditt påstående med. Det enda du gör är att lista en BTC maximalist och några stora företag som köpt BTC. So what? Det bevisar ingenting. Jag säger bara att historiskt sett har vi haft en 80% korrektion eller mer. Det är bara titta på fakta. Egentligen är det inte jag som är kontroversiell.

Det är väl klart man vill att BTC ska gå mycket högre när man köpt in sig på 40-50k (när Tesla gick ut med att dom köpt). Säger inte att du är en av dom, menar bara att de flesta nya retail investors gjort det.

Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Om det ändå vore så enkelt. BTC kommer gå mycket lägre än 53k. Nu har jag iaf varnat dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Jo, vi ligger inte ens på 60k nu. Med sån fart skulle BTC vara för volatil för sitt egna bästa. PlanB kommer ha fel igen.
Citera
2021-12-02, 11:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Ja, fast nu har BTC inte toppat än.

Problemet med din teori är att du inte har någon historisk data att backa upp ditt påstående med. Det enda du gör är att lista en BTC maximalist och några stora företag som köpt BTC. So what? Det bevisar ingenting. Jag säger bara att historiskt sett har vi haft en 80% korrektion eller mer. Det är bara titta på fakta. Egentligen är det inte jag som är kontroversiell.

Det är väl klart man vill att BTC ska gå mycket högre när man köpt in sig på 40-50k (när Tesla gick ut med att dom köpt). Säger inte att du är en av dom, menar bara att de flesta nya retail investors gjort det.

Om det ändå vore så enkelt. BTC kommer gå mycket lägre än 53k. Nu har jag iaf varnat dig.

Jo, vi ligger inte ens på 60k nu. Med sån fart skulle BTC vara för volatil för sitt egna bästa. PlanB kommer ha fel igen.

Kommer gå mycket högre än 53k också så nu har jag varnat dig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in