Citat:
Ursprungligen postat av
david-taxi
Jag sa 80% korrektion från toppen. Så mitt exempel ovan var om BTC toppar på 100k. Då landar vi på 20k. Det betyder att absoluta botten är 20k. Så nej, inte under 20k om vi utgår från det exemplet.
Så med 80% korrektion från nuvarande topp så menar du att vi kommer hamna kring 13k om bearmarknaden börjar härnäst?
Jag har svårt att se att alla de giganter som ångrar att dom inte köpte in sig så som El Salvador, Square, MicroStrategy, Tesla och hundratals andra företag gjort, låter Bitcoin falla särskilt mycket under 30k innan dom börjar köpa på sig.
En Bitcoin under 30k skulle bli högvilt, och jag tror inte vi kommer spendera särskilt mycket tid under en sådan nivå i ett worstcase scenario. Absolut ingen tid under 20k, om du frågar mig.
Detta gäller oavsett om vi vänder nu eller om vi toppar ut vid 100k. Ju längre tid vi spenderar på högre nivåer, desto högre kommer vår absoluta botten bli.
Hade vi toppat ut mot 100k redan i våras som vissa hoppades så tror jag att vi lätt kunna hamna under 20k igen, men inte nu.
Marknaden är annorlunda nu när företag investerar miljarder. En investering är på 10 år och skall inte förväxlas med när BTC drevs enbart av daytraders som köpte och sålde 4 timmars grafen.