2021-12-02, 06:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
I studien som du själv citerar står det att det är controversial. Pga hormonterapipåverkan.
Haha fail på dig

I varje "tillstånd" kan man hitta någon svårförklarlig anomali som oftast inte betyder något, kanske betyder något eller beror på något annat.

De försöker lyfta upp och förstora små kontroversiella fynd för att få något att verka "biologiskt" och utnyttja att de flesta inte känner någon med medicinsk kunskap eller har det själv.
Citera
2021-12-02, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
För en gångs skull verkar det vara en person som är klippt och skuren för en ministerpost. Välutbildad och dessutom skolledare. Det hade du också insett om du googlat lite. Jag röstar inte rött, men detta känns helt rätt. Jämför med hårfrisörskan som vare sig kan miljö eller hushållsekonomi.

Många "trans", "identifierar" bara överkroppen som "fel" så exakt hur klippt och skuren han är är svårt att veta vilket säger allt om vilket trams detta är.

För en sosse är det väl snarast en merit ifall man saknar utbildning, inte det som är frågan.

Det handlar om tro vs vetande, d.v.s. ska vi ställa upp på fysiska och biologiskt ovetenskapliga omöjligheter ? Gå tillbaka till 1600-talets häxprocesser . Det passar sig inte som minister heller att klä ut sig på arbetstid som om det vore Haloween.

Samtidigt "smittar" "trans" ffa till psykiskt instabila unga kvinnor som riskerar att ta livet av sig, så bara att visa upp han här kan döda ett antal barn.

Dumsossarnas försök att enbart köpa lite "missbildningsröster" kan alltså få väldigt negativa konsekvenser.
Citera
2021-12-02, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Jag hänger inte med i svängarna. Ministern ifråga föddes som vadå och hette som född vadå?

Försöker kanske dölja ett förflutet som han inte vill ska komma upp till ytan?
Citera
2021-12-02, 07:09
Medlem
Bimbolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag går helt på regeringens beskrivning. Säkrast så.
Lol, jag trodde biologin var det enda som fick bestämma enligt dig? Du har ju talat dig varm för DNA-analys som enda tillåtna könsbestämningsmetod. Nu hävdar du plötsligt att även regeringsbeslut kan användas för att könsbestämma någon. Men biologin bryr sig inte om några regeringsbeslut, kära du.
Kan det tänkas att du haft fel hela tiden, och att det inte är biologin som avgör hur vi könsbestämmer varandra? När du nu refererar till Lina Axelsson Kihlbom som ”hon” visar du exakt hur det går till. Social könsbestämning är en intuitiv process som inte kräver några laboratorier.
Senast redigerad av Bimbolina 2021-12-02 kl. 07:50.
Citera
2021-12-02, 07:12
Medlem
Bimbolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Den vanvettiga vänstern behöver givetvis en väldigt bred definition på kön eftersom vilken man som helst numera kan gå under benämningen kvinna. Men förväxla inte ert sinnesslöa vansinne med vetenskapen.
Jag har skrivit upp din reflektion i en liten bok jag har med titeln ”mycket viktigt”. Jag kan nog inte göra mer med den.

Åter till ämnet. Du undrade om Lina Axelsson Kihlbom skulle anses som kvinna på 1800-talet. Jag lovade att svara om du förklarade kopplingen till topic. Sen verkar du ha tagit LSD, för du trippade ut helt. Men trippen borde ha lagt sig nu, och du kan kanske svara på frågan?
Citera
2021-12-02, 07:42
Medlem
Bimbolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
vad är hans riktiga namn?
Enligt folkbokföringen: Lina Alexandra Marjatta Kihlbom.
Citera
2021-12-02, 07:44
Medlem
Bimbolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dA_1_nibblah
Kan inte annat än hålla med. Vad kan vara mer passande som Svensk skolminister år 2021 än en dyslektisk fetischist?
Varifrån kommer dina uppgifter om att hon skulle vara fetischist?
Och varför skulle fetischism i så fall vara ett problem i sammanhanget?
Citera
2021-12-02, 07:47
Medlem
Hörde henne i P1 morgonekot, ren floskelfest!
Citera
2021-12-02, 07:49
Medlem
dannbaggens avatar
Bara att gratulera till att ännu ett glastak har sprängts.

Sen är det naturligtvis så att denne nya skolminister har fått jobba dubbelt så hårt för att ta sig dit hon är, med alla de fördomar som tyvärr finns i samhället (märks inte minst i denna tråd).

Hörde nyss en intervju med henne i Ekot, blev dock inte så imponerad. Det mesta var "det kan jag inte gå in på". Hon lät väldigt försiktig att inte säga något som skulle kunna skulle väcka anstöt. Men några bra saker fanns det, som "det ska helt enkelt inte vara acceptabelt att inte plugga".
Citera
2021-12-02, 07:50
Medlem
dA_1_nibblahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbolina
Varifrån kommer dina uppgifter om att hon skulle vara fetischist?
Står i trådtiteln om man läser noga.
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbolina
Och varför skulle fetischism i så fall vara ett problem i sammanhanget?
För att den här ministern har det yttersta ansvaret över vår skolungdoms utbildning?
Citera
2021-12-02, 07:52
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:

För att den här ministern har det yttersta ansvaret över vår skolungdoms utbildning?

Kan inte se något i trådtiteln som skulle antyda att hon är någon sorts "fetischist"?

Det står ordagrant "(S) Lina Axelsson Kihblom - Skolminister (första transpersonen i svensk regering)".

Kan du utveckla vad du menar?
Citera
2021-12-02, 07:54
Medlem
Bimbolinas avatar
Citat:
Nej, det står att hon är transperson. Fetischism är något annat. Om du inte förstår grundbegreppen föreslår jag att du googlar lite. Det blir lättare att diskutera ifall folk inte lägger in fantasibetydelser i ord som faktiskt har en vedertagen betydelse.

Citat:
Ditt avslutande frågetecken antyder att du tror att jag har svaret på frågan jag ställde dig. Det har jag inte, det är du som har det. Det var därför jag ställde frågan till dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in